Βαρόμετρο θα είναι ο μήνας Ιούλιος για την πορεία της ακτοπλοϊκής κίνησης, μετά την κάμψη που σημειώθηκε κατά τον μήνα Ιούνιο.
Καθώς ο Αύγουστος περιμένουν ότι θα πάει καλά, όλοι προσβλέπουν σε αυτή τη φάση στον Ιούλιο, προκειμένου να δουν αν η κόπωση της οικονομίας, θα επηρεάσει και την επιβατική κίνηση.
Σημειώνεται ότι η κίνηση του Ιουλίου κατά 70% είναι εσωτερική γεγονός που δημιουργεί εύλογες απορίες για το αν οι προσδοκίες για καλή πορεία του εσωτερικού τουρισμού θα επιβεβαιωθούν.
Σύμφωνα με όσα δήλωσε στην «δημοκρατική» ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Blue Star Ferries, παρά το γεγονός ότι ο Ιούνιος κινήθηκε πτωτικά, είναι πολύ νωρίς να μιλάμε μια μείωση στην επιβατική κίνηση.
«Είναι νωρίς να μιλάμε για μείωση της κίνησης, αν και ο Ιούνιος δεν ήταν καλός μήνας. Πιστεύω ότι με τις προσφορές που κάνουμε, οι τιμές είναι πολύ πιο χαμηλές από πέρσι», δήλωσε ο κ. Μ. Σακέλλης ο οποίος εκτιμά ότι η κίνηση του Ιουλίου και του Αυγούστου θα είναι αυξητική σε σχέση με αυτήν του Ιουνίου.
Οσον αφορά τους Ελληνες τουρίστες, που παραδοσιακά αποτελούσαν αιμοδότη για την ελληνική ακτοπλοΐα, ο πρόεδρος της ΣΕΕΝ υποστήριξε ότι κάθε χρόνο, η κίνηση των Ελλήνων τουριστών είναι μικρότερη. «Ωφεληθήκαμε τα τελευταία χρόνια, διότι οι ξένοι τουρίστες ήταν περισσότεροι. Η αγοραστική δύναμη του Ελληνα κάθε χρόνο, πέφτει», είπε χαρακτηριστικά.
Παράλληλα, ο κ. Σακέλλης, μίλησε για την «άλλη Ελλάδα», την νησιωτική. Όπως είπε, στα νησιά, η οικονομική κατάσταση είναι διαφορετική από αυτήν της υπόλοιπης Ελλάδας, λόγω του τουρισμού και μάλιστα, τα τελευταία χρόνια καταγράφεται μια δραστηριότητα αυξημένη για ταξίδια στη διάρκεια του χειμώνα. «Η οικονομική κατάσταση των νησιωτών, είναι διαφορετική σε σχέση με των υπολοίπων Ελλήνων, λόγω του τουρισμού. Τα τελευταία χρόνια καταγράφεται μία σχετικά αυξημένη δραστηριότητα των νησιών για ταξίδια τον χειμώνα, κάτι που είχε σταματήσει για αρκετό καιρό».
Δέλεαρ για τα ταξίδια προς τα νησιά αποτελούν οι γενναίες προσφορές στις οποίες προχωρούν οι ακτοπλόοι, που εκτός από μειωμένες τιμές στα εισιτήρια περιλαμβάνουν και χαμηλές για τα ΙΧ, κάτι, που όπως λέει ο κ. Σακέλλης έχει αυξήσει σημαντικά την κίνηση αλλά και την μεταφορά αυτοκινήτων.
Οι τιμές, πάντως, κυρίως λόγω φόρων, είναι υψηλές στα εισιτήρια παρά το γεγονός ότι οι εταιρείες προχωρούν κάθε χρόνο σε χορήγηση μεγάλου αριθμού εμπορικών εκπτώσεων, οι οποίες είχαν ως αποτέλεσμα τη μείωση του ονομαστικού ναύλου κατά 20% έως 25%. Εκτός από τις προσφορές που αφορούν το σύνολο των επιβατών, υπάρχουν ειδικές προσφορές προς 400.000 επιβάτες, οι οποίοι συμμετέχουν στα προγράμματα πιστότητας των εταιρειών δηλαδή τους συχνούς πελάτες που είναι κυρίως οι νησιώτες.
Ενδεικτικά, με συμβατικό πλοίο, τετραμελής οικογένεια με αυτοκίνητο IX για να πάει και να επιστρέψει από Κυκλάδες για παράδειγμα από την Πάρο θέλει 436 ευρώ στην οικονομική θέση. Για την Κρήτη το ποσό ανεβαίνει και φθάνει τα 489 ευρώ ενώ πάει ακόμη υψηλότερα το κόστος και πιο συγκεκριμένα στα 696 ευρώ για τη Ρόδο. Με ταχύπλοο για Κυκλάδες ένα ζευγάρι θα πληρώσει 238 ευρώ ή 406 ευρώ αν πάρει και ΙΧ αυτοκίνητο.
BLUE STAR FERRIES:
Έκπτωση 30% για Λέρο
και Κω
H Blue Star Ferries, στηρίζοντας έμπρακτα την προσπάθεια αναστροφής του αρνητικού κλίματος που δημιουργήθηκε λόγω της προσφυγικής κρίσης, σε συνεργασία με τις δημοτικές αρχές και τις τοπικές ενώσεις ξενοδόχων, ανακοίνωσε έκπτωση 30% στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια των επιβατών, που θα επιλέξουν για τις καλοκαιρινές τους διακοπές τα νησιά Λέσβο, Χίο, Λέρο & Κω.
Η παροχή αφορά σε όλες τις κατηγορίες επιβατικών εισιτηρίων, Ι.Χ. αυτοκινήτων & μοτοσυκλετών, με την προϋπόθεση οι ενδιαφερόμενοι να προσκομίζουν στα κατά τόπους συνεργαζόμενα πρακτορεία αποδεικτικό, το οποίο να επιβεβαιώνει τουλάχιστον 4 διανυκτερεύσεις σε ξενοδοχείο ή ενοικιαζόμενο κατάλυμα σε κάποιον από τους συγκεκριμένους προορισμούς.