Ειδήσεις

Εξι «φυλές ταξιδιωτών» μέχρι το 2030

Περισσότεροι από 1,8 δισ. πολίτες θα ταξιδεύουν για έξι διαφορετικούς λόγους μέχρι το 2030. Τις έξι «φυλές ταξιδιωτών» ή ταξιδιωτικές κατηγορίες που θα προκύψουν μέχρι το τέλος της επόμενης δεκαετίας ορίζει η έρευνα της Amadeus. Την έρευνα «Future Traveller Tribes 2030: Κατανοώντας τους ταξιδιώτες του αύριο» (www.amadeus.com/tribes2030), επιμελήθηκε η εταιρία συμβουλευτικής παγκόσμιων καταναλωτικών τάσεων The Future Foundation, με βάση συνεντεύξεις σε κορυφαίους μελλοντολόγους, ειδικούς της ταξιδιωτικής βιομηχανίας και ταξιδιώτες από όλο τον κόσμο.
Κάποιοι ταξιδιώτες θα αγοράζουν και θα καταναλώνουν ταξιδιωτικές εμπειρίες σχεδόν αποκλειστικά με βάση την ικανότητα να μπορούν να τις μοιράζονται ή από το πόσο «κεφάλαιο» θα μπορούν να παράγουν στα κοινωνικά δίκτυα. Αλλη ομάδα θα αναζητά την απόλυτη απλότητα και την ελευθερία από το να σχεδιάζουν οι ίδιοι τα ταξίδια τους μέχρι το 2030, θέλοντας όσο το δυνατόν περισσότερα πράγματα να γίνονται από απόσταση, από τρίτους. Ταυτόχρονα, μια εξειδικευμένη ομάδα θα κάνει την εμφάνισή της επιθυμώντας να δοκιμάσει μόνο τις πιο ηδονιστικές, θελκτικές και απόλυτες ταξιδιωτικές εμπειρίες.
Οι έξι διαφορετικές προσωπικότητες ταξιδιωτών που θα προκύψουν τα επόμενα 15 χρόνια, με βάση την έρευνα είναι:
∙ Οι Social Capital Seekers θα σχεδιάσουν τις διακοπές τους έχοντας στο μυαλό τους σχεδόν αποκλειστικά τα online κοινά, βασιζόμενοι σημαντικά σε κριτικές και προτάσεις από άλλους για να προχωρήσουν στην τελική τους απόφαση. Μια ολόκληρη νέα αγορά μπορεί να ανοιχτεί βάσει “Klout-boosting breaks”, γεμάτη από feed-friendly στιγμές

∙ Οι Cultural Purists θα αντιμετωπίσουν τον σχεδιασμό των διακοπών τους σαν μια ευκαιρία να εμβαθύνουν σε μια ξένη, ακόμη και «άβολη», κουλτούρα, όπου η απόλαυση των διακοπών εξαρτάται από την αυθεντικότητα της εμπειρίας

∙ Οι Ethical Travellers θα σχεδιάσουν το ταξίδι τους βάσει ηθικών κριτηρίων, όπως για παράδειγμα τη μείωση του περιβαλλοντικού τους αποτυπώματος ή τη βελτίωση της ζωής των άλλων. Συχνά θα αυτοσχεδιάσουν και θα προσθέσουν κάποια στοιχεία εθελοντισμού και ανάπτυξης των κοινοτήτων ή δραστηριότητες οικολογικής βιωσιμότητας στις διακοπές τους

∙ Οι Simplicity Searchers θα προτιμήσουν συλλογικές προσφορές, θέλοντας να αποφύγουν να διαχειριστούν πολλές λεπτομέρειες του ταξιδιού οι ίδιοι. Οι διακοπές για αυτή τη φυλή αντιμετωπίζονται σαν μια σπάνια στιγμή, κατά την οποία πρέπει να κακομάθουν τον εαυτό τους με την απόλαυση και την ασφάλεια του ταξιδιού

∙ Οι Obligation Meeters καθοδηγούνται από ένα συγκεκριμένο σκοπό για το ταξίδι τους, είτε αυτός είναι επαγγελματικός, είτε αναψυχής και κατά συνέπεια έχουν περιορισμούς σε χρόνο και χρήματα. Θα αναζητήσουν πρωτίστως έξυπνες τεχνολογίες αλγορίθμων που θα είναι σε θέση να απομακρύνουν την ταλαιπωρία των ταξιδιών

∙ Οι Reward Hunters ενδιαφέρονται μόνο για ταξίδια ανταμοιβής. Οι ταξιδιώτες σε αυτή τη “φυλή” λαχταρούν κάτι που αντιπροσωπεύει μια εξαιρετική ανταμοιβή ή μια ανώτερης ποιότητας ταξιδιωτική εμπειρία, σαν αποτέλεσμα της σκληρής επένδυσης χρόνου και ενέργειας στην εργασιακή τους ζωή
«Κάνοντας αναδρομή στα τελευταία 15 χρόνια είναι δύσκολο να υποτιμήσεις το πόσο έχει προχωρήσει η ταξιδιωτική βιομηχανία από πλευράς καινοτομίας, κόστους και επιλογών για τους ταξιδιώτες. Παρόλα αυτά, κοιτάζοντας άλλα 15 χρόνια μπροστά, στο 2030, είναι ξεκάθαρο ότι η αλλαγή απλά έρχεται με μεγαλύτερη ταχύτητα. Λαμβάνοντας αυτό υπόψη, η κατανόηση των αναδυόμενων «ταξιδιωτικών φυλών» θα είναι ζωτική για όλους τους παρόχους, αγοραστές και πωλητές ταξιδιών τα επόμενα χρόνια, ούτως ώστε να εξασφαλιστούν οι σωστές επενδυτικές αποφάσεις και να διευκολυνθεί και εξυπηρετηθεί η τάση στη βιομηχανία που ζητάει πολύ μεγαλύτερη προσωποποίηση στο σύνολο της ταξιδιωτικής αλυσίδας από ποτέ», δήλωσε η ανώτατη αντιπρόεδρος του Τμήματος Airline IT κυρία Julia Sattel.
Από την πλευρά του, ο διευθυντής της Future Foundation κ. Nick Chiarelli πρόσθεσε ότι «η έρευνά μας δεν δείχνει μόνο ότι τα είδη εμπειρίας που θα απαιτούν οι ταξιδιώτες το 2030 θα είναι διαφορετική από αυτά που γνωρίζουμε σήμερα, αλλά και ότι ο τρόπος με τον οποίο οι ταξιδιώτες αγοράζουν και αλληλεπιδρούν πρόκειται να αλλάξει. Στα επόμενα 15 χρόνια η επιθυμία να μοιραζόμαστε τις ταξιδιωτικές μας εμπειρίες θα είναι μεγάλη, με αποτέλεσμα να αυξηθεί η επίδραση που προκαλείται στις αγοραστικές τάσεις όταν μοιραζόμαστε στιγμιότυπα από τις διακοπές μας. Καθώς οι καταναλωτές στις αναπτυσσόμενες αγορές προσεγγίζουν μια μετά-υλιστική εποχή αναμένουμε να υπάρχει μια πολύ μεγαλύτερη εστίαση, πρωταρχικά στην εμπειρία, και έπειτα στην ηθική, τόσο σε περιβαλλοντικό, όσο και σε κοινωνικό επίπεδο, που θα επηρεάσει σημαντικά τις ταξιδιωτικές επιλογές και τις συμπεριφορές των ατόμων».

Το ΒΗΜΑ

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου