Αρχή αλλαγής του τοπίου στην κρουαζιέρα φέρνει, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, αφενός η κατάργηση της κυκλικότητας της κρουαζιέρας, δηλαδή της υποχρέωσης αποβίβασης του επιβάτη κρουαζιεροπλοίου στο λιμάνι από το οποίο αρχικά επιβιβάστηκε, αλλά και της απόφασης της εταιρίας Louis Cruises να εντάξει μικρά νησιά στο πρόγραμμά της.
Πιο συγκεκριμένα για 9 εβδομάδες, από την πρώτη εβδομάδα Ιουλίου, νησιά που είχαν μηδαμινή παρουσία στο χάρτη της Κρουαζιέρας μπαίνουν στα προγράμματα της Louis Cruises, η οποία φιλοδοξεί να αποτελέσει τον πρωτοπόρο στην ανάδειξη νέων νησιωτικών προορισμών για τον κλάδο, προσελκύοντας κόσμο κι από την αχανή αγορά της Τουρκίας. Πλέον, η Μήλος, η Σάμος, η Ίος, η Σύρος, μαζί με τη Σύμη, την Κω, την Πάτμο, τη Ρόδο, την Κρήτη, τη Μύκονο και τη Σαντορίνη, που ήταν ήδη στους προορισμούς της εταιρίας θα δέχονται το κρουαζιερόπλοιο Cristal , με μεταφορική δυνατότητα 1200 ατόμων, γεγονός που σημαίνει ότι σε εβδομαδιαία βάση τα μικρά αυτά νησιά, άγνωστα για πολλούς, θα μπορέσουν να δεχτούν έως και 10.000 τουρίστες καθ’ όλο το καλοκαίρι μόνο από την Κρουαζιέρα.
O γρίφος του cruise interruption
Η δυναμική αυτή, σύμφωνα με την εταιρία θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερη εάν είχε θεσμοθετηθεί η δυνατότητα του επιβάτη να αφήνει το κρουαζιερόπλοιο σε όποιο λιμάνι επιθυμεί για να διανυκτερεύσει. Το λεγόμενο cruise interruption, ωστόσο, όπως παραδέχονται και παράγοντες της εταιρίας, δεν επιτρέπεται καθώς δημιουργεί αθέμιτο ανταγωνισμό με την ακτοπλοΐα, που αποτελεί κλάδο εθνικής και γεωπολιτικής σημασίας. Επίσης, εφόσον θεσμοθετηθεί, μπορεί να δημιουργεί μεγαλύτερη κίνηση στην κρουαζιέρα, αλλάζει όμως το χάρτη μεταφορών του Αιγαίου, καθώς πλοία από την τουρκική ακτή θα μπορούν να εκτελούν «ακτοπλοϊκά» δρομολόγια στα νησιά.
Πάντως, όπως τονίζει σε ανακοίνωσή της η εταιρία, η Louis Cruises εγκαινιάζει ουσιαστικά τη φετινή ελληνική κρουαζιέρα, «ως η μοναδική εταιρεία με αφετηρία ελληνικά λιμάνια και με όραμα για βιώσιμη και ισόρροπη ανάπτυξη της κρουαζιέρας με την εισαγωγή νέων μοναδικών προορισμών αλλά και με μια στρατηγική τοποθέτηση με τις 60 θεματικές κρουζιέρες (ιστορία, τέχνη, γαστρονομία κτλ) για την προώθηση του ελληνικού πολιτισμού, της γαστρονομίας, του κρασιού και της ιστορίας της χώρας μας.
«Η φετινή χρονιά αποτελεί ορόσημο για εμάς καθώς αναλάβαμε την πρωτοβουλία και την καινοτομία να εντάξουμε στα προγράμματά μικρά ελληνικά νησιά που λόγω του μεσαίου μεγέθους των πλοίων μας, μπορούμε να τα προσεγγίσουμε χωρίς να διαταράσσεται η ηρεμία του φυσικού περιβάλλοντος αλλά και η τοπική πολιτιστική ιδιαιτερότητα. Η ήπια αυτή τουριστική ανάπτυξη πάντα με γνώμονα το σεβασμό στο περιβάλλον κι η ‘αποσυμφόρηση’ κορεσμένων προορισμών, πιστεύουμε ότι θα πρέπει να τύχει της στήριξης του κράτους με τη διαμόρφωση των κατάλληλων υποδομών, προκειμένου να αξιοποιήσει η Ελλάδα το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα στην κρουαζιέρα» τόνισε ο κος Κυριάκος Αναστασιάδης, Διευθύνων Σύμβουλος της Louis Cruises, ο οποίος επισημαίνει την ανάγκη σεβασμού της μικρής κλίμάκας των νέων αυτών προορισμών.
«Πρέπει να σεβαστούμε την τοπική κοινωνία. Δεν μπορούμε να πάμε με ένα τεράστιο πλοίο. Φανταστείτε να πηγαίνει ένα πλοίο 4.000 επιβατών σε ένα νησί 600 κατοίκων, σκεφτείτε τι επιβάρυνση φέρνει. Ανοίγουμε νέους προορισμούς με σεβασμό στα τοπικά δεδομένα. Τα πλοία μας που είναι μεσαίων διαστάσεων μπορούν να έχουν πρόσβαση» ανάφερε χαρακτηριστικά.
Στόχος η αξιοποίηση των αερομεταφορών της Τουρκίας και των low cost
Η ανάγκη συνεργιών με τη γειτονική χώρα, αλλά και της αξιοποίησης της αύξησης της επιβατικής κίνησης των low cost εταιριών προς τα νησιά είναι στις προτεραιότητες καθώς στόχος είναι να αυξηθεί το μερίδιο της χώρας μας συνολικά στην ευρωπαϊκή αγορά. «Παγκοσμίως ο αριθμός των επιβατών δεν ξεπερνά τα 24 εκατομ. Έχει αλματώδη αύξηση αλλά δεν το ξεπερνά. Οι μισοί είναι από τις ΗΠΑ. Γι΄ αυτό θα πρέπει να υπάρχει κοινή στρατηγική με τις αερομεταφορές. Γι΄ αυτό χρειάζεται συντονισμός. Υπάρχουν τα 17 εκατομμύρια τουρσιτών της Ελλάδας και τα 36 εκατομ. της Τουρκίας. Αυτούς θέλουμε να τους κάνουμε επιβάτες της κρουαζιέρας» τονίζει ο κ. Αναστασιάδης.
Γι΄αυτό, με αφετηρία είτε τα λιμάνια της Ελλάδας (Πειραιάς, Λάυριο) είτε της Τουρκίας (Κωνσταντινούπολη, Τσεσμέ) η εταιρία επιχειρεί να «παντρέψει» τις δύο αγορές, αλλά και την ανάπτυξης που έχει το αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης. «Οι Τουρκικές Αερογραμμές έχουν φανεί οι πιο μεγάλοι υποστηρικτές του τουρισμού στην Ελλάδα. Έχουν πτήσεις από πολλές περιοχές, Ασία, Ν. Αμερική. Για μας είναι πολύ σημαντικό καθώς πάμε σε Κουσάντασι και Πόλη. Είναι επείγον να ενισχύσουμε τη συνεργασία μας. Κι αυτοί έχουν 36 εκατομμύρια τουρίστες, πολλοί από τους οποίους έρχονται από χώρες που η Ελλάδα δεν μπορεί αν τους φέρει» ανέφερε ο κος Αναστασιάδης.
Κλειδί η Μήλος
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο διευθυντής πωλήσεων της εταιρίας Πυθαγόρας Νάγος σε ερώτηση του reporter.gr κατά τη συνέντευξη τύπου όπου παρουσιάστηκε το θερινό πρόγραμμα κρουαζιέρας της Louis, εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιτυχία του νέου πειράματος αλλά έδωσε έμφαση στην ένταξης της Μήλου στο πρόγραμμα προσεγγίσεων του CrIstal. «Η Μήλος παρουσιάστηκε σε σαλόνι δισέλιδο σε Γερμανικό περιοδικό, με παρότρυνση των επισκεπτών να την επισκεφτούν. Στα βίντεο της εκδήλωσης είχαν ξεχωριστή παρουσία εικόνες από τη Μήλο με κυρίαρχα τα ορυχεία της Αγγεριάς και το Σαρακίνικο….
Γιώργος Αλεξάκης
Πηγή:www.reporter.gr