Μετά το Μακεδονικό ζήτημα, οι ελληνοτουρκικές σχέσεις και τα όσα γίνονται στο Αιγαίο κάνουν τα σεντόνια να παίρνουν φωτιά, όπως προκύπτει από νέα έρευνα του Ανδρολογικού Ινστιτούτου σε συνεργασία με την εταιρία Alco.
Η έρευνα διεξήχθη στο διάστημα 16-22 Απριλίου 2018, με τη μέθοδο των τηλεφωνικών συνεντεύξεων σε τυχαίο, στρωματοποιημένο δείγμα 800 ατόμων από ολόκληρη την Ελλάδα, ηλικίας από 17 έως 64 ετών και πραγματοποιήθηκε με βάση τους κώδικες δεοντολογίας της ESOMAR και επαγγελματικής πρακτικής του ΣΕΔΕΑ.
Μια πρώτη διαπίστωση είναι ότι, ανεξάρτητα από τα πολιτικά πιστεύω, η οικονομική και πολιτική κατάσταση επηρεάζει την ερωτική και τη συναισθηματική ζωή των πολιτών το ίδιο. Αριστεροί και δεξιοί ένιωσαν αναταράξεις λόγω της κρίσης και της οικονομικής ανασφάλειας που βιώνει η χώρα στον ίδιο βαθμό.
Στο δεύτερο ερώτημα «κατά πόσο επηρεάζει η σύγκρουση στο Αιγαίο και η επιθετικότητα της Τουρκίας την προσωπική σας ζωή;», το θερμόμετρο των αισθημάτων και των ερώτων ανέβαινε, όσο «δεξιόστροφα» ψήφιζαν οι πολίτες.
Πιο οργισμένοι σε διπλάσιο αριθμό ήταν οι δεξιοί, συγκριτικά με τους αριστερούς.
Ερμηνεύοντας τα ευρήματα, ο Δρ Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης, χειρουργός ουρολόγος – ανδρολόγος, πρόεδρος του Ανδρολογικού Ινστιτούτου Αθηνών, εξηγεί ότι «θελήσαμε να δούμε αν η σύγκρουση στο Αιγαίο, με την επιθετικότητα της Τουρκίας να δημιουργεί φόβους για θερμά επεισόδια και πολεμικές συρράξεις, επηρεάζει τη λίμπιντο και πιο ειδικά πώς αυτή μεταφράζεται στα διάφορα ιδεολογικά ρεύματα της κοινωνίας, από την άκρα αριστερά μέχρι την άκρα δεξιά. Το θερμόμετρο της κρεβατοκάμαρας των δεξιών πολιτών ανέβηκε, όσο ανέβαιναν οι τόνοι της επιθετικής ρητορικής των Τούρκων, ενώ στους αριστερούς και κεντρώους πολίτες, η πολεμική αυτή μάλλον εισακούγεται με ψυχραιμία».
Ίσως κάποιος αναρωτηθεί πώς τα εθνικά ζητήματα επηρεάζουν την ερωτική ζωή των ανθρώπων και θα ακουστεί λογικό, αφού ο έρωτας βιώνεται ατομικά και μοναχικά, ενώ οι ιδεολογίες είναι κυρίως συλλογικά φαντάσματα και ιστορικές μνήμες, πολλές φορές παραμορφωμένες.
Η απάντηση, κατά τον κ. Κωνσταντινίδη, βρίσκεται στο πάθος για ζωή, αυτή την ενέργεια, που η ψυχανάλυση ονόμασε και λίμπιντο, δηλαδή ορμική διάθεση, που είναι και μητέρα της ερωτικής ορμής.
«Τα όσα συμβαίνουν στον έρωτα αντικατοπτρίζονται και στην κοινωνία έλεγε ο Προυστ, αλλά και το ανάποδο: Οι άνθρωποι κουβαλούν στο κρεβάτι τους την κοινωνία, όπως η χελώνα το καβούκι της. Στο κρεβάτι μας δεν πάμε πότε μόνοι, αλλά κουβαλάμε τις απόψεις των γονιών, των γειτόνων και σήμερα και των γιγάντων της πληροφορίας της μεγάλης πλατφόρμας και των μεγάλων αδελφών, που μας παρακολουθούν οἰκεῖα βουλήσει βέβαια», υποστηρίζει.