Κατάθεση Ερώτησης
Με πρωτοβουλία του βουλευτή Δωδεκανήσου Νεκτάριου Σαντορινιού και του Νίκου Φίλη, μέσω Ερώτησης και Αιτήματος Κατάθεσης Εγγράφων (ΑΚΕ), αναδεικνύεται το σοβαρό θέμα της μη λειτουργίας Ολοήμερων τμημάτων σε πολλά σχολεία της Δωδεκανήσου καθώς και για τα εκπαιδευτικά κενά που εξακολουθούν να υπάρχουν, ενώ ήδη βρισκόμαστε στο δεύτερο μισό της τρέχουσας σχολικής χρονιάς.
Στην Ερώτηση, η οποία κατατίθεται από κοινού με τον Τομεάρχη Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Νίκο Φίλη, τονίζονται:
Ø Τα σοβαρά προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί στον οικογενειακό προγραμματισμό και στην ομαλή εκπαιδευτική πορεία των παιδιών, λόγω της μη λειτουργίας των ολοήμερων τμημάτων, με τους γονείς της Δωδεκανήσου να διαμαρτύρονται για την άδικη πολύμηνη αναμονή και την έλλειψη ενημέρωσής τους. Ιδιαίτερα όταν για τα νησιά μας, ο χρόνος για την προετοιμασία της τουριστικής περιόδου και η πολύωρη καθημερινή απασχόληση των εργαζομένων, συμπίπτουν σε μεγάλο βαθμό με το σχολικό έτος.
Όπως σημειώνει ο Νεκτάριος Σαντορινιός, η απρόσκοπτη λειτουργία του ολοήμερου σχολείου αποτελεί βασική προϋπόθεση της ομαλής εκπαιδευτικής διαδικασίας και έχει ιδιαίτερη παιδαγωγική και κοινωνική σημασία. Δυστυχώς, οι μέχρι σήμερα αποφάσεις και πρακτικές της Κυβέρνησης δείχνουν να στοχεύουν στην περαιτέρω υποβάθμιση του συγκεκριμένου θεσμού, την ώρα που η Πολιτεία οφείλει να προστατεύει και να ενισχύει το Δημόσιο Σχολείο.
Ø Τα εκπαιδευτικά κενά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση του Νομού Δωδεκανήσου, λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών Ειδικοτήτων και λόγω ανεπαρκούς αναπλήρωσης όσων εκπαιδευτικών νοσούν από Covid-19.
Ø Τα εκπαιδευτικά κενά στην παράλληλη στήριξη, με αποτέλεσμα να «μοιράζονται» οι εκπαιδευτικοί σε περισσότερα του ενός παιδιά, ενώ το κάθε παιδί οφείλει να έχει έναν εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης για τις ώρες που έχουν εγκρίνει τα ΚΕΣΥ(ΚΕΔΑΣΥ).
Η Υπουργός Παιδείας, όπως υπογραμμίζεται στην Ερώτηση/ΑΚΕ, οφείλει να απαντήσει σε συγκεκριμένα ερωτήματα:
1. Σε τι ενέργειες σκοπεύει να προβεί ώστε να επιλυθεί άμεσα το πρόβλημα των εκπαιδευτικών κενών και της αναστολής λειτουργίας πολλών ολοήμερων τμημάτων στις σχολικές μονάδες της Δωδεκανήσου;
2. Πως σκοπεύει να καλύψει αυτά τα κενά έστω και τώρα;
3. Προτίθεται να δρομολογήσει ένα πλαίσιο έγκαιρου προγραμματισμού και στοχευμένης εκπαιδευτικής πολιτικής, ώστε να αποφευχθούν στο μέλλον τέτοιου είδους προβλήματα;
4. Προτίθεται το Υπουργείο να καλύψει τα κενά παράλληλης στήριξης του Νομού άμεσα;
Παράλληλα, ο Νεκτάριος Σαντορινιός και ο Νίκος Φίλης ζητούν να κατατεθούν στη Βουλή το σύνολο των στοιχείων των υπηρετούντων εκπαιδευτικών στα σχολεία της Δωδεκανήσου, των φετινών προσλήψεων μονίμων, αναπληρωτών, εκπαιδευτικών ειδικοτήτων και εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, όπως επίσης να επισημανθεί σε ποια σχολεία δεν λειτουργούν ολοήμερα τμήματα στο Νομό.
ΕΡΩΤΗΣΗ και ΑΚΕ
Προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
Θέμα: «Χωρίς ολοήμερα τμήματα τα περισσότερα σχολεία της Δωδεκανήσου»
Ενώ έχουμε ξεπεράσει ήδη το δεύτερο μισό της τρέχουσας σχολικής χρονιάς, ακόμη παρατηρούνται σημαντικά προβλήματα στη λειτουργία των ολοήμερων τμημάτων σε πολλά σχολεία της χώρας.
Διαμαρτυρίες από γονείς στα Δωδεκάνησα αναφέρονται στην άδικη πολύμηνη αναμονή, στην έλλειψη ενημέρωσης και στα σοβαρά προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί στον οικογενειακό τους προγραμματισμό και στην ομαλή εκπαιδευτική πορεία των παιδιών, λόγω της μη-λειτουργίας των ολοήμερων τμημάτων.
Παράλληλα πολλά παραμένουν τα εκπαιδευτικά κενά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση του Νομού, λόγω των κενών στους εκπαιδευτικούς Ειδικοτήτων και λόγω της ανεπαρκούς αναπλήρωσης όσων εκπαιδευτικών νοσούν από Covid-19. Ο προγραμματισμός των προσλήψεων δεν ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες της Εκπαιδευτικής διαδικασίας και όσες έκτακτες έχουν λάβει χώρα, είναι 3μηνης διάρκειας. Επίσης, τεράστια παραμένουν τα κενά και στην παράλληλη στήριξη, με αποτέλεσμα να «μοιράζονται» οι εκπαιδευτικοί σε περισσότερα του ενός παιδιά, ενώ το κάθε παιδί οφείλει να έχει έναν εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης για τις ώρες που έχουν εγκρίνει τα ΚΕΣΥ(ΚΕΔΑΣΥ).
Όπως σχολιάζουν οι γονείς στα νησιά της Δωδεκανήσου, η σχολική χρονιά διεξάγεται μετ΄ εμποδίων, αφού η μη λειτουργία των ολοήμερων τμημάτων και οι μεγάλες ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό δεν αντιμετωπίζονται, αφήνοντας τις τάξεις κενές και τα παιδιά στο περιθώριο. Τέλος, πρέπει να γίνει κατανοητό ότι στα νησιά μας ο χρόνος για την προετοιμασία της τουριστικής περιόδου και η πολύωρη καθημερινή απασχόληση των εργαζομένων, κατά τη διάρκειά της, συμπίπτουν σε μεγάλο βαθμό με το σχολικό έτος. Η λειτουργία του Ολοήμερου σχολείου κρίνεται ακόμη πιο απαραίτητη, στις νησιωτικές περιοχές, αφού στηρίζει τον οικογενειακό προγραμματισμό των νησιωτικών οικογενειών.
Επειδή η απρόσκοπτη λειτουργία του ολοήμερου σχολείου αποτελεί βασική προϋπόθεση της ομαλής εκπαιδευτικής διαδικασίας και έχει ιδιαίτερη παιδαγωγική και κοινωνική σημασία,
Επειδή οι –μέχρι σήμερα- αποφάσεις και πρακτικές της Κυβέρνησης δείχνουν να στοχεύουν στην περαιτέρω υποβάθμιση του συγκεκριμένου θεσμού,
Επειδή η Πολιτεία οφείλει να προστατεύει και να ενισχύει το Δημόσιο Σχολείο
Ερωτάται η αρμόδια Υπουργός
1. Σε τι ενέργειες σκοπεύει να προβεί ώστε να επιλυθεί άμεσα το πρόβλημα των εκπαιδευτικών κενών και της αναστολής λειτουργίας πολλών ολοήμερων τμημάτων στις σχολικές μονάδες της Δωδεκανήσου;
2. Πως σκοπεύει να καλύψει αυτά τα κενά έστω και τώρα;
3. Προτίθεται να δρομολογήσει ένα πλαίσιο έγκαιρου προγραμματισμού και στοχευμένης εκπαιδευτικής πολιτικής, ώστε να αποφευχθούν στο μέλλον τέτοιου είδους προβλήματα;
4. Προτίθεται το Υπουργείο να καλύψει τα κενά παράλληλης στήριξης του Νομού άμεσα;
Και Αιτούμεθα να κατατεθούν στη Βουλή
Το σύνολο των στοιχείων των υπηρετούντων εκπαιδευτικών στα σχολεία της Δωδεκανήσου, των φετινών προσλήψεων μονίμων, αναπληρωτών, εκπαιδευτικών ειδικοτήτων και εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, όπως επίσης να μας επισημανθεί που σε ποια σχολεία δεν λειτουργούν ολοήμερα τμήματα στο Νομό.
Οι ερωτώντες και αιτούντες Βουλευτές
Σαντορινιός Νεκτάριος
Φίλης Νικόλαος