Μπορεί η τουριστική σεζόν να ξεκίνησε πολύ νωρίτερα, ικανοποιώντας τις προσδοκίες του συνόλου των τοπικών φορέων, η κατάσταση όμως με τη δημοτική συγκοινωνία, παραμένει ένα μεγάλο ‘αγκάθι’ για την Ρόδο.
Με ανανεωμένο τον στόλο αλλά με περιορισμένο αριθμό σε προσλήψεις, η Δημοτική Επιχείρηση Συγκοινωνιών ΡΟΔΑ, επωμίζεται (και φέτος) ένα τεράστιο όγκο μεταφορικού έργου, που είναι πολλαπλάσιο των δυνατοτήτων της.
Οι τεράστιες ‘ουρές’ των επιβατών στις στάσεις των λεωφορείων με τον κύριο όγκο να συγκεντρώνεται από την περιοχή του αεροδρομίου προς το κέντρο της πόλης, είναι καθημερινή εικόνα και μάλιστα, σε ώρες αιχμής –από νωρίς το πρωί έως και το μεσημέρι.
Με δηλώσεις του προς την ‘δημοκρατική’ ο πρόεδρος της ΔΕΣ ΡΟΔΑ κ. Δημήτρης Παρασκευάς, διευκρινίζει τα εξής:
«Είναι γεγονός πως η Ρόδος έχει πάρα πολύ κόσμο και βρισκόμαστε μόνον στις αρχές Ιουνίου. Η διαδικασία με τις προσλήψεις ολοκληρώθηκε πρόσφατα. Προσλάβαμε 12 οδηγούς (από τους 36 που είχαμε ζητήσει αφού δεν εκδηλώθηκε ενδιαφέρον). Επίσης από τους δύο μηχανικούς που ζητήσαμε, δεν υπήρξε ανταπόκριση. Τον επόμενο μήνα, γύρω στις 15 Ιουλίου, θα επαναπροκηρυχθούν οι θέσεις κι ευελπιστούμε να υπάρξει ενδιαφέρον.
Ο στόλος της επιχείρησης είναι σε πλήρη διάταξη με 40 οχήματα, ενώ πολύ σύντομα θα αγοραστούν ακόμη τέσσερα λεωφορεία. Στο επόμενο διάστημα, θα δρομολογηθούν και τα τρία οχήματα που λειτουργούν με ηλεκτροκίνηση –για την πόλη της Ρόδου.
Η αλήθεια είναι ότι υπάρχει πάρα πολύ αυξημένη κίνηση με αποτέλεσμα να γεμίζουν πολύ εύκολα. Η συχνότητα των δρομολογίων της ΡΟΔΑ είναι ανά 25 λεπτά από το αεροδρόμιο προς το κέντρο (και αντίθετα)».
Το πρόβλημα, σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΡΟΔΑ εστιάζεται στον τρόπο των προσλήψεων και κυρίως στην αδυναμία να γίνουν μόνιμες προσλήψεις για την δημοτική επιχείρηση.
«Η ΡΟΔΑ χρειάζεται μόνιμους υπαλλήλους (για χειμώνα – καλοκαίρι). Οι εποχικοί υπάλληλοι είναι 8μηνων συμβάσεων αλλά αυτή η διαδικασία δεν βοηθάει πλέον καθόλου την κατάσταση. Περιμένουμε κάθε χρόνο την σχετική υπουργική απόφαση που ανοίγει τις προσλήψεις για κάθε έτος (συνήθως στις αρχές του έτους, Φεβρουάριο) και ακολουθεί μια εξίσου χρονοβόρα διαδικασία μέχρι τις προσλήψεις. Όλος αυτός ο χρόνος, δημιουργεί καθυστερήσεις. Φέτος, με τις εθνικές εκλογές ‘πάγωσαν’ οι διαδικασίες, οπότε πήγαμε πίσω. Ευελπιστούμε να καταφέρουμε να προσλάβουμε κι άλλους οδηγούς τον μήνα Ιούλιο για να μπορέσουμε να φέρουμε εις πέρας τον όγκο του μεταφορικού έργου και βεβαίως, αυτό να συνεισφέρει στα έσοδα της επιχείρησης».
Σημειώνεται ότι οι μόνιμοι οδηγοί στην ΔΕΣ ΡΟΔΑ είναι 14 τον αριθμό ενώ προσελήφθησαν 12 άτομα.
«Είχαμε ζητήσει 36 οδηγούς, δύο σταθμάρχες και δύο μηχανικούς. Για την θέση των μηχανικών δεν σημειώθηκε ανταπόκριση, ενώ για τους σταθμάρχες είχαμε αιτήσεις. Για τις θέσεις των οδηγών, το ΑΣΕΠ, απαιτεί πλέον απολυτήριο λυκείου –ενώ μέχρι πρότινος δεν χρειαζόταν αυτό. Όσον αφορά στους ελεγκτές και στους εκδότες εισιτηρίων, το έχει αναλάβει ιδιωτική εταιρεία. Σε αυτό το κομμάτι, δεν υπάρχει πρόβλημα».
Μία ακόμη υπηρεσία που προσφέρει η ΡΟΔΑ είναι το application –μια εφαρμογή την οποία κάποιος μπορεί να κατεβάσει στο κινητό του τηλέφωνο ή να σκανάρει στις στάσεις των λεωφορείων, που δείχνει σε πραγματικό χρόνο πού βρίσκονται τα οχήματα και σε πόση ώρα θα έρθουν.
«Η εφαρμογή αυτή με το barcode επιτρέπει στον επιβάτη να δει σε πόση ώρα περνάει το λεωφορείο από την στάση που βρίσκεται. Επόμενος στόχος είναι η αγορά εισιτηρίων μέσω του διαδικτύου, πάλι με την ανάλογη εφαρμογή. Αν προωθηθεί κι αυτό, θα αποφύγουμε τον συνωστισμό στα λεωφορεία για την έκδοση εισιτηρίων» -ανέφερε ο κ. Παρασκευάς.