Ενώ η Ελλάδα είναι μία από τις τέσσερις σημαντικότερες χώρες προορισμού ταξιδιωτών στη Μεσόγειο μετά την Ισπανία και την Ιταλία και μαζί με την Τουρκία, προσελκύοντας περίπου το 15% των τουριστών, είναι ουραγός στην προσέλκυση τουρισμού πολυτελείας με ποσοστό μόλις 8%. Υψηλού εισοδηματικού επιπέδου δηλαδή ταξιδιωτών και επομένως και υψηλής δαπάνης ανά ταξίδι. Η έλλειψη επαρκών υποδομών και η απουσία του κατάλληλου προϊόντος όπως και της προώθησής του είναι οι αιτίες. Η υψηλή προστιθέμενη αξία που παράγουν αυτοί οι επισκέπτες, όμως, αποτελεί μία από τις λύσεις στο πρόβλημα της υστέρησης των τουριστικών εσόδων της χώρας σε σχέση με τον ρυθμό αύξησης των επισκεπτών της.
Διακοπές πολυτελείας χαρακτηρίζονται εκείνες με δαπάνες υψηλότερες των 750 ευρώ ανά διανυκτέρευση και ανά άτομο για τρεις διανυκτερεύσεις ή υψηλότερες των 500 ευρώ ανά διανυκτέρευση και ανά άτομο για διάστημα μεγαλύτερο των τεσσάρων διανυκτερεύσεων.
Είναι χαρακτηριστικό πως σύμφωνα με σχετική μελέτη του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (SETE Intelligence) οι τουρίστες που επέλεξαν την Ελλάδα για διακοπές πολυτελείας το 2016 έφτασαν τις 402.000, ήτοι 1,4% του συνόλου των ταξιδιών σε Ελλάδα συμπεριλαμβανομένης της κρουαζιέρας με 2,2 εκατ. διανυκτερεύσεις (1,1% του συνόλου). Κάλυψαν, όμως, το 13,7% του συνόλου της δαπάνης, αθροιστικά περί το 1,8 δισ. Αυτό το ποσό είναι μόλις στο 9% του συνόλου της δαπάνης αυτής της κατηγορίας των τουριστών στη Μεσόγειο με τη μερίδα του λέοντος να πηγαίνει στην Ισπανία και στην Ιταλία. Οι τουρίστες από όλον τον κόσμο που έκαναν διακοπές πολυτελείας στη Μεσόγειο το 2016 ανήλθαν σε 4,4 εκατ., με 23,8 εκατ. όμως διανυκτερεύσεις και σχεδόν 20 δισ. δαπάνη.
Η μέση δαπάνη ανά ταξίδι και ανά ημέρα ανήλθε σε 4.498 και 833 ευρώ αντιστοίχως. Το προφίλ αυτών των ανθρώπων είναι ζευγάρια με ηλικία στις περισσότερος περιπτώσεις μεταξύ 35 και 44 ετών, που ανήκουν στην ανώτερη εισοδηματική τάξη. Η διάρκεια παραμονής τους είναι συνήθως από 4 έως 7 νύχτες και επιλέγουν την Ιταλία (το 35,6% εξ αυτών) και την Ισπανία (το 31,0%). Στην Ελλάδα έρχεται μόλις το 8%.
Η χώρα μας, σύμφωνα με τη μελέτη του SETE Intelligence, που βασίστηκε σε στοιχεία της ΙΡΚ International, αποτέλεσε για το 2016 τον 3ο δημοφιλέστερο προορισμό για τις ευρωπαϊκές αγορές προέλευσης επισκεπτών και τον 4ο για τις μη ευρωπαϊκές με μερίδια αγοράς 8,3% και 7,9% αντιστοίχως. Οι κυριότερες ευρωπαϊκές αγορές από όπου αντλεί η Ελλάδα επισκέπτες που κάνουν διακοπές πολυτελείας το 2016 ήταν η Γερμανία (39.000, 22% των ευρωπαϊκών ταξιδιών, 22% των διανυκτερεύσεων και 21% της δαπάνης), η Γαλλία (37.000, 21% των ευρωπαϊκών ταξιδιών, 17% των διανυκτερεύσεων και 18% της δαπάνης) και το Ηνωμένο Βασίλειο (26.000, 15% των ευρωπαϊκών ταξιδιών, 15% των διανυκτερεύσεων και 16% της δαπάνης). Οι σημαντικότερες μη ευρωπαϊκές ήταν οι αγορές των ΗΠΑ (88.000, 39% των μη ευρωπαϊκών ταξιδιών, 40% των διανυκτερεύσεων και 40% της δαπάνης), της Κίνας (54.000, 24% των μη ευρωπαϊκών ταξιδιών, το 23% των διανυκτερεύσεων και το 25% της δαπάνης) και της Ιαπωνίας (8% των μη ευρωπαϊκών ταξιδιών, 7% των διανυκτερεύσεων και 7% της δαπάνης).