Συνεντεύξεις

Πρωτογεράκης Σταύρος, Ροδίων Παιδεία: “Η μαγεία του να είσαι δάσκαλος”

Μια πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη του κ. Πρωτογεράκη Σταύρου, συντονιστή σπουδών της Γ΄ Λυκείου στα Εκπαιδευτήρια «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ»

Ηρθα στη Ρόδο το 1990, για μια χρονιά, έτσι πίστευα. Είμαι ακόμα εδώ, ευτυχισμένος για την επιλογή μου. Αυτό που με κράτησε ήταν η μαγεία του να είσαι δάσκαλος

Υπηρετεί την εκπαίδευση από πολλές και διαφορετικές θέσεις ευθύνης. Είναι ένας έγκριτος επιστήμονας αλλά και ένας αξιαγάπητος καθηγητής φυσικής, συντονιστής στο πρόγραμμα σπουδών της Γ΄ Λυκείου, ενώ υπήρξε διευθυντής στο Γυμνάσιο. Όπως μας λέει ο ίδιος, χιλιάδες μαθητές πέρασαν από τα θρανία των τάξεών του. Μοιράστηκε χιλιάδες χαμόγελα, αγάπησε χιλιάδες καρδιές, έζησε χιλιάδες ξεχωριστές μέρες μαζί τους. Νιώθει πολύ τυχερός που είναι εκπαιδευτικός και πιστεύει ότι δεν υπάρχει πιο όμορφη δουλειά να κάνει κάποιος. Δάσκαλος, σύμβουλος, ψυχολόγος, συνοδοιπόρος και όχι μόνο. Μάς μιλάει για το πρόγραμμα σπουδών της Γ΄ Λυκείου και την προετοιμασία των παιδιών στο «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ» και μάς ανοίγει την καρδιά του ως δάσκαλος, περιγράφοντάς μας την εξαιρετική σχέση που αναπτύσσει με τους μαθητές του.

• Το επώνυμό σας δηλώνει … Κρήτη. Πώς βρεθήκατε στη Ρόδο;
Πράγματι, είμαι Κρητικός. Ήρθα στη Ρόδο το 1990, για μια χρονιά, έτσι πίστευα. Είμαι ακόμα εδώ, ευτυχισμένος για την επιλογή μου. Αυτό που με κράτησε ήταν η μαγεία του να είσαι δάσκαλος, εδώ την ανακάλυψα κι εδώ συνεχίζω να την απολαμβάνω. Επιλογή που, για να πω την αλήθεια, δεν ήταν στις προτεραιότητές μου όσο σπούδαζα στο Φυσικό τμήμα του Πανεπιστημίου Κρήτης. Εκεί που είχα την πρώτη γνωριμία με τον Κυριάκο (Κυριακούλη) και τη Φωφώ (Βεργούλλη).
Η πρότασή τους να εργαστώ στο φροντιστήριο Θετικό άλλαξε τη ζωή μου. Η φιλία που αναπτύχθηκε μεταξύ μας τότε ήταν ισχυρή και παραμένει γόνιμη. Ανοιχτός πάντα σε καινούργιες ιδέες ο Κυριάκος υλοποίησε με φροντίδα και με αρτιότητα μοναδική, που, πιστεύω, δε θα είχα ο ίδιος, κάποιες από τις σκέψεις μου, όπως για παράδειγμα τη δανειστική βιβλιοθήκη. Η πρότασή του να συμμετάσχω από την αρχή στην προσπάθεια να φτιάξουμε το σχολείο των ονείρων μας ήταν τιμητική και εξακολουθεί να με τιμά. Τα ξενύχτια με τον Κυριάκο, τη Φωφώ, τον Βλάση και τον Μιχάλη ήταν ατελείωτα. Σιγά σιγά όλο και πιο πολλοί άνθρωποι μεγάλωναν την ομάδα και η ουτοπία άρχιζε να παίρνει σχήμα. Οι καρδιές μας χτυπούσαν πιο δυνατά και συντονισμένα, το όνειρο πλησίαζε όλο και περισσότερο την πραγματικότητα. Ώσπου το 2003 ανοίξαμε τις πύλες ενός πρωτοποριακού σχολείου, με όραμά μας να αναδείξουμε αξίες και να συμβάλλουμε με όλες μας τις δυνάμεις στην προβολή της ιστορίας του τόπου μας.
• Ποια είναι η επαγγελματική σας πορεία από τότε που τα Εκπαιδευτήρια «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ» ξεκίνησαν τη λειτουργία τους;
Καθηγητής Φυσικής, διευθυντής στο Γυμνάσιο για κάποια χρόνια, συντονιστής στο πρόγραμμα σπουδών της Γ΄ Λυκείου εδώ και αρκετά χρόνια. Χιλιάδες μαθητές πέρασαν από τα θρανία μπροστά μου, μοιράστηκα μαζί τους χιλιάδες χαμόγελα, ένιωσα χιλιάδες καρδιές, έζησα χιλιάδες μέρες ξεχωριστές. Κάθε μέρα νιώθω πολύ τυχερός που είμαι εκπαιδευτικός και πιστεύω πως δεν υπάρχει πιο όμορφη δουλειά να κάνει κάποιος. Εργασία απαιτητική, αλλά υπέροχη. Εργασία που γεμίζει τη ζωή μου με τρυφερές στιγμές που θυμάμαι για πάντα. Δάσκαλος, σύμβουλος, ψυχολόγος, συνοδοιπόρος μα και ηθοποιός σε έναν άλλο ρόλο κάθε μέρα, ρόλο που καθορίζουν οι μαθητές μου, τα παιδιά μου. Μπορεί και τα τρία δικά μου παιδιά να υπήρξαν μαθητές μου, αλλά πάντα σκέφτομαι πως κάθε μαθητής μου είναι ταυτόχρονα και παιδί μου. Νιώθω τυχερός και για τους υπέροχους συναδέλφους που γνώρισα και γνωρίζω και που χωρίς αυτούς τίποτα δε θα είχαμε καταφέρει.


• Κάνοντας μια αποτίμηση τώρα που τα Εκπαιδευτήρια «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ» κλείνουν 20 χρόνια ζωής, τι θα μας λέγατε;
Αν με ρωτούσε κανείς πώς θα ονειρευόμουν την επαγγελματική μου ζωή θα έλεγα, χωρίς δεύτερη σκέψη, ότι η πραγματικότητα είναι μακράν καλύτερη απ’ ό,τι μπορούσα να φανταστώ.
Εργάζομαι κυρίως με τα μεγαλύτερα παιδιά τώρα πια, στη Β’ και στη Γ’ Λυκείου. Συμμετέχω με μια καταπληκτική ομάδα συναδέλφων στην προετοιμασία για την εισαγωγή τους στο πανεπιστήμιο. Στην προσπάθειά μας στέκεται αρωγός και ένα άρτια οργανωμένο γραφείο συμβουλευτικής, το «ΡΟΔΙΩΝ Ανάδρασις», που υποστηρίζει ουσιαστικά τους μαθητές της Γ’ Λυκείου, δίνοντάς τους απόλυτη προτεραιότητα, καταρτίζοντας εξατομικευμένα προγράμματα μελέτης, δουλεύοντας στοχευμένα, ώστε το άγχος των μαθητών να είναι άγχος προόδου και όχι αδιεξόδου. Με ένα πρόγραμμα εντατικό, απαιτητικό, οργανωμένο και-εκ του αποτελέσματος-αποδοτικό. Με ξεχωριστή φροντίδα για τον κάθε μας μαθητή, τις ιδιαίτερες ανάγκες του, τις ευαισθησίες και τις ανησυχίες του.
Χαίρομαι για κάθε «γεια σου δάσκαλε» που ακούω στον δρόμο από παλιούς μαθητές, οι οποίοι πλέον είναι επιτυχημένοι επαγγελματίες, σημαντικοί συνδετικοί κρίκοι στον κοινωνικό ιστό της πόλης μας αλλά και λαμπροί επιστήμονες που κοσμούν με την παρουσία τους τον κόσμο ολόκληρο, όπου κι αν εργάζονται.
Και σίγουρα δεν είναι η επιτυχία στις Πανελλαδικές εξετάσεις αυτή που τους φέρνει στο μυαλό μου κι αυτή που γεμίζει την καρδιά μου. Είναι όλα όσα περάσαμε μαζί σε εκδρομές, σε συνέδρια, σε παραστάσεις θεατρικές, σε αγώνες αθλητικούς, σε μασκαρέματα αποκριάτικα, σε προσομοιώσεις εξετάσεων. Είναι τα λαμπερά μα και τα δακρυσμένα μάτια, τα χαμόγελα και οι στενοχώριες, οι ζεστές αγκαλιές της παρηγοριάς μα και οι σφιχτές αγκαλιές των πανηγυρισμών. Είναι οι συγκινητικές στιγμές των αποφοιτήσεων, τότε που ανοίγουν τα φτερά τους και φεύγουν, τότε που πάντα σκέφτομαι πως, αν κατάφερα να βάλω ένα μικρό, πολύ μικρό λιθαράκι στο μεγάλωμά τους, τότε, κάτι κατάφερα ως άνθρωπος.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου