Εως και 20% εκτιμάται ότι έχει αυξηθεί η εμπορική κίνηση στην αγορά της Ρόδου σε σύγκριση με πέρυσι. Η εικόνα ωστόσο είναι μικτή και συγκεχυμένη. Υπάρχουν επιχειρηματίες που δηλώνουν ικανοποιημένοι από την μέχρι τώρα κίνηση και άλλοι που αναφέρουν ότι δεν έχουν δει ουσιαστική διαφορά στο ταμείο. Βέβαια, μετά από δύο χρόνια πανδημικής κρίσης οι προσδοκίες είναι υψηλές και η υπομονή ήδη εξαντλημένη.
Ο τουρισμός έχει καταφέρει να αναθερμάνει σε ένα βαθμό την αγορά υπάρχουν όμως κλάδοι, όπως τα εμπορικά καταστήματα ένδυσης και υπόδησης, που δυσκολεύονται αρκετά. Το πρώτο «κρας τεστ» έγινε την προπερασμένη Κυριακή όπου τα καταστήματα ήταν ανοιχτά λόγω των ενδιάμεσων θερινών εκπτώσεων.
Όπως δηλώνουν έμποροι και επιχειρηματίες στη «δ» ελάχιστα καταστήματα άνοιξαν εκτός πόλης και η κίνηση ήταν ελάχιστη έως μηδενική. Στο Μαντράκι τα περισσότερα καταστήματα άνοιξαν και υπήρξε αυξημένη κίνηση, οι καταναλωτές περισσότερο χάζευαν παρά ψώνιζαν. Όπως πάντα, οι μεγάλες αλυσίδες είναι αυτές οι οποίες προσελκύουν τους καταναλωτές, ενώ η επισκεψιμότητα στα τοπικά καταστήματα είναι σαφώς μικρότερη. Οι θερινές εκπτώσεις και οι πολύ καλές προσφορές σε αρκετές περιπτώσεις, δεν φαίνεται να συγκινούν ιδιαίτερα το καταναλωτικό κοινό, είτε πρόκειται για τους μόνιμους κάτοικους είτε για τους ξένους επισκέπτες του νησιού, που παραμένουν επιφυλακτικοί. Άλλωστε ο εμπορικός κόσμος του νησιού είναι στην πλειοψηφία του αντίθετος με το θεσμό των ενδιάμεσων εκπτώσεων καθώς αποδεικνύεται κάθε φορά ότι δεν έχει θετικό αντίκτυπο στην αγορά.
Έμποροι και επιχειρηματίες προσδοκούν στην τόνωση της εμπορικής κίνησης με τη σταδιακή αύξηση της τουριστικής κίνησης. Η πορεία της σεζόν είναι μέχρι στιγμής εντυπωσιακή. Ο Μάιος αναμένεται να είναι καλύτερος από αυτόν του 2019 σε επίπεδο τουριστικών αφίξεων, όπως ήταν άλλωστε και ο περασμένος Απρίλιος.
Τον Απρίλιο λ.χ. υπήρξε καλή κίνηση στα εστιατόρια κυρίως από επισκέπτες από το Ισραήλ που λόγω του Πάσχα συνέρρεαν στη Ρόδο. Αυτή την περίοδο το νησί φιλοξενεί μεγαλύτερης ηλικίας επισκέπτες, οι οποίοι σύμφωνα με μαρτυρίες περιορίζονται στα ξενοδοχεία και σπανιότερα κυκλοφορούν στην αγορά. Συνήθως τα βράδια μετά τις 9 μειώνεται αισθητά η κίνηση. Εκτιμάται ωστόσο ότι τουλάχιστον γύρω στα τέλη Μάϊου μέχρι τα μέσα Ιουνίου θα αυξηθούν πολύ περισσότερο οι ρυθμοί καθώς εκείνη την περίοδο αναμένεται σημαντική αύξηση των αφίξεων από τη Γερμανία λόγω των διακοπών της Πεντηκοστής.
Πάντως, στην αγορά συνεχίζεται η συνήθης κινητικότητα με καταστήματα να αλλάζουν χρήση (συνήθως εμπορικές επιχειρήσεις μετατρέπονται σε επιχειρήσεις εστίασης, υιοθετώντας το brand κάποιας γνωστής αλυσίδας), μαγαζιά παραμένουν ξενοίκιαστα ακόμη και σε κεντρικούς δρόμους της Μεσαιωνικής Πόλης, ενώ ένα ποσοστό των εποχικών εμπορικών καταστημάτων εντός και εκτός πόλης δεν έχει ακόμη ανοίξει περιμένοντας να αυξηθούν πολύ περισσότερο οι τουριστικές ροές.
Έντονος είναι ο προβληματισμός για το αυξημένο ενεργειακό κόστος, τα ακριβότερα λειτουργικά κόστη, πράγμα που μετριάζει τον ενθουσιασμό ακόμη και εκείνων οι οποίοι σε εισπρακτικό επίπεδο μετρούν καλύτερα αποτελέσματα, καθώς όπως λένε, τα όποια κέρδη τους εξανεμίζονται λόγω της ακρίβειας.
https://www.dimokratiki.gr/14-05-2022/ayximeni-kata-20-anamenetai-na-einai-fetos-i-emporiki-kinisi/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.