Αυτό είναι το έργο του ΥΝΑΝΠ και της Κυβέρνησης Μητσοτάκη»
Παρατίθενται αποσπάσματα από την ομιλία του Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου και Τομεάρχη Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Νεκτάριου Σαντορινιού, στην Ολομέλεια της Βουλής και στη συζήτηση για τις συμβάσεις του ΥΝΑΝΠ.
Ø Υπόσχονται «παπάδες» για την ακτοπλοΐα και τα λιμάνια, όμως στον προϋπολογισμό εγγράφονται μόλις 50 εκ. ευρώ
«Ακούσαμε το προηγούμενο διάστημα ότι θα δοθούν πολλά εκατομμύρια ευρώ από τον προϋπολογισμό για τη ναυτιλία, την ακτοπλοΐα, τα λιμάνια και το Μεταφορικό Ισοδύναμο. Τελικά όμως, επισήμως διαβάζουμε ότι προϋπολογίζονται μόλις 50 εκατομμύρια. Είναι χαρακτηριστικό ότι, παρά τις προφορικές υποσχέσεις και παρά τις προκηρύξεις 135 εκατομμυρίων για την ακτοπλοΐα, πέρυσι στον προϋπολογισμό εγγράφηκαν μόλις 70 εκ. ευρώ ενώ χρωστούν 60 εκ. ευρώ στους ακτοπλόους. Ας μας απαντήσει λοιπόν ο Υπουργός: Θα πληρωθούν οι ακτοπλόοι ή θα μείνουν από πετρέλαιο, ιδίως οι μικροί, και δεν θα έχουμε ακτοπλοΐα; Ο ίδιος μιλάει και για ΕΣΠΑ, όμως, το ΕΣΠΑ δεν περιγράφεται στον προϋπολογισμό, ενώ θα έπρεπε. Επίσης, όσο αφορά στο Ταμείο Ανάκαμψης, προβλέπεται 1 εκ. ευρώ για τη μελέτη σχετικά με την αλλαγή του μείγματος καυσίμων στα πλοία. Ούτε αυτό, όμως, εγγράφεται στο 2022!».
«Μας είπαν ότι η αποδιοργάνωση των εργασιακών σχέσεων των ναυτεργατών είναι προς όφελος της ναυτιλίας, γιατί έτσι θα προσελκύσουμε περισσότερα πλοία στη σημαία. Αλήθεια, πόσα πλοία προσελκύστηκαν με αυτά που κάνει η Κυβέρνηση, όπως, για παράδειγμα, με την ουσιαστική κατάργηση των συλλογικών διαπραγματεύσεων και των συλλογικών συμβάσεων και την ελαστικοποίηση ακόμα και στη σύνθεση των πλοίων υπό ελληνική σημαία, για τους ανώτερους αξιωματικούς; Οι συμβάσεις ITF στις οποίες κατέφυγε η Κυβέρνηση, μπορεί να είναι καλές για τους Φιλιππινέζους, αλλά όχι για τους Έλληνες ναυτικούς. Η Κυβέρνηση όμως εξισώνει τους μεν με τους δε, και μάλιστα, πανηγυρίζει γι’ αυτό!»
Ø Με τα ξέφτια του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων του 2020, προσπαθούν να μπαλώσουν μέρος από τα χρωστούμενα του Μεταφορικού Ισοδύναμου
«Τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα στο Μεταφορικό Ισοδύναμο αφού οι νησιώτες έχουν να πληρωθούν από τον Μάιο. Τώρα υπόσχονται ότι θα τους πληρώσουν τα ποσά δύο μηνών στις 15/1, από τα υπόλοιπα του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) του 2020 (!) αφού πέρυσι και φέτος έχουν εγγράψει
μόλις 23 εκατομμύρια στον προϋπολογισμό. Φέτος μάλιστα, έβαλαν και το περίφημο Πρόγραμμα «ΝΕΑΡΧΟΣ», προϋπολογίζοντας 23 εκ., όταν το Μεταφορικό Ισοδύναμο χρειάζεται πάνω από 100 εκ.. Κοροϊδεύουν τους νησιώτες και τους πληρώνουν με τα ρετάλια του ΠΔΕ. Δεν απαντούν, παρά έρχονται στη Βουλή βγάζοντας «δεκάρικους» λόγους χωρίς να μας λένε πού θα βρουν τα λεφτά, εφόσον τα λεφτά δεν φαίνονται στον προϋπολογισμό».
Ø Η νησιωτική πολιτική της Κυβέρνησης Μητσοτάκη έχει υποβαθμίσει τη δημόσια υγεία σε όλα τα νησιά
«Ως Υπουργός Νησιωτικής Πολιτικής, ο κ. Πλακιωτάκης γνωρίζει ότι η Κως για 13η μέρα δεν έχει ΕΟΔΥ, με αποτέλεσμα να μη γίνονται δωρεάν rapid test μέσα σε αυτές τις συνθήκες; Επί μήνες, η δημόσια υγεία έχει υποβαθμιστεί σε όλα τα νησιά. Στην Κω δεν υπάρχει παθολόγος, υπάρχει μόλις ένας νεφρολόγος και οι νεφροπαθείς αναγκάζονται να πάνε στην Κάλυμνο για να κάνουν αιμοκάθαρση. Δεν υπάρχουν παιδίατροι στα νοσοκομεία, ενώ τα σχολεία έχουν ανοίξει και η μετάλλαξη «Όμικρον» προελαύνει, με χιλιάδες κρούσματα σε παιδιά και σχολεία. Αυτή είναι η νησιωτική πολιτική της Κυβέρνησης Μητσοτάκη και στον τομέα της Υγείας.»