Συμμετοχή στις ανώτερες αθλητικές διοργανώσεις χωρίς μετατροπή σε ΑΕ, αλλαγή φορολογικού πλαισίου, επιστροφή στο προσκήνιο της «κάρτας φιλάθλου» και του ελέγχου πρόσβασης, χρήση ποσοστού από το στοιχηματικό τζίρο για ενίσχυση του ερασιτεχνικού αθλητισμού, αλλά και αντιμετώπιση του ντόπινγκ, είναι μερικοί από τους άξονες στους οποίους θα κινηθεί η νέα πολιτική ηγεσία του ελληνικού αθλητισμού
Τους βασικούς άξονες στους οποίους θα κινηθεί στον χώρο του Αθλητισμού, στη σύσκεψη των υπουργών του υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων που πραγματοποιήθηκε σήμερα, περιέγραψε ο αρμόδιος υφυπουργός Σταύρος Κοντονής
Προειδοποίησε μάλιστα ότι στον αγώνα κατά της βίας και της διαπλοκής η κυβέρνηση «είναι αποφασισμένη να πατάξει τα φαινόμενα που δηλητηριάζουν την ελληνική νεολαία, φτάνοντας ακόμη και σε μέτρα που εφαρμόστηκαν στο εξωτερικό και απέδωσαν τα μέγιστα … θα σεβαστεί το αυτοδιοίκητο των ομοσπονδιών, αλλά κανένας φορέας αυτοδιοικούμενος ή μη, δεν μπορεί να βρίσκεται υπέρ άνω της αρχής της λαϊκής κυριαρχίας, της νομοθετικής λειτουργίας και των μηχανισμών ελέγχου της Ελληνικής Δημοκρατίας. Προς αυτή τη κατεύθυνση θα εργαστούμε, μαζί με τις διεθνείς ομοσπονδίες, των οποίων την βοήθεια και τον έλεγχο επιζητούμε απολύτως», όπως υπογράμμισε.
Οι κυριότερες θεσμικές παρεμβάσεις αφορούν τα παρακάτω:
συγκρότηση ολοκληρωμένης βάσης δεδομένων που θα αφορά το σύνολο των σωματείων και των αθλητικών ομοσπονδιών
απλοποίηση του τρόπου χρηματοδότησης αθλητικών φορέων και συλλόγων
άμεσος διαχειριστικός και οικονομικός έλεγχος όλων των εποπτευόμενων φορέων και των Εθνικών αθλητικών ομοσπονδιών.
δημιουργία ενός ολοκληρωμένου συστήματος αξιολόγησης, μέσω μιας «ΕΝΙΑΙΑΣ ΑΡΧΗΣ ΠΛΗΡΩΜΩΝ»
σταθερή ετήσια χρηματοδότηση των ερασιτεχνικών αθλητικών δραστηριοτήτων στο πλαίσιο του προϋπολογισμού. Θέσπιση αυτοτελούς κονδυλίου για τον ερασιτεχνικό αθλητισμό από τον ετήσιο κρατικό προϋπολογισμό, μέσω ποσοστού 0,001% από τον τζίρο κάθε είδους στοιχηματικής πράξης που έχει σχέση με αθλητική εκδήλωση
νέα φορολογική πολιτική στο χώρο των υπηρεσιών αθλητισμού και αθλητικού θεάματος, με τη θέσπιση καθεστώτος ανταποδοτικότητας και καθορισμού κινήτρων
κατηγοριοποίηση αθλητικών υποδομών και εξυπηρέτηση αναγκών από ενιαίο σύστημα προμηθειών
σταθερή χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων προγραμμάτων για την ενεργειακή αυτοτέλεια των εγκαταστάσεων
κατάργηση της υποχρέωσης των αθλητικών σωματείων να μετατρέπονται σε Ανώνυμες Εταιρείες και δίνεται θεσμικά η δυνατότητα επιλογής από την γενική συνέλευση των μελών, ποια νομική μορφή θα αποκτούν για να συμμετέχουν στις ανώτερες διοργανώσεις, είτε ως αθλητικό σωματείο με τμήμα αμειβόμενων αθλητών, είτε ως εταιρεία λαϊκής βάσης, είτε ως εταιρεία
Στο τραπέζι ξανά ο έλεγχος της πρόσβασης στα γήπεδα
Οπως είπε επίσης ο υφυπουργός, μέχρι σήμερα το σύστημα «Ελέγχου πρόσβασης αθλητικών εγκαταστάσεων – Κάρτας φιλάθλου-Διαχείρισης εισιτηρίων» όχι μονό δεν έχει ολοκληρωθεί, αλλά στην ουσία δεν μπορεί να παράξει αποτελέσματα, δηλ. να αποδώσει τα αναμενόμενα, στους τομείς της αντιμετώπισης της βίας στα γήπεδα και της φοροδιαφυγής. «Παρά το γεγονός ότι έχουν δαπανηθεί 13.080.007 ευρώ σήμερα δεν διαθέτουμε κανένα μέσον που θα μας επέτρεπε την αποτελεσματική παρέμβαση του κράτους για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και της βίας εκ του λόγου ότι ορισμένες ΠΑΕ αντιδρούν στην εφαρμογή του νόμου ή προκρίνουν την εφαρμογή του κατά τον τρόπο που αυτές επιθυμούν ακυρώνοντάς τον τελικά, αλλά και εξαιτίας απαράδεκτης ανοχής των κρατικών οργάνων.
α) Μέχρι σήμερα δεν έχουν απαιτηθεί τα χρήματα των μηχανημάτων που εγκαταστάθηκαν σε ορισμένα γήπεδα, παρά το γεγονός ότι ρητά αναφέρεται στο νόμο «ότι το σύστημα το εγκαθιστά η ΓΓΑ σε χρέωση των διοργανωτριών αρχών και των ομάδων».
β) Παρά το γεγονός ότι για να λειτουργήσει το σύστημα ελέγχου, ακόμη και αν είχε τοποθετηθεί σε όλα τα γήπεδα, θα έπρεπε να είχε συγκροτηθεί η Κεντρική Αρχή Διαχείρισης, αποτελούμενη από εξειδικευμένους εκπροσώπους της διοργανώτριας αρχής, η ΚΑΔ δεν έχει ακόμη συσταθεί, με τελευταίο αποτέλεσμα να μην έχει γίνει ποτέ συντήρηση του συστήματος και ακόμη και τα μηχανήματα που τοποθετήθηκαν να καταστρέφονται.
γ) Τέλος ενώ ο νόμος 4049/12 αρ.6 προβλέπει την έκδοση Π.Δ. με το οποίο θα αντιμετωπίζεται οριστικά το πρόβλημα της έκδοσης, διάθεσης και διακίνησης εισιτηρίων από τις οικίες διοργανώτριες αρχές, μέχρι σήμερα το Π.Δ. δεν έχει εκδοθεί».
Ειδική αναφορά και στο ντόπινγκ
Η αντιμετώπιση του προβλήματος του ντόπινγκ, όπως υπογραμμίστηκε, απαιτεί πάρα πολύ μεγάλη προσπάθεια στον τομέα της πρόληψης και της επιμόρφωσης και παρά το γεγονός ότι η χώρα θεσμικά έχει κάνει βήματα προόδου, έχει εναρμονισθεί με τον κώδικα της WADA και τον έχει ενσωματώσει στο εθνικό αθλητικό νομοθετικό πλαίσιο, υπάρχουν σοβαρές δυσλειτουργίες στο σύστημα ελέγχου, είτε τακτικού είτε αιφνιδιαστικού. Την περασμένη περίοδο μάλιστα το εργαστήριο αντιντόπινγκ κινδύνευσε να χάσει την διεθνή πιστοποίησή του, λόγω της οικονομικής ασφυξίας και των οργανωτικών προβλημάτων.
Θα ενημερώσουμε και επισήμως όλους τους φορείς ότι δεν θα αναγνωρισθεί κανένα πρωτάθλημα και κανένα αγωνιστικό αποτέλεσμα εάν δεν λάβουν τα μέτρα που τους αναλογούν και δεν τηρήσουν τις υποχρεώσεις τους, προειδοποίησε ο υφυπουργός. Ομοσπονδίες που δεν έχουν φροντίσει να περάσουν οι αθλητές από έλεγχο δεν πρόκειται να εκπροσωπήσουν τη χώρα σε καμιά διεθνή διοργάνωση. Επιπλέον από εδώ και στο εξής, το ποσό του προϋπολογισμού των αθλητικών ομοσπονδιών που αντιστοιχεί στα έξοδα αντιντόπινγκ θα εντάσσεται σε ειδικό κωδικό ώστε να φτάνει στους δικαιούχους.
Σε ότι δε αφορά την πολιτεία, οφείλουμε να υποστηρίξουμε τον θεσμό του αντιντόπινγκ, οικονομικά, τεχνικά, οργανωτικά, να υποστηρίξουμε τους δειγματολήπτες και το επιστημονικό προσωπικό που ασχολείται με αυτή τη σοβαρή υπόθεση, και να διαμορφώσουμε ένα καθαρό πλαίσιο με σαφείς όρους και κανόνες για όσους συμμετέχουν στο δυναμικό του ΕΣΚΑΝ.
Επιπλέον, θα υπάρξει αναθεώρηση του προϋπολογισμού του Εθνικού Συμβουλίου Καταπολέμησης Ντόπινγκ, ο οποίος από την περασμένη κυβέρνηση μειώθηκε από 200 χιλιάδες ευρώ το 2014, σε 50 χιλιάδες ευρώ για το 2015».
΄Εθνος