Την τιμητική τους έχουν ζαχαροπλαστεία, ανθοπωλεία, κοσμηματοπωλεία και εστιατόρια, χώροι τους οποίους επιλέγουν οι καταναλωτές για τις αγορές τους, αυξάνοντας έτσι τον τζίρο της αγοράς. Μάλιστα, έρευνα της Mastercard αποκαλύπτει ότι ο τζίρος των συναλλαγών κατά τη περίοδο της γιορτής αυξήθηκε κατά 17% σε σχέση με το 2017.
Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία του ΑΠΕ-ΜΠΕ, περίπου 35 εκατομμύρια κουτιά με σοκολατάκια πωλούνται παγκοσμίως, ενώ υπολογίζεται ότι δωρίζονται 196 εκατομμύρια τριαντάφυλλα.
Τα πιο δημοφιλή δώρα
Οι ευχετήριες κάρτες είναι πρώτες στην «καρδιά» των καταναλωτών την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου με ποσοστό 52,1%. Πάνω από 180 εκατομμύρια κάρτες ανταλλάσσονται τη συγκεκριμένη ημέρα.
Ακολουθούν οι σοκολάτες με 47,5%, τα ρομαντικά δείπνα με 34,6%, τα λουλούδια με 34,3%, τα κοσμήματα με 17,3%, τα εσώρουχα με 14,4%, οι δωροεπιταγές με 12,6% και διάφορα άλλα δώρα με 11,2%.
Επίσης, παρατηρείται ότι οι καταναλωτές έχουν την τάση να αγοράζουν όλο και λιγότερο συχνά ταινίες, παιχνίδια ή βιβλία από βιβλιοχαρτοπωλεία και άλλα καταστήματα με είδη δώρων και τεχνολογίας, ενώ από την άλλη ο αριθμός των συνδρομητών σε υπηρεσίες streaming αυξάνεται με σταθερούς ρυθμούς. Σύμφωνα με την PayPal, τα ψηφιακά δώρα «παραδίδονται» σε λίγα μόλις δευτερόλεπτα από την αγορά τους, αποτελούν μια εξαιρετική ιδέα για ένα δώρο της τελευταίας στιγμής, αλλά ταυτόχρονα εκφράζουν και μια eco-friendly διάθεση.
Οι προτιμήσεις των Ελλήνων
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας του ετήσιου δείκτη «Mastercard Love Index», οι Έλληνες καταναλωτές ξοδεύουν ολοένα και περισσότερο, με το σύνολο των συναλλαγών να παρουσιάζει άνοδο 181,5% την τελευταία τριετία. Παράλληλα, δείχνουν να επενδύουν στην προσφορά εμπειριών και όχι αγαθών για τους αγαπημένους τους.
Παραδοσιακά δώρα, όπως λουλούδια ή κοσμήματα, υποχωρούν στις προτιμήσεις των καταναλωτών, ενώ αντίστοιχα οι κρατήσεις σε ξενοδοχειακά καταλύματα αυξήθηκαν κατά 26% σε σχέση με το 2017. Στην ίδια κατεύθυνση, με ακόμα υψηλότερα ποσοστά, κινείται η αξία συναλλαγών σε κρατήσεις ταξιδιωτικών εισιτηρίων, οι οποίες αυξάνονται ραγδαία κάθε χρόνο, με τα στοιχεία να παρουσιάζουν άνοδο 50% την τελευταία τριετία.
Η έξοδος για φαγητό παραμένει στις κορυφαίες επιλογές, αν και ο ρυθμός αύξησης του όγκου των συναλλαγών σε εστιατόρια παρουσίασε τα χαμηλότερα ποσοστά από το 2017. Σε σύνολο, την τελευταία τριετία, ο αριθμός συναλλαγών σε εστιατόρια έχει αυξηθεί κατά 326%, όμως, σε σχέση με το 2018 τα ποσοστά αυξήθηκαν με χαμηλότερη δυναμική (62%), δείγμα της καταναλωτικής τάσης για προσφορά περισσότερο ξεχωριστών εμπειριών.
Πληρωμές και αγορές
Η έρευνα της Mastercard παρουσιάζει και στοιχεία για τις προτιμώμενες μεθόδους πληρωμής των καταναλωτών. Ειδικότερα, το μερίδιο ανέπαφων συναλλαγών σημειώνει συνεχή άνοδο, καθώς η αξία τους στην Ελλάδα κατά την περίοδο του Αγίου Βαλεντίνου, αυξήθηκε κατά 916% από το 2017 μέχρι και το 2019.
Ως προς τον τρόπο αγοράς, σύμφωνα με την έρευνα «PayPal mCommerce Index 2019 by Ipsos», φέτος το 40% των καταναλωτών διεθνώς θα επιλέξει και θα αγοράσει ένα δώρο για την Γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου κάνοντας χρήση του smartphone, ενώ πολλοί από αυτούς θα αποφύγουν τις αγορές από διεθνή brands, με γνώμονα τον πρωτότυπο και ξεχωριστό χαρακτήρα στις επιλογές τους. Έτσι, τα δύο τρίτα των αγοραστών δηλώνουν ότι προτιμούν να στηρίξουν τοπικές επιχειρήσεις. Παράλληλα, το 23% των πελατών πληρώνει μέσω κινητής συσκευής για ψηφιακά προϊόντα.
Έλληνες της τελευταίας στιγμής και… στα ψώνια του Αγίου Βαλεντίνου
Η πλειοψηφία των συναλλαγών, σε παγκόσμια κλίμακα, πραγματοποιήθηκε νωρίτερα από κάθε άλλη φορά, ενώ αντίστοιχα οι αγορές της «τελευταίας στιγμής» μειώθηκαν δραστικά.
Σε αντίθεση με την παγκόσμια τάση, οι Έλληνες συνεχίζουν να πραγματοποιούν το μεγαλύτερο μέρος των αγορών τους την τελευταία στιγμή, όμως σε χαμηλότερα ποσοστά, καθώς ο αριθμός των συναλλαγών την 14η Φεβρουαρίου αυξήθηκε μόλις κατά 12%.
Χαρά Κάνδηλα