Υπέρ της ποιοτικής τουριστικής ανάπτυξης με παράλληλο σεβασμό στο περιβάλλον, τάσσεται ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) στο πλαίσιο της διαβούλευσης για το Σχέδιο Νόμου του υπουργείου Οικονομικών «Οριοθέτηση, διαχείριση και προστασία αιγιαλού και παραλίας του αιγιαλού».
«Το πλαίσιο του σχεδίου νόμου κινείται στη σωστή κατεύθυνση», σημειώνει ο Σύνδεσμος, σε ό,τι αφορά την αναγκαιότητα της οριοθέτησης του αιγιαλού, τη μείωση της γραφειοκρατίας, τη διευκόλυνση των διαδικασιών έκδοσης αδειών παραχώρησης χρήσης των παραλιών και την υλοποίηση έργων που θα μπορούσαν να γίνουν σε παραλίες από ξενοδοχειακές μονάδες.
Παράλληλα υπογραμμίζει ότι είναι επιτακτική η ανάγκη ο νομοθέτης να απαντήσει σε όλες τις ερωτήσεις και ανησυχίες που έχουν προκύψει, ώστε να υπάρξουν οι νομοθετικές προϋποθέσεις για την επιθυμητή ποιοτική τουριστική ανάπτυξη, με παράλληλο σεβασμό στο περιβάλλον, τον κοινόχρηστο χαρακτήρα των ακτών και την ίση και ελεύθερη πρόσβαση και χρήση σε όλους τους πολίτες.
Η χώρα χρειάζεται νέες τουριστικές επενδύσεις 150.000 κλινών στις κατηγορίες των 4 & 5 αστέρων την επόμενη δεκαετία, με παράλληλη αναβάθμιση και επαναλειτουργία 100.000 υφιστάμενων, υποστηρίζει ο ΣΕΤΕ, επικαλούμενος τη μελέτη του «Οδικός Χάρτης 2021». Μεγάλο μέρος από τις επενδύσεις αυτές είναι αναγκαίο να πραγματοποιηθούν στο θαλάσσιο μέτωπο που διαθέτει η Ελλάδα, ώστε να αντεπεξέλθουν στον μεσογειακό και διεθνή ανταγωνισμό.
«Οι ακτές της χώρας μας εκτείνονται σε μήκος περίπου 16.000 χλμ. και αποτελούν, σε συνδυασμό με το πολυάριθμο νησιωτικό σύμπλεγμα, ένα από τα πλέον ισχυρά φυσικά συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας μας. Αποτελούν δε, ένα πολύτιμο φυσικό πόρο ζωτικής σημασίας για όλους τους Ελληνες και ταυτόχρονα για την τουριστική ανάπτυξη», τονίζεται στην ανακοίνωση του Συνδέσμου.
«Κάνοντας την υπόθεση πως οι νέες αυτές κλίνες θα δημιουργηθούν, στη πλειοψηφία τους, σε παραλιακούς, τουριστικά ανεπτυγμένους, προορισμούς και συνυπολογίζοντας ότι, σύμφωνα με τις παγκόσμιες πρακτικές, σε κάθε κλίνη αναλογεί λιγότερο από 1 μ. μήκους ακτογραμμής, οι 250.000 κλίνες δεν θα απαιτούν περισσότερα από 200 χλμ. χρήσης ακτογραμμής. Αν αυτή η χρήση συνεπάγεται 300.000 νέες θέσεις εργασίας και εξασφάλιση άμεσα και έμμεσα του 20% του ΑΕΠ της χώρας τα επόμενα 8 – 10 χρόνια, τότε πρέπει όλοι να συμφωνήσουμε ότι ποιοτική τουριστική ανάπτυξη, λογική και εμπεριστατωμένη διαχείριση και αξιοποίηση των ακτών, αποτελούν απόλυτα συμβατές έννοιες».
Στην ίδια κατεύθυνση, απόλυτα αναγκαία θεωρούνται έργα όπως μαρίνες, προβλήτες, εξέδρες προσέγγισης υδροπλάνων και πλωτών μέσων στις μεγάλες τουριστικές στρατηγικές επενδύσεις, για ανάπτυξη τουρισμού υψηλών απαιτήσεων. Οπως επίσης υποδομές για χώρους υγιεινής, αποδυτήρια, ράμπες για άτομα με ειδικές ανάγκες, αναψυκτήρια, κάδοι ανακύκλωσης, κλπ.
Με δεδομένο ότι το σημερινό νομικό πλαίσιο «έχει σημαντικές αδυναμίες, ενισχύοντας την ανομία, την αυθαιρεσία και την καταπάτηση, τόσο από επιχειρήσεις, όσο και από πολίτες, είναι επιτακτική η ανάγκη να καταγραφούν αυστηρές τεχνικές, ποιοτικές και περιβαλλοντικές προδιαγραφές, ώστε να διασφαλισθεί η ορθή και νόμιμη κατανομή χρήσης και πρόσβασης στον αιγιαλό, τόσο των επιχειρήσεων, όσο και των πολιτών», υποστηρίζει ο Σύνδεσμος.
Προσθέτει επίσης ότι θα πρέπει να οριστούν ξεκάθαρα οι ευθύνες και οι υποχρεώσεις που θα έχει ο διαχειριστής της επιχείρησης, για το κομμάτι της παραλίας που θα χρησιμοποιεί. Επίσης θα πρέπει να συμφωνηθούν και να καταγραφούν συγκεκριμένες υποχρεώσεις και κίνητρα καθαρισμού, προστασίας, διαφύλαξης της βιοποικιλότητας, αλλά και να καθοριστούν ξεκάθαρα τα όρια και οι προϋποθέσεις για την παράλληλη χρήση των συγκεκριμένων παραλιών από τους επιχειρηματίες και την ελεύθερη πρόσβαση και χρήση των πολιτών.