Σύμφωνα με πληροφορίες, μετά την πρόταση για αύξηση του κανονικού συντελεστή ΦΠΑ από το 23% στο 24% που έβαλε το περασμένο Σάββατο στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος, η αναζήτηση έχει στραφεί στη φορολόγηση των αυτοκινήτων.
Υπενθυμίζεται ότι στο υπουργείο Οικονομικών έχει συσταθεί από τα τέλη Μαρτίου ειδική επιτροπή η οποία έως και τις 29 Απριλίου θα πρέπει να παραδώσει πόρισμα στον υπουργό Οικονομικών με τις προτάσεις της για τις αλλαγές που θα γίνουν στη φορολόγηση των ΙΧ. Μάλιστα, στο πακέτο των έμμεσων φόρων από τους οποίους το οικονομικό επιτελείο αναζητά έσοδα τουλάχιστον 1,8 δισεκατομμυρίων ευρώ για την επόμενη τριετία περιλαμβάνεται και “αναμόρφωση της φορολογίας των αυτοκινήτων”.
Στο πλαίσιο αυτό η επιτροπή έχει βάλει στο τραπέζι όλες τις πιθανές παρεμβάσεις που θα οδηγήσουν σε αύξηση των εσόδων από τη φορολογία των αυτοκινήτων. Σύμφωνα με τις πληροφορίες του capital.gr στο τραπέζι έχουν πέσει προτάσεις για:
– αύξηση των τελών ταξινόμησης καινούριων και εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ. Πίσω από τις προτάσεις αυτές υπάρχει η διαπίστωση ότι πλέον η συντριπτική πλειονότητα των ΙΧ που πωλούνται και εισάγονται ως μεταχειρισμένα στην Ελλάδα είναι χαμηλού κυβισμού και εμπορικής αξίας με αποτέλεσμα να έχουν μειωθεί δραματικά και τα φορολογικά έσοδα από τη φορολόγηση της απόκτησης ΙΧ.
– αύξηση των τελών κυκλοφορίας ΙΧ προκειμένου να φέρουν πρόσθετα έσοδα στα κρατικά ταμεία. Τα έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας διαμορφώνονται τα τελευταία χρόνια στο επίπεδο των 1,1 δισεκατομμυρίων ευρώ ενώ στο παρελθόν είχαν φθάσει ακόμη και στο 1,5 δισεκατομμύριο.
– επιβολή ειδικού τέλους-βινιέτας στα οχήματα με ξένες πινακίδες κυκλοφορίας που εισέρχονται στην Ελλάδα
– αύξηση του φόρου ασφαλίστρων
– αύξηση στα καύσιμα κίνησης
Ορισμένες από τις αλλαγές στη φορολόγηση των ΙΧ σχεδιάζεται να τεθούν σε εφαρμογή από την 1η Ιανουαρίου 2017 καθώς το φορολογικό πακέτο θα ξεδιπλωθεί έως και το 2018.