«Αν συνεχίσουν να τελούν υπό τη διαχείριση του ΤΑΙΠΕΔ σημαντικές λιμενικές υποδομές, όπως η μαρίνα στο Μανδράκι, τότε, το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο θα απογυμνωθεί από έσοδα και αρμοδιότητες. Και οι δικοί μας σχεδιασμοί θα μείνουν στον αέρα».
Αυτό υπογράμμισε χθες ο δήμαρχος Ρόδου κ. Φώτης Χατζηδιάκος με αφορμή τη συμφωνία που έχει επιτευχθεί μεταξύ της κυβέρνησης και των δανειστών για την παραχώρηση σημαντικών ακινήτων στο ΤΑΙΠΕΔ.
«Η μαρίνα Μανδρακίου είναι μια ανοικτή πληγή. Όταν εξελέγη η νέα κυβέρνηση οι συμπατριώτες μας βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ δήλωσαν πως πρώτο μέλημά τους ήταν η κατάργηση του ΤΑΙΠΕΔ. Ο σχετικός διαγωνισμός για την αξιοποίηση της μαρίνας Μανδρακίου είναι ακόμη ανοικτός. Αν το ταμείο αποδεσμεύσει τη συγκεκριμένη υποδομή, τότε αυτόματα θα προχωρήσει και ο διαγωνισμός για την ανάδειξη του αναδόχου που θα αναλάβει την αξιοποίησή της. Όλα όμως έχουν να κάνουν με τις εξελίξεις στη χώρα και το πως θα αντιμετωπιστούν τα έργα», δήλωσε ο κ. Φώτης Χατζηδιάκος.
Ο δήμαρχος προσπαθεί να αντιμετωπίσει και το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί με τη Ροδιακή Έπαυλη. Το ακίνητο δεν έχει παραχωρηθεί ακόμη στο Δήμο. Αυτό έχει ως συνέπεια να κινδυνεύει με απένταξη από το ΕΣΠΑ το έργο επισκευής των κτιριακών εγκαταστάσεων και των χώρων πρασίνου που τις περιβάλλουν.
«Έχω ετοιμάσει νέα επιστολή, την οποία θα στείλω στη διοίκηση της ΕΤΑΔ για τη Ροδιακή Έπαυλη. Το έργο κινδυνεύει να απενταχθεί από το ΕΣΠΑ. Εξαιτίας των προβλημάτων που αντιμετώπισε η χώρα το ζήτημα αυτό έχει παγώσει. Θα περιμένω να ψηφιστεί η συμφωνία μεταξύ της κυβέρνησης και των δανειστών και θα προχωρήσω. Διαφορετικά θα χάσουμε 1.700.000 ευρώ», δήλωσε ο κ. Φώτης Χατζηδιάκος.
Με αφορμή τη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε χθες το πρωί στην αίθουσα συνεδριάσεων του Λιμενικού Ταμείου, ο δήμαρχος αναφέρθηκε και στα έργα που έχουν προγραμματιστεί.
Στην σύσκεψη συμμετείχαν ο δήμαρχος κ. Φώτης Χατζηδιάκος, ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου κ. Μιχάλης Χριστοδούλου, η αντιπρόεδρος και αντιδήμαρχος Τουρισμού κ. Μαρίζα Χατζηλαζάρου και οι μηχανικοί που έχουν αναλάβει την εκπόνηση μελετών για τις αναπλάσεις στο παραλιακό μέτωπο της πόλεως.
«Εδώ και δύο εβδομάδες η κατάσταση ήταν δύσκολη στη χώρα. Οι υπηρεσίες ήταν υποχρεωμένες να λειτουργούν. Στο πλαίσιο του προγραμματισμού για την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου έχουν ξεκινήσει κάποιες προσπάθειες. Σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε σήμερα στα γραφεία του Δ.Λ.Τ.Ν.Δ. οι μελετητές μας ενημέρωσαν για την πορεία των μελετών που εκπονούν. Συζητήσαμε για την επέκταση του ξύλινου πεζοδρομίου , από το τουριστικό λιμάνι μέχρι τη νέα μαρίνα. Η μελέτη έχει εγκριθεί από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο», δήλωσε ο δήμαρχος κ. Φώτης Χατζηδιάκος.
Ο δήμαρχος αναφέρθηκε και στην μελέτη που έχει εκπονηθεί για την ανάπλαση του χώρου μπροστά από τη Θαλασσινή Πύλη στη Μεσαιωνική Πόλη.
«Για να υλοποιηθεί η συγκεκριμένη μελέτη θα πρέπει να αντιμετωπιστεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα και η έλλειψη χώρων στάθμευσης. Αν παραδώσουμε το έργο αυτό στο τέλος της θητείας μας θα είναι μια σημαντική εξέλιξη. Η υλοποίησή του εξαρτάται από την ένταξή του στο ΕΣΠΑ. Συζητάμε και για τη δημιουργία ενός κρηπιδώματος στην περιοχή «Κόβα». Σε αυτό θα «δένουν» διάφορα πλοιάρια.
Η υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου θα συμβάλει ώστε να αναβαθμιστεί το λιμάνι της «Κολόνας». Θα εμπλουτίσουμε έτσι το τουριστικό προϊόν της Ρόδου», τόνισε ο κ. Φώτης Χατζηδιάκος.
Ο δήμαρχος αναφέρθηκε και στην κατασκευή ιχθυόσκαλας σε χώρο κοντά στο Κανάργιο.
«Θέλουμε να δημιουργήσουμε υποδομή για την εξυπηρέτηση των αλιέων. Στην ιχθυόσκαλα θα δένουν όλα τα αλιευτικά σκάφη», δήλωσε ο κ. Χατζηδιάκος.
Στην σύσκεψη έγινε συζήτηση και για την αξιοποίηση του καρνάγιου. Ο δήμαρχος πρότεινε στη διοίκηση του Δ.Λ.Τ.Ν.Δ. την παραχώρηση του καρνάγιου σε ιδιώτη για τρία χρόνια.
«Η μελέτη για το συγκεκριμένο έργο είχε μπλοκάρει. Θα πρέπει να ετοιμαστεί πάλι ο φάκελος του έργου. Για να ληφθούν όλες οι απαραίτητες εγκρίσεις χρειάζονται τρία χρόνια. Για το λόγο αυτό πρότεινα στη διοίκηση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου να παραχωρηθεί η χρήση του καρνάγιου σε ιδιώτη για τρία χρόνια. Ο ιδιώτης θα έχει την ευθύνη και για την ασφάλεια του χώρου. Θα γίνει πρόσκληση ενδιαφέροντος. Θα προχωρήσουμε με διάφανες διαδικασίες. Ταυτόχρονα θα προχωρήσουν οι διαδικασίες για την απομάκρυνση των τσιγγάνων από την περιοχή Κορακόνερο», δήλωσε ο κ. Φώτης Χατζηδιάκος. (σημ.: βλέπε επί του θέματος αυτού και σελ. 6).
«Αγκάθι» για τη δημοτική αρχή είναι όμως και η έλλειψη χώρων στάθμευσης και το κυκλοφοριακό.
«Η ανάπλαση του παραλιακού μετώπου δεν μπορεί να συνδυαστεί με τη στάθμευση τουριστικών λεωφορείων και δικύκλων κοντά στο λιμάνι τις Κολόνας. Από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου έχει εκπονηθεί μελέτη που προβλέπει χώρους για τη στάθμευση των πούλμαν στο εμπορικό λιμάνι (Ακαντιά)», δήλωσε ο κ. Χατζηδιάκος και πρόσθεσε πως θα δοθούν λύσεις και για τη στάθμευση των αυτοκινήτων στο κέντρο της πόλεως.
«Η στάθμευση των οχημάτων στο κέντρο της πόλεως θα ελέγχεται από ηλεκτρονικό σύστημα, όπως προβλέπεται από τη σχετική μελέτη. Βούλησή μας είναι να αντιμετωπίσουμε και το κυκλοφοριακό πρόβλημα», τόνισε ο κ. Χατζηδιάκος.
Ο δήμαρχος αναφέρθηκε και στις παρεμβάσεις που θα γίνουν στο χώρο που βρίσκονται οι μύλοι, στο Νέωριο.
«Θα δημιουργηθούν δύο «ναύδετα» δηλαδή ξύλινες προβλήτες πίσω από τους μύλους στο Νεώριο. Εκεί θα δένουν πολυτελή γιότ. Η διοίκηση του Δ.Λ.Τ.Ν.Δ. περιμένει έγκριση για να τοποθετηθούν παγκάκια και να φωτιστούν οι μύλοι. Περιμένουμε τη συμβολή και της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου. Κάποια έργα θα υλοποιηθούν και με πόρους από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου. Οι υπηρεσιακοί παράγοντες κάνουν αγώνα δρόμου ώστε από τον επόμενο χρόνο να κάνουμε τις παρεμβάσεις που έχουμε σχεδιάσει για το νησί. Να μην ξεχνάμε πως χάσαμε ένα χρόνο από τη θητεία μας», τόνισε ο κ. Φώτης Χατζηδιάκος.