Ειδήσεις

Υδροπλάνα: Το καλοκαίρι χάθηκε, αλλά το νομοσχέδιο είναι έτοιμο

Του Δημήτρη Δελεβέγκου

Ενώ η φετινή καλοκαιρινή περίοδος χάθηκε για τις εταιρείες που σχεδιάζουν να υλοποιήσουν μεταφορές με υδροπλάνα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης ανέφερε σε πρόσφατη συνεδρίαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥ.Σ.ΟΙ.Π) ότι εντός των προσεχών ημερών κατατίθεται στη Βουλή το σχέδιο νόμο για τα υδατοδρόμια. Όπως είπε, διευθετήθηκαν και οι τελευταίες εκκρεμότητες.

Ειδικότερα, μετά την αναγκαία εναρμόνιση του νομοσχεδίου για τα υδατοδρόμια με τις διατάξεις του νόμου για την αναδιάρθρωση της ΥΠΑ, ούτως ώστε να περιληφθούν και θέματα υδροπλάνων, την ενσωμάτωση παρατηρήσεων από τη δημόσια διαβούλευση και την επίλυση διαδικαστικών ζητημάτων, πρόσφατα η αρμόδια Γενική Διεύθυνση Μεταφορών και Κινητικότητας της Ε.Ε. άναψε το πράσινο φως.

Το νομοσχέδιο, όπως έχει αποκαλύψει το Capital.gr, προβλέπει, μεταξύ άλλων, αποζημίωση για δαπάνες που έχουν υλοποιήσει ιδιώτες για μελέτες ίδρυσης υδατοδρομίων.

Η σεζόν χάθηκε

Το μόνο βέβαιο είναι ότι και η φετινή σεζόν για τα υδροπλάνα έχει χαθεί, ενώ οι εξαγγελίες περισσεύουν. Τον Δεκέμβριο του 2016, το υπουργείο Υποδομών διέρρεε ότι αρχές της χρονιάς θα κατατεθεί το νομοσχέδιο για τα ελληνικά υδατοδρόμια που θα ξεκλειδώσει τις πτήσεις με υδροπλάνα.

Επίσης, ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριος Σαντορινιός εξήγγειλε, στις 28 Ιανουαρίου (σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ), ότι το καινούργιο νομικό πλαίσιο θα ψηφιστεί από τη Βουλή, ενδεχομένως, μέσα στον Φεβρουάριο!

“Το 2016 πρέπει να λειτουργήσουν τα υδροπλάνα και το Υπουργείο θα στηρίξει όλες τις επενδυτικές πρωτοβουλίες στον τομέα των υδροπλάνων όπου μπορούν να δώσουν ώθηση στα νησιά, να δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας και να κάνουν πιο εύκολη τη σύνδεση της ηπειρωτικής χώρας με δύσκολους συγκοινωνιακά προορισμούς” είχε δηλώσει τον Δεκέμβριο του 2015 ο τότε υφυπουργός Υποδομών Παναγιώτης Σγουρίδης.

Όλα αυτά όταν έχουν περάσει περισσότερα από τέσσερα χρόνια από τον Απρίλιο του 2013, οπότε δημοσιεύθηκε ο Ν.4146 για τις στρατηγικές και ιδιωτικές επενδύσεις που προέβλεπε την επιτάχυνση των αδειοδοτήσεων για τα υδροπλάνα.

Μέχρι σήμερα, η ελληνική πολιτεία έχει αδειοδοτήσει μόλις τρία υδατοδρόμια σε Κέρκυρα, Παξούς και Πάτρα, ενώ, σύμφωνα με εξαγγελίες του Δεκεμβρίου 2015, μέχρι τον Φεβρουάριο του 2016 θα έπρεπε να είχαν αδειοδοτηθεί 10 ή 12 υδατοδρόμια σε όλη τη χώρα…

capital.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου