Παρά τον πληθωρισμό και τις πιέσεις στο οικογενειακό πορτοφόλι, το ταξίδι παραμένει προτεραιότητα για τους Γερμανούς. Σύμφωνα με αντιπροσωπευτική έρευνα της WeLoveHolidays σε 2.000 Γερμανούς ταξιδιώτες, μόλις το 7% δηλώνει πρόθεση να μειώσει τις δαπάνες των διακοπών το 2025. Αντίθετα, σχεδόν ένας στους τρεις (31%) σχεδιάζει να ταξιδέψει περισσότερο από ό,τι τα προηγούμενα χρόνια.
Πιο αναλυτικά, το 21% σκοπεύει να κάνει πιο μακρινά ή πιο συχνά ταξίδια, ενώ το 10% δηλώνει πρόθυμο να αυξήσει τον προϋπολογισμό του για μια πιο πολυτελή εμπειρία.
Το ταξίδι ξεκινά με προϋπολογισμό – αλλά συνήθως ξεφεύγει
Αν και οι περισσότεροι ταξιδιώτες ξεκινούν με ένα πλάνο, στην πράξη τα έξοδα συχνά ξεπερνούν τις αρχικές προβλέψεις. Το 56% των ερωτηθέντων παραδέχεται πως το 2024 ξόδεψε περισσότερα απ’ ό,τι είχε υπολογίσει, ενώ το 11% διπλασίασε τον προϋπολογισμό του. Μόλις το 12% κατάφερε να παραμείνει εντός ορίων.
Ο μέσος ημερήσιος προϋπολογισμός για διακοπές που δήλωσαν οι Γερμανοί είναι 43 ευρώ. Τα ποσά, ωστόσο, διαφέρουν σημαντικά: το 17% ανέφερε ημερήσια έξοδα 40–60 ευρώ, το 15% κινείται στα 80–100 ευρώ, ενώ το 14% δηλώνει 20–40 ευρώ την ημέρα. Αξιοσημείωτο είναι ότι το 18% σκοπεύει να ξοδέψει πάνω από 100 ευρώ ημερησίως, ενώ το 10% δηλώνει πως δεν βάζει κανέναν περιορισμό στο budget του.
Σε τι ξοδεύουν οι Γερμανοί τα χρήματά τους;
Η εμπειρία είναι το ζητούμενο στις διακοπές. Περισσότερο από το ένα τρίτο των συμμετεχόντων (36%) προτιμά να ξοδέψει για καλό φαγητό και ποτό, ενώ το 20% δηλώνει πρόθυμο να πληρώσει για μια ημέρα χαλάρωσης σε σπα.
Ειδικές εμπειρίες, όπως VIP περιηγήσεις ή ξεχωριστές δραστηριότητες, προτιμώνται από το 11% των ερωτηθέντων, ενώ το 10% αναζητά την περιπέτεια με δραστηριότητες όπως σκι, καταδύσεις ή αναρρίχηση. Τα αναμνηστικά εξακολουθούν να έχουν τη θέση τους, με το 10% να τα θεωρεί απαραίτητα.
Πώς εξοικονομούν χρήματα οι Γερμανοί το 2025
Παρά τις υψηλότερες τιμές, οι Γερμανοί βρίσκουν τρόπους να εξοικονομήσουν χρήματα χωρίς να στερηθούν την απόλαυση των διακοπών. Τέσσερις είναι οι κυρίαρχες στρατηγικές:
Το 26% επιλέγει να ταξιδεύει εκτός υψηλής περιόδου, αποφεύγοντας συνωστισμό και υψηλές τιμές.
Το 23% κάνει κρατήσεις νωρίς για να πετύχει καλύτερες τιμές.
Το 13% προτιμά να είναι ευέλικτο με τις ημερομηνίες, ώστε να εντοπίζει φθηνότερα αεροπορικά και διαμονή.
Το 11% επιλέγει τον προορισμό του βάσει κόστους και όχι βάσει συγκεκριμένης χώρας.
Η εικόνα που αναδεικνύεται είναι σαφής: οι Γερμανοί συνεχίζουν να επενδύουν στις ταξιδιωτικές εμπειρίες, ακόμα και αν αυτό σημαίνει παραχωρήσεις ή ευρηματικές λύσεις στον προγραμματισμό.
Πηγή: tornosnews.gr