Για την 31η Μαΐου 2021 ζήτησαν και έλαβαν χθες προθεσμία από τον Πταισματοδίκη Ρόδου με κοινό πληρεξούσιο, αιρετοί και υπάλληλοι του Δήμου Ρόδου που ελέγχονται στο πλαίσιο προκαταρκτικής εξέτασης, η οποία έχει παραγγελθεί κατόπιν αναφοράς – υπομνήματος της αναδόχου του έργου της αποκομιδής των απορριμμάτων στο νησί, κοινοπραξίας «Enact AE – Στηριξις Τεχνική ΑΕ» και των δύο εταιρειών μεμονωμένα, για παράβαση καθήκοντος και απείθεια.
Οπως έγραψε η «δημοκρατική», με υπόμνημα ζήτησαν, από την Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Ρόδου να ερευνηθεί η τυχόν τέλεση αυτεπαγγέλτως διωκομένων αξιόποινων πράξεων, όπως ενδεικτικά της παράβασης καθήκοντος από τα μέλη της Επιτροπής Παρακολούθησης και Παραλαβής Εργασιών.
Το δια του αρχικού υπομνήματος αίτημα είχε απορριφθεί από την Εισαγγελέα Υπηρεσίας που απεφάνθη ότι η διαφορά είναι αστικής φύσεως χωρίς ποινικό χαρακτήρα.
Είχε, σύμφωνα με τις πληροφορίες όμως, τονίσει σε σχετική σημείωσή της ότι η ένωση εταιρειών δύναται να εξειδικεύσει περαιτέρω σε τι συνίστανται οι ποινικές ευθύνες και να υποβάλει σχετική μήνυση.
Ακολούθησε η υποβολή δεύτερου υπομνήματος, που προκάλεσε την διενέργεια ποινικής προκαταρκτικής εξέτασης με παραγγελία της Εισαγγελέως Πλημμελειοδικών Ρόδου.
Η κοινοπραξία διατείνεται ότι οι ελεγχόμενοι αν και είχαν και συνεχίζουν να έχουν στη διάθεση τους σε καθημερινή βάση τα στοιχεία με τα ζυγολόγια από τους ΧΥΤΑ, που την ευθύνη λειτουργίας έχει ο Δήμος, τους κωδικούς πρόσβασης διαδικτυακής πλατφόρμας για την online παρακολούθηση με gps των οχημάτων που διαθέτει και απασχολεί καθημερινά, τις καταστάσεις με το απασχολούμενο στο έργο προσωπικό ανά ημέρα και μήνα, παρόλα αυτά δεν πληρώνεται για τις υπηρεσίες που παρέχει.
Διατείνεται ότι εκτελεί πολλαπλάσιο έργο αποκομιδής αστικών απορριμμάτων του συμβατικά ανατεθέντος αλλά και ότι η ΔΥ και η Επιτροπή Παραλαβής δεν προέβησαν -ως όφειλαν στην μηνιαία παραλαβή των λογαριασμών, σύμφωνα με τις συμβατικές τους υποχρεώσεις, και «περίμεναν» να παρέλθει το χρονικό διάστημα της «Υψηλής περιόδου» για να αποφανθεί η Οικονομική Επιτροπή τον Σεπτέμβριο του 2020 ότι πρέπει να περικοπεί το 50% της αξίας των παρεχόμενων υπηρεσιών με αναδρομική ισχύ λόγω Covid-19 και επικουρικώς λόγω πλημμελούς εκτέλεσης εργασιών!
Iσχυρίζεται ακόμη ότι η Διευθύνουσα Υπηρεσία και η ΕΠΠΕ δεν έχουν απευθύνει την παραμικρή σύσταση ως προς την πλημμελή εκτέλεση του έργου, δεν έχουν τάξει καμία προθεσμία προς συμμόρφωση και γενικά δεν ακολουθούνται οι διοικητικές διαδικασίες που προβλέπονται.
Θυμίζουμε ότι στο διοικητικό σκέλος της ίδιας «αντιδικίας» με την υπ’ αρίθμ. Ν17/2021 απόφαση του Θ’ Τριμελούς Διοικητικού Εφετείου Πειραιώς απορρίφθηκε ουσία το αίτημα προσωρινής δικαστικής προστασίας που υπέβαλε η κοινοπραξία και οι δύο εταιρείες μεμονωμένα κατά του Δήμου Ρόδου.
Το δικαστήριο στην απόφασή του αναφέρει μεταξύ άλλων ότι «δεν συντρέχει πρόδηλη βασιμότητα της προσφυγής – αγωγής» και παραπέρα κρίνοντας επί της αιτήσεως αναστολής επισημαίνει ότι «δεν έχει εξουσία να αναστείλει την ανάκληση των με αριθ. 230/2018 και 506/2018 αποφάσεων της Οικονομικής Επιτροπής και του Δ.Σ. του καθ’ ου Δήμου Ρόδου».
Αναφέρει παραπέρα ότι η χορήγηση της αιτούμενης αναστολής ως προς το κεφάλαιο της περικοπής κατά 50% του συμβατικού αντικειμένου της κύριας συμβάσεως, λόγω του ό,τι η δεύτερη αιτούσα δεν ανταποκρίθηκε στα οριζόμενα στην με αριθ. 330/2020 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής του καθ’ ου κατά την άσκηση του δικαιώματος προαίρεσης, θα υποχρέωνε τον τελευταίο σε συνέχιση επί ένα έτος της κύριας συμβάσεως και της 1ης Σ.Σ. χωρίς μείωση του συμβατικού τιμήματος, και για τον λόγο αυτό δεν μπορεί να γίνει δεκτή, ενώ παρέλκει ως αλυσιτελής η εξέταση της βλάβης των αιτουσών ως προς την επικουρική βάση της επιβολής της ως κυρώσεως λόγω πλημμελούς εκτελέσεως των συμβατικών υπηρεσιών τους.