Ειδήσεις

Εξαιρετική επιτυχία σημείωσε η εκδήλωση για τις πολιτικές της Ε.Ε. υπέρ των Μ.μ.Ε.

Με επιτυχία και εξαιρετικές συμμετοχές, πραγματοποιήθηκε χτες η εκδήλωση στο Επιμελητήριο Δωδεκανήσου με θέμα: «Δημόσια Ακρόαση – Βελτίωση της αποτελεσματικότητας των πολιτικών της Ε.Ε. υπέρ των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων» την οποία διοργάνωσε η Ευρωπαϊκή Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή (ΕΟΚΕ). Η ακρόαση αποτελεί μέρος μιας σειράς αποστολών σε διάφορες χώρες της ΕΕ (Βουλγαρία, Ουγγαρία, Ιταλία, Σουηδία, Λιθουανία και Ελλάδα) για τη συγκέντρωση στοιχείων και παρατηρήσεων από βασικούς φορείς του κλάδου σχετικά με ζητήματα που τους ενδιαφέρουν άμεσα.
Στην εκδήλωση συμμετείχαν πέραν των μελών της ΕΟΚΕ Δημήτρη Δημητριάδη, Παναγιώτη Γκόφα, Milena Angelova και Veselin Mitov, οι κ.κ. Γιώργος Χατζημάρκος, περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, Φώτης Χατζηδιάκος, δήμαρχος Ρόδου, Ιωάννης Πάππου, πρόεδρος του ΕΒΕΔ, Γιώργος Καββαθάς, πρόεδρος της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας (ΓΣΕΒΕΕ), Βασίλης Κορκίδης, πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (και πρόεδρος Επιμελητηρίου Πειραιά), Ελευθερία Μπακάλη, εκπρόσωπος της Διαχειριστικής Αρχής Δημόσια Ακρόαση – Βελτίωση της αποτελεσματικότητας των πολιτικών της ΕΕ υπέρ των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων, Παναγιώτης Καραγιάννης, πρόεδρος Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Δωδεκανήσου (εκπροσωπώντας 22 πρωτοβάθμια όργανα), Αντώνης Καμπουράκης, πρόεδρος Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου κ.ά.
Την συζήτηση απασχόλησαν κυρίως α) πώς η Ελλάδα επιχειρεί να βελτιώσει την αποτελεσματικότητα των πολιτικών για τις ΜμΕ και β) η ευρωπαϊκή προσέγγιση στην προώθηση των ΜμΕ.

Οι τοποθετήσεις
Αίσθηση προκάλεσε η παρέμβαση και πρόταση του περιφερειάρχη κ. Γ.Χατζημάρκου, ο οποίος μίλησε για τον ρόλο που παίζουν τα Επιμελητήρια ως φορείς διαχείρισης των ευρωπαϊκών πόρων καθώς «βοηθούν πολύ καλύτερα στο να αξιοποιηθούν οι πόροι αυτοί από τις ΜμΕ τις οποίες μπορούν να κινήσουν καλύτερα. Πρέπει η κεντρική διοίκηση να εμπιστεύεται τους φορείς» είπε, φέρνοντας σαν παράδειγμα το ΕΒΕΔ, που λειτουργεί ως μοχλός ανάπτυξης για την επιχειρηματικότητα στην περιοχή μας.
Ο κ. Π. Καραγιάννης υπογράμμισε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις στα νησιά (από το μεγαλύτερο έως και το μικρότερο, πιο απομακρυσμένο) με τα μεγάλα μεταφορικά έξοδα: « ο νησιωτικός πληθυσμός μας, απέχει παρασάγγας από τις διευκολύνσεις της Ε.Ε.» όπως είπε.
Ο δήμαρχος κ. Φ.Χατζηδιάκος επικεντρώθηκε στην απώλεια των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ, λέγοντας πως: «Το Μεταφορικό Ισοδύναμο που λένε τώρα ότι θα μας φέρουν, δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να καλύψει τις απώλειες. Και φυσικά, η περίφημη ‘Ρήτρα Νησιωτικότητας΄την οποία ζητούμε εδώ και χρόνια, δεν έχει ποτέ υλοποιηθεί», ζητώντας να γίνουν αλλαγές στην νομοθεσία και να δοθούν κίνητρα στα νησιά, για την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας.
Κατηγορηματικός, εμφανίσθηκε στην τοποθέτησή του ο κ. Γ.Καββαθάς, ο οποίος έθεσε ‘τον τον δάκτυλον επί τον τύπον των ήλων’ επιρρίπτοντας ευθύνες στην Ευρώπη, η οποία, δυστυχώς: «Μετατράπηκε από κεντρικό πρωταγωνιστή που δρούσε σε ένα σταθερό οικονομικό περιβάλλον, σε ένα περιφερειακό παίκτη με αυξημένες ευθύνες. Ο τρόπος με τον οποίο επιχειρήθηκε η επίλυση θεμελιακών διαρθρωτικών προβλημάτων στην περιφέρεια της Ευρώπης μάλλον ήταν φοβικός και ως εκ τούτου αναποτελεσματικός. Σε μεγάλο βαθμό ενδεχόμενα έδωσε το έναυσμα για την ανάπτυξη φυγόκεντρων δυνάμεων στο εσωτερικό της Ευρώπης. Χώρες και κοινωνίες που είχαν ενστερνιστεί το ευρωπαϊκό εγχείρημα άρχισαν να αποστασιοποιούνται, ενώ μεγάλη ήταν απογοήτευση στους πολίτες από την πρόκληση ενός διαρκούς bullying- εθνικού / κοινωνικού αυτοματισμού και διχοτόμησης μεταξύ παραγωγικού Βορρά και ελλειμματικού Νότου. Τα κοινωνικά αποτελέσματα έγιναν προφανή σε πολιτικό και περιφερειακό επίπεδο με την ανάδειξη των δυνάμεων του ευρωσκεπτικισμού και του φασισμού. Η άγνοια ή η αδιαφορία έναντι των περιφερειακών ιδιαιτεροτήτων οδήγησε μεγάλο μέρος των Ευρωπαίων πολιτών να αμφισβητούν την ευρωπαϊκή κοινή πορεία. Και σήμερα πρέπει να παραδεχτούμε ότι ενιαία αγορά, χωρίς ενιαία πολιτική άμυνας, ενίσχυση των ακριτικών χωρών κλπ είναι μια κενή υπόθεση» είπε, και μίλησε για το μεταναστευτικό και τις προκλήσεις που δέχεται η νησιωτική Ελλάδα συνεχώς:
«Στην Ελλάδα δεν είναι υπό διαπραγμάτευση ούτε τα κυριαρχικά δικαιώματα, ούτε η μοιρασιά της θάλασσας, ούτε το δικαιικό σύστημα, ούτε το δικαίωμα εξορύξεων πρώτων υλών. Είναι επόμενο ότι αν δε ληφθούν διασφαλίσεις σε ανώτατο ευρωπαϊκό επίπεδο για την ομαλοποίηση της κατάστασης και την εγγύηση των ευρωπαϊκών συνόρων, θα είναι σαν ανέκδοτο να συζητούμε για πρωτογενή πλεονάσματα, διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις, βελτίωση του επιχειρηματικού κλίματος». Είπε ακόμη πως είναι απαραίτητο η ευρωπαϊκή οικογένεια να συνειδητοποιήσει τις ανισορροπίες και να παρέμβει καθώς προκύπτουν και προφανείς οικονομικές προκλήσεις και ζήτησε την εφαρμογή μιας πολιτικής χρηματοδότησης με σύγχρονα επενδυτικά εργαλεία, την εφαρμογή σταθερής φορολογίας και απλούστευσης της γραφειοκρατίας ειδάλλως: «Θα μιλάμε για μια οικονομία καζίνο, όπου ο επενδυτής θα πρέπει εκτός από τον τομέα του να προβλέπει και τις μεταβολές της φορολογικής πολιτικής».

Ο κ. Β. Κορκίδης μίλησε για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές ΜμΕ στο ευρωπαϊκό περιβάλλον π.χ. χρηματοδότηση και δυσκολία ανεύρεσης του αρχικού επενδυτικού κεφαλαίου, ανταγωνισμό, Ενιαία Αγορά, υστέρηση σε ψηφιακές δεξιότητες: «Τα τελευταία χρόνια οι αγορές διαρκώς μετασχηματίζονται εξαιτίας της ψηφιακής επανάστασης που συντελείται. Δημιουργείται έτσι ένας κόσμος που οδηγεί τις επιχειρήσεις να συνδυάζουν δραστηριότητες και λειτουργίες και να αναπροσαρμόζουν τη στρατηγική τους στα νέα δεδομένα προκειμένου να είναι ανταγωνιστικές και έφερε ως παράδειγμα την εξέλιξη του λιανικού εμπορίου τα τελευταία 100 χρόνια. Στην 1η Γενιά είχαμε τα μικρά καταστήματα, όπου τον έλεγχο είχαν οι μάρκες και οι διανομείς. Στη 2η Γενιά τις υπεραγορές, όπου τον έλεγχο είχαν οι λιανέμποροι. Στην 3η Γενιά στην οικονομία του «διαμοιρασμού»- με τις πιο δημοφιλείς πλατφόρμες αγορών«peer-to-peer», όπως η Alibaba, η Amazon, το ebay- και βεβαίως, τους ιστοτόπους διαμοιρασμού πολυμέσων, όπως είναι το Facebook, η Google, το Instagram και το Pinterest που εξοστράκισαν τους διαμεσολαβητές και έδωσαν τον έλεγχο στους καταναλωτές. Και τώρα η 4η Γενιά βρίσκεται υπό διαμόρφωση και τον έλεγχο έχουν οι πλατφόρμες μέσω της ανάπτυξης της τεχνητής νοημοσύνης. Σ’ αυτό το περιβάλλον καλούμαστε να εργαστούμε και να υπερασπιστούμε τις παραδοσιακές μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις. Αλλά σε ποια προοπτική; Με ποιους στόχους;»
Μίλησε ακόμη για τα χρηματοδοτικά προγράμματα, αλλά και την πρόθεση της ΕΣΕΕ να σταθεί αρωγός στις ΜμΕ και τις πολύ μικρές επιχειρήσεις, που πέρα από τη σημαντική συμβολή τους στην οικονομία, διαδραματίζουν έναν αμιγώς κοινωνικό ρόλο στη συνοχή των τοπικών κοινωνιών.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου