Πρίν λίγες ημέρες και συγκεκριμένα στις 4 Ιουλίου πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της 11ης ατομικής έκθεσης ζωγραφικής της Ροδίτισσας ζωγράφου Ειρήνης Βαζούκου με τίτλο ΄΄Ρίζες-Roots΄΄ στο Ιστορικό Αρχείο -Μουσείο της Ύδρας.
Η νέα αυτή θεματική ενότητα η οποία περιλαμβάνει 70 έργα μικρών και μεγάλων διαστάσεων είναι δουλεμένη τα τελευταία 5 χρόνια και παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο σύνολό της σε εκθεσιακό χώρο.
Στα εγκαίνια μίλησε η Διευθύντρια του Μουσείου κ Ντίνα Αδαμοπούλου λέγοντας:
” Η τέχνη είναι έρωτας ” είναι το ακράδαντο πιστεύω της Ειρήνης Βαζούκου.
Σήμερα λοιπόν έχουμε την μεγάλη χαρά να φιλοξενούμε εδώ στην Ύδρα, στο νησί μας και στο χώρο μας, τη συμπατριώτισσα μου και αγαπημένη φίλη, την γνωστή Ροδίτισσα ζωγράφο Ειρήνη Βαζούκου, με την εντυπωσιακή της δουλειά, την, και πρωτοπαρουσιαζόμενη μάλιστα, θεματική ενότητα με τίτλο “Roots -Ρίζες”. Ειδικότερα πρόκειται για την τελευταία δουλειά της δημιουργού, 70 έργα δουλεμένα με βερνίκι , ακρυλικό και μελάνι σε καμβά, η οποία , όπως προανέφερα, για πρώτη φορά εκτίθεται σήμερα στο σύνολό της.
Όπως βλέπουμε γύρω μας, η δουλειά της αφορά μεγάλα στην πλειονότητά τους έργα, που μπορεί μεν να μην αποτελούν μια “εύπεπτη” συνηθισμένη καλοκαιρινή θέαση, τοπιογραφίες λ.χ., με θελκτικά χρώματα, περιγραφικές εικόνες κλπ, αποτελούν όμως μια βαθιά φιλοσοφημένη άποψη της καλλιτέχνιδας και της θέσης της για την ανθρώπινη υπόσταση, εκφρασμένη με το χρωστήρα της στον καμβά. Έργα που εντυπωσιάζουν τόσο με το μέγεθος όσο και με το θέμα τους και οδηγούν το θεατή σε νέα μονοπάτια αισθητικής αντίληψης και μιας σίγουρα βαθύτερης σκέψης.
Η πλατωνική φιλοσοφική θεώρηση στην «Πολιτεία» του μεγάλου Έλληνα φιλοσόφου για τον ποταμό Αμέλητα (φανταστικός ποταμός του Κάτω Κόσμου όπου οι ψυχές πίνουν νερό προσπαθώντας να ξαναγυρίσουν στον κόσμο των ζώντων) ενέπνευσαν την Ειρήνη ταυτόχρονα με τις βιωματικές της εμπειρίες, που, όπως η ίδια αφηγείται, μετατράπηκαν σε ρίζες και αποτέλεσαν γι ‘αυτήν το “συνδετικό κρίκο ανάμεσα στα εγκόσμια και το άγνωστο..”.
Η εικαστική της αυτή ματιά αποτελεί όντως μια πολύ ενδιαφέρουσα πλευρά της ζωής της Ειρήνης Βαζούκου, η οποία με μια αναμόχλευση των μύχιων σκέψεων της και της μετουσίωσής τους σε τέχνη μέσω των Ριζών της παρουσιάζει έναν άλλο ξεχωριστό κόσμο “προσγειωμένο” μεν στη φθορά της καθημερινότητας, μετουσιωμένο όμως ταυτόχρονα σε μια άφθαρτη πραγματικότητα γεμάτη ουσιαστικό φως, χρωματική αρμονία και αφοπλιστική απλότητα..
Η ζωγραφική της, που ακόμα και σ’ αυτή της τη θεματική είναι αναμφίβολα ανθρωποκεντρική, με τον άνθρωπο να γίνεται τροφή της φαντασίας της και την ανθρώπινη φιγούρα να ενυπάρχει άλλοτε ορατά, άλλοτε διακριτικά και ως υποψία μέσα στα έργα της, αποδίδει τις αφηγηματικές της συνθέσεις της με ένα χαρακτηριστικά προσωπικό ύφος. Μέσω ακριβώς αυτής της ιδιαίτερης εκφραστικής τους έντασης οι ανθρώπινες φιγούρες στο έργο της Βαζούκου είναι σα να συνδιαλέγονται μόνιμα με τον παρελθόντα χρόνο στο τέλος όμως του ζωγραφικού τους ταξιδιού να επικοινωνούν πάντοτε, σχεδόν, με το παρόν.
Η Ειρήνη Βαζούκου είναι εντέλει μία από τις σύγχρονες Ελληνίδες ζωγράφους που με το χρωστήρα της γεμίζει αληθινά τις ψυχές μας με χρώματα τέχνης, πολιτισμού και ευαισθησίας. Χάρη σ’ αυτήν και στα έργα της θα πραγματοποιήσουμε, για όσο καιρό θα διαρκέσει η έκθεσή της στο Μουσείο μας, ένα ασυνήθιστα όμορφο ταξίδι.
Ας απολαύσουμε το έργο της και ας της ευχηθούμε στην αγαπητή μας Ροδίτισσα φίλη μια συνεχώς ανοδική καλλιτεχνική πορεία….
Ντίνα Αδαμοπούλου
Η έκθεση θα διαρκέσει έως και τις 31 Ιουλίου και είναι ανοιχτή καθημερινά από τις 9.00 έως 4.00 και 7.30 έως 9.30
https://www.dimokratiki.gr/14-07-2015/egkeniasthike-i-ekthesi-zografikis-tis-ekthesis-zografikis-tis-roditissas-zografou-irinis-vazoukou/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.