«Όσο μας θέλει ο κ. Κόκκινος είμαστε πρόθυμοι να συνεργαστούμε μαζί του. Αλίμονο αν ο καθένας τραβάει το δρόμο του και διαχωρίζει την πορεία του»
Αυτό δήλωσε χθες ο περιφερειακός σύμβουλος αρμόδιος και για θέματα πολιτικής προστασίας κ. Χρήστος Ευστρατίου με αφορμή την διένεξη που έχει δημιουργηθεί με τον χωρικό αντιπεριφερειάρχη κ. Χαράλαμπο Κόκκινο.
«Είναι λυπηρό αυτό που συνέβη. Ο κόσμος κατάλαβε τι έγινε στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου. Πρέπει να είμαστε μια συγκροτημένη ομάδα. Ο ένας να βοηθάει τον άλλο. Όσοι μπορούν να το κατανοήσουν θα συμμετέχουν. Όσοι αρνούνται θα τίθενται εκτός», δήλωσε ο κ. Χρήστος Ευστρατίου.
Ο κ. Χρήστος Ευστρατίου συμμετείχε στην καμπάνια που πραγματοποιήθηκε από τα τμήματα Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Ρόδου και της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου για τον ενιαίο ευρωπαϊκό αριθμό έκτακτης ανάγκης “112”.
«Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου σε συνεργασία με το Δήμο Ρόδου συμμετέχει στην προσπάθεια για την ενημέρωση των πολιτών σχετικά με τον τομέα Πολιτικής Προστασίας. Σήμερα διανείμαμε στον κόσμο ενημερωτικά φυλλάδια για τον ευρωπαϊκό αριθμό έκτακτης ανάγκης», δήλωσε ο κ. Χρήστος Ευστρατίου.
Σε ερώτηση αν θα γίνουν και άλλες κινήσεις για την ενημέρωση των πολιτών σε θέματα που αφορούν τον τομέα Πολιτικής Προστασίας ο κ. Χρήστος Ευστρατίου δήλωσε:
«Θα διοργανώσουμε σε συνεργασία με το Δήμο Ρόδου σεμινάρια για να εκπαιδευθούν οι πολίτες σε θέματα που έχουν να κάνουν με καταστάσεις εκτάκτου ανάγκης. Πρέπει να γνωρίζουν τι να κάνουν σε περίπτωση που προκληθούν προβλήματα στη Ρόδο από φυσικά φαινόμενα».
Στην προσπάθεια που έγινε χθες για την ενημέρωση των πολιτών αναφέρθηκε και ο προϊστάμενος του τμήματος Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Ρόδου κ. Ηλίας Αργύρης.
«Από κοινού με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου προσπαθήσαμε να ενημερώσουμε τους πολίτες για τον ενιαίο ευρωπαϊκό αριθμό κλήσης 112. Συμμετείχαν στην προσπάθειά μας μέλη του Συλλόγου Εθελοντών Σαμαρειτών, της Λέσχης 4Χ4 και οι πρόσκοποι. Στόχος ήταν να ενημερωθούν οι πολίτες και για άλλα ζητήματα που σχετίζονται με τον τομέα της πολιτικής προστασίας», εξήγησε ο κ. Ηλίας Αργύρης.
Σε ερώτηση σχετικά με την ενημέρωση των πολιτών για τον ενιαίο ευρωπαϊκό αριθμό έκτακτης ανάγκης, ο κ. Ηλίας Αργύρης δήλωσε:
«Παρόλο που ο αριθμός είναι σε χρήση εδώ και πολλά χρόνια οι πολίτες δεν τον γνωρίζουν. Και όμως το 112 μπορεί να τους συνδέσει με όλες τις υπηρεσίες που θα μπορούν να τους παράσχουν βοήθεια όταν υπάρξει ανάγκη ή αν κινδυνεύσουν».
Να σημειωθεί πως και η αρμόδια Επίτροπος για τις Ψηφιακές Τεχνολογίες κ. Neelie Kroes έστειλε επιστολή στα κράτη μέλη καλώντας τα να εντείνουν τις προσπάθειες ενημέρωσης των πολιτών τους σχετικά με το 112, τον ενιαίο ευρωπαϊκό αριθμό έκτακτης ανάγκης. Αυτό έγινε γιατί παρόλο που έχει αυξηθεί ελαφρά ο βαθμός ενημέρωσης, τρεις στους τέσσερις πολίτες της ΕΕ εξακολουθούν να αγνοούν τη δυνατότητα που έχουν να καλέσουν το 112 σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης για να έλθουν σε επαφή με την αστυνομία, την πυροσβεστική υπηρεσία ή τις μονάδες άμεσης ιατρικής βοήθειας, τόσο στη χώρα τους όσο και όταν ταξιδεύουν αλλού στην ΕΕ.
Να σημειωθεί ότι ο ευρωπαϊκός αριθμός έκτακτης ανάγκης, είναι προσβάσιμος δωρεάν από σταθερά και κινητά τηλέφωνα παντού στην ΕΕ.
Με την μεταρρύθμιση των κανόνων της ΕΕ για τις τηλεπικοινωνίες (MEMO /09/568) ενισχύθηκε η νομοθεσία ως προς το 112, ιδίως όσον αφορά την ταχύτερη διαβίβαση των πληροφοριών γεωεντοπισμού του καλούντος στις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, την ενημέρωση (ιδίως για τους ταξιδιώτες), την επέκταση των υποχρεώσεων πρόσβασης σε παρόχους ορισμένων τύπων διαδικτυακής τηλεφωνίας (VoIP) και την πρόσβαση των χρηστών με αναπηρίες.
Σε ερώτηση αν θα συνεχιστούν από το Τμήμα Πολιτικής Προστασίας οι δράσεις για την ενημέρωση των πολιτών, ο κ. Αργύρης δήλωσε:
«Θα υλοποιηθούν και άλλες δράσεις προκειμένου να ενημερωθούν σωστά οι πολίτες για ζητήματα που έχουν να κάνουν με τον τομέα της πολιτικής προστασίας. Όσοι ενημερωθούν σωστά θα μπορούν να αντιδράσουν σωστά και χωρίς πανικό όταν ανακύψει ανάγκη».