Το πρώτο, με συμβολική αξία, μεγάλο … στοίχημα για την νέα Βουλή, έχει ήδη τεθεί στο τραπέζι: Αφορά ένα από τα λεγόμενα βουλευτικά προνόμια και συγκεκριμένα τα αυτοκίνητα που χορηγούνται στους αντιπροσώπους του Εθνους προς διευκόλυνση του έργου τους, με χρήματα των φορολογουμένων πολιτών.
Ενδεικτικό (και ως ένα βαθμό προφανώς «πρακτικού» χαρακτήρα) στοιχείο το οποίο δείχνει και το εύρος αυτού του «στοιχήματος», είναι πως ένας από τους κεντρικούς στόχους που η νέα κυβέρνηση έχει θέσει από την προεκλογική περίοδο κιόλας, δηλαδή το ποσό των 751 ευρώ ως κατώτατου μισθού –και μάλιστα «σταδιακά» εξαιτίας των δημοσιονομικών περιορισμών, υπολείπεται του μηνιαίου κόστους για την χρήση αυτών των αυτοκινήτων: Ειδικότερα, σύμφωνα με τους υπηρεσιακούς υπολογισμούς, το κόστος αυτό ανέρχεται στα τουλάχιστον 849 ευρώ ανά μήνα για κάθε αυτοκίνητο που προορίζεται για κάθε έναν από τους εκλεκτούς των ψηφοφόρων.
Το συνολικά προϋπολογισθέν κονδύλι του τρέχοντος έτους για την χρηματοδοτική μίσθωση αυτοκινήτων, είναι 3.270.000 ευρώ. Σύμφωνα με τα ισχύοντα, μέσω αυτού του «προνομίου» ωφελούνται τόσο οι 300 της ελληνικής Βουλής, όσο και οι 21 της Ευρωβουλής. Δεδομένου ότι μεταξύ των 300 υπάρχουν και κυβερνητικοί αξιωματούχοι – οι οποίοι λογικά λαμβάνουν υπηρεσιακό αυτοκίνητο από το Υπουργείο τους, κάποιοι εξ αντικειμένου δεν χρειάζονται το βουλευτικό τους. Οπότε το κόστος ανά αντιπρόσωπο ανεβαίνει.
Υπενθυμίζεται πως εν μέσω κρίσης κατά την προηγούμενη περιόδο κάποιοι (όχι περισσότεροι των 30-35) είχαν δηλώσει πως δεν επιθυμούν να παραλάβουν βουλευτικό αυτοκίνητο. Αγνωστο, επί του παρόντος, παραμένει το αν και πόσοι θα προβούν σε ανάλογη ενέργεια, στην περίπτωση κατά την οποία παραμείνει σε εθελοντική βάση ο χειρισμός του εν λόγω ζητήματος. Σημειώνεται ότι βάσει των έως τώρα ισχυόντων, τα αδιάθετα αυτοκίνητα δεν επιστρέφονταν, αλλά παρέμεναν στο υπόγειο χώρο στάθμευσης του Κοινοβουλίου, με ορισμένα εξ αυτών να «περνούν» στη Βουλή ως υπηρεσιακά, με κατά καιρούς αποφάσεις των αρμοδίων παραγόντων της διοίκησης του Κοινοβουλίου. Μία τέτοια απόφαση υπεγράφη στις 29/1/2015 (αριθμός πρωτοκόλλου 1245) και αφορά αυτοκίνητο κυβισμού 1800 κ.ε.. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο θα μισθώνεται έναντι 1125 ευρώ μηνιαίως και 900 ευρώ από τις 10 Μαΐου έως τις 31 Δεκεμβρίου, όταν και λήγει η εν ισχύ συμφωνία με τους εκμισθωτές.
Ουδείς γνωρίζει αυτή την ώρα αν η νέα Πρόεδρος της Βουλής Ζωή Κωνσταντοπούλου αποφασίσει με το όποιο κόστος να λάβει πολιτική απόφαση, ή να εισηγηθεί στην Ολομέλεια προς έγκριση, πρόταση που θα προβλέπει την άμεση διακοπή της μίσθωσης. Εναλλακτική επιλογή είναι απλώς να διατηρηθεί η ανανεωμένη από το περασμένο καλοκαίρι σύμβαση της Βουλής που λήγει –όπως προαναφέρθηκε- στα τέλη του τρέχοντος έτους, με σχέδιο να μην ανανεωθεί. Ηδη, πάντως, έχει δεχθεί σχετική προτροπή από τον πρωθυπουργό: «Θα ζητήσω από την Πρόεδρο της Βουλής –ξέρω, μπορεί να στεναχωρήσω κάποιους- να επανεξετάσει και να καταργήσει το προνόμιο του βουλευτικού αυτοκινήτου, διότι δεν πιστεύω ότι οι Βουλευτές μας στερούνται της οικονομικής δυνατότητας να μετακινούνται με τα δικά τους έξοδα», είχε χαρακτηριστικά πει ο Αλ. Τσίπρας κατά την ανάγνωση των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης.
Καθημερινή