Μετά τις οδικές αφίξεις που φαίνεται ότι έχουν υποστεί απώλειες στο πεντάμηνο σε ποσοστό 10% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, ένα ακόμη ”μέτωπο” που έχει να κάνει με την ταλαιπωρία στους επιβάτες κρουαζιέρας κατά τις τελευταίες ημέρες φαίνεται να προκαλεί μεγάλη ανησυχία στους τουριστικούς φορείς για την πορεία της φετινής τουριστικής σεζόν.
Οι εκπρόσωποι του κλάδου μάλιστα φαίνεται να υιοθετούν τις απόψεις περί ”διασυρμού” και ”ζημιάς” στην εικόνα της χώρας μας στο εξωτερικό, στο ξεκίνημα της σεζόν, σε συνέχεια των απεργιακών κινητοποιήσεων των λιμενεργατών, οι οποίοι, από την πλευρά τους, ζητούν συγκεκριμένη νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης για την κατοχύρωση των εργασιακών τους σχέσεων.
Πιο συγκεκριμένα, η Ομοσπονδία Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδίων & Τουρισμού, fedHATTA τονίζει ότι οποιαδήποτε αστοχία στη διαχείριση του ζητήματος θα επιφέρει μακροχρόνιες επιπτώσεις στον ευαίσθητο κλάδο της κρουαζιέρας, και απευθύνει έκκληση για επιστροφή στην ομαλότητα και την ποιοτική εξυπηρέτηση των τουριστών της χώρας. Ο κλάδος, σύμφωνα με τη fedHATTA, έχει αντιμετωπίσει τον τελευταίο καιρό, από τις 26 Μαϊου, πολλά προβλήματα στο λιμάνι του Πειραιά, αλλά και της Θεσσαλονίκης, από τις επαναλαμβανόμενες απεργίες τριών συνδικαλιστικών ενώσεων των κλάδων εργαζομένων στα λιμάνια.
Οι κινητοποιήσεις αυτές έχουν σαν αποτέλεσμα να παρεμποδίζεται όλο το προηγούμενο διάστημα η ομαλή κίνηση των κρουαζιερόπλοιων καθώς και η εξυπηρέτηση των επιβατών/τουριστών. «Θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη ότι ο κλάδος της κρουαζιέρας είναι εξαιρετικά ευαίσθητος και επηρεάζεται σε βάθος χρόνου όταν πλήττεται έστω και περιστασιακά. Οποιαδήποτε αστοχία στη διαχείριση αυτού του προβλήματος θα επιφέρει μακροχρόνιες επιπτώσεις», αναφέρει η Ομοσπονδία.
Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, τονίζοντας ότι ενώ έχει ήδη ξεκινήσει η τουριστική περίοδος, είναι αναγκαίο να διαφυλαχθεί στο έπακρο η εύρυθμη λειτουργία του κλάδου.
«Επιβάλλεται να διασφαλισθεί ότι η επιβίβαση και αποβίβαση των επιβατών κρουαζιέρας στα λιμάνια Πειραιά και Θεσσαλονίκης θα υλοποιείται χωρίς καθυστερήσεις ή περαιτέρω προβλήματα. Είναι ευνόητο πως τυχόν προβλήματα στην ομαλή εκτέλεση του προγράμματος προσέγγισης των κρουαζιερόπλοιων των κολοσσών της παγκόσμιας αγοράς κρουαζιέρας, θα έχουν ως αποτέλεσμα αλλαγές στον σχεδιασμό τους, με προτίμηση άλλων προορισμών ελλιμενισμού, όχι μόνον για την τρέχουσα, αλλά και για τις επόμενες περιόδους. Η εξέλιξη αυτή ενέχει τον κίνδυνο να τεθούν oι εν λόγω προορισμοί στο περιθώριο της διεθνούς αγοράς κρουαζιέρας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε απώλειες εσόδων για την εθνική οικονομία, αλλά και για την εικόνα της χώρας», ανέφερε χαρακτηριστικά ο ΣΕΤΕ.
newmoney.gr