Ειδήσεις

«Η υποστήριξη του τουρισμού από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης»

Η υποστήριξη του τουρισμού από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης ήταν το αντικείμενο της διημερίδας που πραγματοποιήθηκε στο ξενοδοχείο «Plaza». Τη διημερίδα διοργάνωσε η Σχολή Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου.
Η διημερίδα ξεκίνησε προχθές το απόγευμα και ολοκληρώθηκε χθες. «Το θέμα που προσεγγίζετε είναι πολύ σημαντικό καθώς πραγματεύεται τη σχέση και τη σύνδεση του τουρισμού, του πολιτισμού και των ΜΜΕ. Πρόκειται για μια σχέση δυναμική και άρρηκτα δεμένη. Πρόκειται για μια αλυσίδα που ο κάθε κρίκος της έχει ένα αυτόνομο ρόλο ταυτόχρονα και ένα ρόλο συμπληρωματικό», τόνισε στην τοποθέτησή της η προϊστάμενη της γενικής διεύθυνσης τουριστικής πολιτικής και οργάνωσης του υπουργείου Τουρισμού κ. Κ. Μπόγρη.
«Ο πολιτισμός, όπως και ο τουρισμός ως έννοιες αλλά και όπως αποτυπώνονται στην καθημερινή πραγματικότητα, έχουν τη μοναδικότητά τους και την εξατομικευμένη παρουσία τους, την οποία απολαμβάνουν οι επισκέπτες της χώρας μας. Ωστόσο αυτοί οι δύο τομείς συμμετέχουν και συμβάλλουν στην παραγωγή ενός συνολικού αποτελέσματος. Συμβάλλουν στην παραγωγή αυτού που σήμερα είναι η εικόνα της Ελλάδας, την οποία καλούνται να αναδείξουν και να προβάλουν τα ΜΜΕ. Πρέπει να βρούμε τον κατάλληλο τρόπο για να αναδείξουμε τα στοιχεία του πολιτισμού αλλά και την εικόνα της σύγχρονης Ελλάδας», δήλωσε η κ. Μπόγρη και πρόσθεσε πως η πολιτεία θα πρέπει να συμβάλει προκειμένου να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις ώστε τομείς, όπως η επιχειρηματικότητα, ο αθλητισμός, η τέχνη, που επηρεάζουν τον τουρισμό, να συνεργαστούν και να αποτελέσουν στήριγμα για την τουριστική ανάπτυξη», δήλωσε η κ. Μπόγρη και συμπλήρωσε πως λυδία λίθος στη σωστή ενημέρωση των τουριστών είναι τα ΜΜΕ.
«Τα ΜΜΕ επιτελούν κομβικό ρόλο και είναι ο σημαντικός κρίκος σύνδεσης των όσων διαθέτει η χώρα με το κοινό, που την επισκέπτεται”, τόνισε η κ. Μπόγρη.
«Τα ΜΜΕ μπορούν να ικανοποιούν ανάγκες του κοινού, να δημιουργούν επιθυμίες, όνειρα, να δίνουν τη δυνατότητα στο κοινό για αποδράσεις από την καθημερινότητα, προβάλλοντας τα καλά νέα και ιδιαίτερα αυτά που αφορούν τον τουρισμό. Ο τουρισμός και ο πολιτισμός συμβαδίζουν και θα πρέπει να προβάλλονται με τον τρόπο που πρέπει. Οι κακές ειδήσεις μπορεί να «πουλάνε» αλλά δεν στηρίζουν τον τουρισμό», τόνισε μεταξύ άλλων, στην εισήγησή της, η καθηγήτρια του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου κ. Αναστασία Δουλκέρη που αναφέρθηκε και στη σημασία, που έχουν οι εναλλακτικές μορφές τουρισμού.
«Στρεφόμαστε στον τουρισμό. Είναι αδιαμφισβήτητα η μεγάλη δύναμη που έχουμε στα χέρια μας για να κάνουμε πράξη το όραμά μας. Ο τουρισμός για τα νησιά του Ν. Αιγαίου δεν είναι απλά μια επιλογή ανάμεσα σε άλλες. Είναι η μόνη ρεαλιστική βάση πάνω στην οποία μπορούμε να χτίσουμε ένα νέο αναπτυξιακό πρότυπο για τα νησιά μας που θα βασίζεται στον ποιοτικό τουρισμό και θα διασυνδέεται οργανικά και με άλλους κλάδους της παραγωγής, όπως για παράδειγμα τον πρωτογενή τομέα. Άρα, ο τουρισμός είναι «η επιλογή»! Αλλά ένας τουρισμός που αναδεικνύει αξίες. Ένας τουρισμός άμεσα συνδεδεμένος με τον πολιτισμό μας. Αλλά κι ένας τουρισμός ο οποίος διασφαλίζει για το προϊόν του την υψηλή προστιθέμενη αξία του ελληνικού πολιτισμού στη διαχρονική του εξέλιξη», τόνισε μεταξύ άλλων στην τοποθέτησή της, η αντιπεριφερειάρχης τουρισμού κ. Λ. Φτακλάκη.
Στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου αναφέρθηκε ο πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων κ. Γιώργος Ματσίγκος
“Μείναμε στο «Ήλιος και Θάλασσα», «Σουβλάκι και Μουσακά», «Ζορμπά και Ακρόπολη». Αυτά ήταν η τουριστική Ελλάδα για πολλά χρόνια. Οι καιροί άλλαξαν, τα ενδιαφέροντα, οι εθνικότητες, οι συνθήκες… Εμείς μείναμε στο… λίγο απ’ όλα, οι επιχειρηματίες περιμένουν τον επόμενο αναπτυξιακό νόμο με επιδοτήσεις και οι εργαζόμενοι το επίδομα ανεργίας, την διπλή απασχόληση και την αγροτική αδήλωτη απασχόληση του χειμώνα. Δεν είδαμε καμία κινητοποίηση για την επιμήκυνση από τους εργαζόμενους, παρά μόνο για την ανεργία. Πρέπει επιτέλους να αλλάξουμε πορεία! Για να πετύχουμε θα πρέπει να συσταθεί μια ομάδα υλοποίησης έρευνας συντονισμού και οργάνωσης του προορισμού. Πρέπει να δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες. Χρειάζεται υπομονή για τουλάχιστον δύο χρόνια. Πάνω από όλα πρέπει να αλλάξουμε νοοτροπία και να συνεργαζόμαστε», δήλωσε ο πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων κ. Γιώργος Ματσίγκος.
«Οι πελάτες συνδέουν τις διακοπές τους με τα πολιτιστικά στοιχεία του τόπου χωρίς όμως να είναι οι παλιοί περιηγητές. Ψάχνουν να συνδυάσουν την ομορφιά του προορισμού με τα σύγχρονα πολιτιστικά στοιχεία και τη γνωριμία με τους κατοίκους. Η ιστορία, ο μύθος συναρπάζουν μικρούς, μεγάλους και αποτελούν μοναδική βιωματική εμπειρία στις διακοπές. Μήπως δεν αρέσουν και σ’ εμάς; Θα ήταν η Ρόδος μοναδική εάν είχε μόνο ήλιο και θάλασσα; Αν έλειπαν τα 2.400 και πλέον χρόνια ιστορίας;Το όνομα της Ρόδου χτίστηκε μαζί με την ιστορία και τον πολιτισμό. Τα πολιτιστικά στοιχεία είναι πλούτος στο προϊοντικό της χαρτοφυλάκιο και στηρίζουν το όνομά της. Αυτό το «brand name» προτάσσουμε απέναντι στον ανταγωνισμό. Αυτό μας δίνει τη βεβαιότητα της πρωτιάς μέσα από τη διαφοροποίηση του προορισμού και τον εμπλουτισμό του με νέα στοιχεία, συγκεκριμένο profile πολιτιστικό, για την επιβίωσή του στο άμεσο μέλλον», τόνισε στην τοποθέτησή της μεταξύ άλλων η αντιπρόεδρος της ΕΞΡ κ. Α. Καραγιάννη.
«Ο τόπος μας στηρίζεται στον τουρισμό. Είναι βασικός πυλώνας ανάπτυξης αλλά και από τα πλέον εύθραυστα προϊόντα. Πριν από λίγα χρόνια αντιμετωπίζαμε το θέμα εμπειρικά. Οι ανταγωνιστές ήταν και λιγότεροι. Ο τομέας θα πρέπει να αντιμετωπιστεί με διαφορετικό τρόπο», δήλωσε ο νέος δήμαρχος κ. Φώτης Χατζηδιάκος και τόνισε πως ο πολιτισμός επιβάλλεται να συμβαδίζει με τον τουρισμό. Αναφορά έκανε ο κ. Χατζηδιάκος και στη συμβολή των ΜΜΕ στον τουρισμό.
«Ο δημοσιογράφος θα πρέπει να προβάλλει τη Ρόδο. Να αναδεικνύει και τα προβλήματα όχι όμως σε βαθμό που να κάνει ζημιά στο δημόσιο συμφέρον. Το έτος 2010 μαζί με τον πρόεδρο της ΕΞΡ κ. Α. Καμπουράκη και άλλους φορείς προσπαθούσαμε για πολλές ημέρες να αλλάξουμε το αρνητικό κλίμα που υπήρχε για την Ελλάδα και τη Ρόδο στη Γερμανία. Εφιάλτης μας είχαν γίνει διάφορες φωτογραφίες που είχαν ταξιδέψει στο εξωτερικό», τόνισε ο κ. Χατζηδιάκος.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου