Ειδήσεις

Αναβάλλεται η συζήτηση θεμάτων που αφορούν την αφαίρεση αδειών καταστημάτων

Την αναβολή συζήτησης όλων των θεμάτων που αφορούν την αφαίρεση αδειών από καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος στη Μεσαιωνική Πόλη και στη Λίνδο εξετάζει η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής του Δήμου Ρόδου.
Η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής έχει προγραμματίσει συγκεκριμένα συνεδρίαση την προσεχή εβδομάδα και μέλη της, μεταξύ αυτών και δικηγόροι, προβληματίζονται για το αν νομιμοποιούνται να επιβάλουν διοικητικές κυρώσεις σε καταστήματα που βρίσκονται σε κηρυγμένους αρχαιολογικούς χώρους εξαιτίας της εκκρεμότητας που υφίσταται στην αποσαφήνιση του καθεστώτος που ισχύει, μετά και τα αποκαλυπτικά δημοσιεύματα της «δημοκρατικής».
Η αρχαιολογία εμμένει ότι η αρμοδιότητα ανήκει στον Δήμο Ρόδου και ότι η απαγόρευση υφίσταται μόνο σε αμιγείς αρχαιολογικούς χώρους, πράγμα όμως που δεν προκύπτει από το περιεχόμενο σχετικής απόφασης του ΣτΕ και έρχεται σε πλήρη αντίθεση με διάταξη της πρώην Αντεισαγγελέως Πλημμελειοδικών Ρόδου κ. Μαρίας Σοφίας Βαϊτση, για το περιεχόμενο της οποίας έχει λάβει γνώσει η νομική υπηρεσία του Δήμου Ρόδου.
Προέκυψε εξάλλου ότι ο νόμος προβλέπει ότι με Προεδρικό Διάταγμα επρόκειτο να προσδιοριστεί ποιες υπηρεσίες είναι αρμόδιες για την επιβολή διοικητικών κυρώσεων σε αρχαιολογικούς χώρους. Το Προεδρικό Διάταγμα αυτό δεν έχει ακόμη εκδοθεί, όπως διαπιστώθηκε από μέλη της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής.
Περαιτέρω, έχει υπάρξει έμμεση πλήν σαφής αποδοχή της εισαγγελικής διατάξεως ως και της απόφασης του ΣτΕ από τη νομική υπηρεσία του Δήμου Ρόδου, που είχε προωθήσει επί θητείας του πρώην δημάρχου Ρόδου κ. Στάθη Κουσουρνά, σχέδιο εισηγητικής έκθεσης – τροπολογίας, προκειμένου να κατατεθεί στη Βουλή και να επιλυθεί το ζήτημα που ανέκυψε.
Στο αίτημα της υπό τον κ. Κουσουρνά δημοτικής αρχής δεν υπήρξε ανταπόκριση από την τότε κυβέρνηση και η εκκρεμότητα παραμένει.
Σε έγγραφο του προϊσταμένου της νομικής υπηρεσίας του Δήμου Ρόδου κ. Θ. Παπαγεωργίου, αναφέρονταν συγκεκριμένα τα εξής:
«ΘΕΜΑ: Αρμοδιότητα χορήγησης αδειών ίδρυσης και λειτουργίας καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος σε αρχαιολογικούς χώρους.
Αναφορικά με το ζήτημα που ανέκυψε επί της αρμοδιότητας χορήγησης αδειών ίδρυσης και λειτουργίας καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος σε οριοθετημένους αρχαιολογικούς χώρους, σας υποβάλλουμε σχέδιο εισηγητικής έκθεσης και τροπολογίας , προκειμένου, εάν το θεωρείτε σωστό, να προωθηθεί στα αρμόδια Υπουργεία Εσωτερικών και Πολιτισμού αλλά και στη Βουλή, ώστε με νομοθετική ρύθμιση αφενός μεν να διατηρηθεί η αρμοδιότητα στους Ο.Τ.Α. και αφετέρου να επιλυθεί το ζήτημα των αδειοδοτήσεων, ανακλήσεων κ.λ.π. που έχουν στο μεταξύ εκδοθεί από τους Δήμους.
Εξυπακούεται ότι μέχρι της νομοθετικής ρυθμίσεως, αναστέλλονται στους οριοθετημένους αρχαιολογικούς χώρους της Λίνδου και της Μεσαιωνικής Πόλης Ρόδου οι σχετικές διαδικασίες εκδόσεων, ανακλήσεων, αφαιρέσεων αδειών ίδρυσης και λειτουργίας καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, μουσικής κ.λ.π. από τις Υπηρεσίες, τις αρμόδιες Κοινότητες και την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής του Δήμου Ρόδου και οι σχετικοί φάκελοι πρέπει να παραπέμπονται λόγω αρμοδιότητας στην Αρχαιολογική Υπηρεσία.
Η εισηγητική έκθεση και το σχέδιο της τροπολογίας έχουν ως εξής:
«Σύμφωνα με πρόσφατη διάταξη της Εισαγγελίας Πλημμελειοδικών Ρόδου, οι άδειες ίδρυσης και λειτουργίας καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος στη Λίνδο, εκφεύγουν των αρμοδιοτήτων του οικείου Δήμου και υπάγονται στις αρμοδιότητες των υπηρεσιών του Υπουργείου Πολιτισμού, επειδή ο οικισμός της Λίνδου σύμφωνα με από 17-11-2003 απόφαση ΥΠΠΟ έχει οριοθετηθεί ως αρχαιολογικός χώρος.
Κατ΄αναλογία το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με τη Μεσαιωνική Πόλη της Ρόδου, αφού επίσης με την απόφαση ΥΠΠΟ/ΓΔΑΠΚ/ΑΡΧ/Β1/Φ@(/48764/2052 (ΦΕΚ Α/277/2009) εγκρίθηκε η οριοθέτησή της ως αρχαιολογικού χώρου σύμφωνα με τις διατάξεις του Αρχαιολογικού Νόμου 3028/2002.
Αυτό όμως σημαίνει ότι τόσο για τους παραπάνω ενεργούς πληθυσμιακά οικισμούς στη Ρόδο, αλλά και αντίστοιχους στη λοιπή επικράτεια, όλες οι από τη Τοπική Αυτοδιοίκηση, με τη σύμφωνη πάντοτε γνώμη των αρχαιολογικών υπηρεσιών, αδειοδοτήσεις εκατοντάδων επιχειρήσεων βρίσκονται κυριολεκτικά «στον αέρα» αφού θεωρούνται νομικά άκυρες.
Ανάλογο σοβαρό πρόβλημα για τη δημόσια τάξη και τη νομιμότητα δημιουργείται και για τις περιπτώσεις αφαιρέσεων και ανακλήσεων αδειών ίδρυσης και λειτουργίας καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, αφού και εδώ φορέας έπρεπε να είναι οι αρχαιολογικές υπηρεσίες και όχι η τοπική αυτοδιοίκηση.
Είναι εξ άλλου γνωστό ότι στις αρχαιολογικές υπηρεσίες ελλείπει παντελώς η διοικητική δομή και η στελέχωση με κατάλληλο προσωπικό ώστε να τις καταστήσει ικανές να ανταποκριθούν στα πρόσθετα διοικητικά καθήκοντα που συνεπάγεται η αρμοδιότητα αυτή. Γι’ αυτό άλλωστε π.χ. στη Ρόδο, πέραν της έκφρασης της απαραίτητης σύμφωνης γνώμης, κατά τη διαδικασία των από τους Δήμους αδειοδοτήσεων, η Αρχαιολογική Υπηρεσία ποτέ δεν άσκησε την αρμοδιότητα.
Ως εκ τούτου επιβάλλεται άμεσα να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση του θέματος, με αυθεντικής ερμηνείας διάταξη ώστε να έχει και αναδρομική ισχύ, η οποία να ορίζει συγκεκριμένα ότι:
– Οι οριοθετήσεις αρχαιολογικών χώρων, που περικλείουν και ενεργούς με μόνιμους κατοίκους και ιδιωτικές ιδιοκτησίες οικισμούς, αναφορικά με τις αδειοδοτήσεις καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος εντός των οικισμών αυτών, δεν επέφεραν και δεν επιφέρουν μεταβολή στην αρμοδιότητα των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης».

Ανακαλούνται οι άδειες λειτουργίας 29 καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος

Στην ανάκληση των αδειών που έχουν χορηγηθεί σε 29 ιδιοκτήτες καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, προτίθεται να προχωρήσει άμεσα η δημοτική αρχή.
Η απόφαση για το συγκεκριμένο θέμα αναμένεται να ληφθεί σε συνεδρίαση των μελών της Eπιτροπής Ποιότητας Ζωής που θα πραγματοποιηθεί σήμερα υπό την προεδρία του αντιδημάρχου Διοικητικών Υπηρεσιών κ. Σάββα Διακοσταματίου.
Σε συνέντευξή τύπου χθες ο αντιδήμαρχος Διοικητικών Υπηρεσιών εξήγησε πως δεν έχει αρμοδιότητα για το συγκεκριμένο θέμα η αρχαιολογική υπηρεσία.
«Η Αρχαιολογική Υπηρεσία έχει την αρμοδιότητα για τη λειτουργία καταστημάτων υγιειονομικού ενδιαφέροντος σε αμιγώς αρχαιολογικούς χώρους και όχι σε μνημεία, όπως η Μεσαιωνική Πόλη. Για την επιβολή ποινών από το 2002 αναμένεται να εκδοθεί σχετικό Προεδρικό Διάταγμα. Ισχύουν όμως οι προγενέστερες διατάξεις που υποχρεώνουν το Δήμο να επιβάλλει κυρώσεις στους παραβάτες. Αν δεν γίνει αυτό θα υπάρχουν προβλήματα», δήλωσε ο κ. Διακοσταματίου.
Ο κ. Σάββας Διακοσταματίου εξήγησε ότι ο Δήμος δεν μπορεί να αποφύγει την επιβολή κυρώσεων στους παραβάτες.
«Δεν μπορούμε να μην δεχθούμε τις εισηγήσεις των υπαλλήλων που διενεργούν τους ελέγχους. Μόνο να αυξήσουμε τις ποινές έχουμε τη δυνατότητα. Τα μέλη της Eπιτροπής Ποιότητας Ζωής δεν θέλουν να σταματήσει η ζωή στην πόλη. Καταλαβαίνουμε ότι υπάρχει κρίση και οι επιχειρηματίες προσπαθούν να επιβιώσουν. Ζητήσαμε όμως να μην ξεφεύγουν και από τα όρια. Δεν μπορεί να μην σέβονται τους κανόνες», δήλωσε ο κ. Διακοσταματίου .
Όπως τόνισε ο κ. Σάββας Διακοσταματίου η δημοτική αρχή δεν επιθυμεί να φθάσει στα άκρα.
«Δεν θέλουμε να εφαρμόσουμε πιο σκληρά μέτρα. Θέλουμε να υπάρχει επιχειρηματικότητα. Θα πρέπει όμως και οι επιχειρηματίες να εφαρμόζουν τους κανόνες. Είναι δυσάρεστο που μέσα στον Αύγουστο θα προχωρήσουμε στην ανάκληση αδειών από 29 καταστήματα. Οι επιχειρηματίες μπορούν να προσφύγουν στα δικαστήρια. Δεν μπορεί όμως να κινδυνεύουν να συρθούν στον Εισαγγελέα τα μέλη της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής. Εμείς θα πράξουμε αυτό που πρέπει», δήλωσε ο κ. Διακοσταματίου.
Ο αντιδήμαρχος Διοικητικών Υπηρεσιών αναφέρθηκε και στα μέτρα που είχαν εφαρμοσθεί στη Λίνδο.
«Είμαστε η μοναδική δημοτική αρχή που έχουμε ανακαλέσει άδειες πέντε καταστημάτων στη Λίνδο. Είναι άδικο να δέχεται κριτική για αυτό ο δήμαρχος κ. Φώτης Χατζηδιάκος. Είναι και δικαίωμα των επιχειρηματιών να προσφεύγουν στη δικαιοσύνη».
Σε ερώτηση σχετικά με τους λόγους που αφαιρέθηκαν οι άδειες από τα συγκεκριμένα καταστήματα ο κ. Διακοσταματίου δήλωσε:
«Οι άδειες αφαιρέθηκαν γιατί οι επιχειρηματίες είχαν προβεί σε εργασίες που δεν επιτρέπονταν στο εσωτερικό των καταστημάτων».
Ο κ. Διακοσταματίου δήλωσε πως αρκετοί επιχειρηματίες βιάζονται πολύ και ανοίγουν τα καταστήματα τους μόλις τους κοινοποιηθούν οι πρώτες αποφάσεις από το Δήμο. Δεν περιμένουν δηλαδή να διενεργηθούν οι έλεγχοι που προβλέπονται από τη νομοθεσία.
«Το ό,τι λαμβάνουν προεγκρίσεις δεν σημαίνει ότι μπορούν να ανοίξουν τα καταστήματα τους. Θα πρέπει να διενεργούνται και οι σχετικοί έλεγχοι. Δεν ακολουθούνται οι διαδικασίες που πρέπει και μετά δεχόμαστε καταγγελίες και επιβάλλουμε κυρώσεις», δήλωσε ο κ. Διακοσταματίου.

Στη Μεσαιωνική Πόλη η κατάσταση επιδεινώνεται!

Πολύ αυστηρά μέτρα θα θέσει σε εφαρμογή η δημοτική αρχή το επόμενο καλοκαίρι για να πάψουν οι επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στη Μεσαιωνική Πόλη να τοποθετούν εμπορεύματα και τραπεζοκαθίσματα σε σημεία που δεν επιτρέπεται.
Στα μέτρα που θα εφαρμοσθούν αναφέρθηκε ο αντιδήμαρχος Πολεοδομικών Εφαρμογών κ. Γιώργος Κακούλης με αφορμή την συγκρότηση συνεργείου για την απομάκρυνση των τραπεζοκαθισμάτων από τους κοινόχρηστους χώρους.
Να σημειωθεί ότι η απόφαση για τη συγκρότηση του συνεργείου έχει ήδη υπογραφεί από το δήμαρχο κ. Φώτη Χατζηδιάκο.
«Τα μέλη του συνεργείου θα πιάσουν δουλειά άμεσα στη Μεσαιωνική Πόλη και όχι μόνο. Θα διενεργούν ελέγχους σε τακτά χρονικά διαστήματα και θα περισυλλέγουν τα τραπεζοκαθίσματα και τα εμπορεύματα που θα εντοπίζουν σε σημεία που δεν επιτρέπεται», δήλωσε ο κ. Γιώργος Κακούλης.
Σε ερώτηση αν έχει βελτιωθεί η κατάσταση στη Μεσαιωνική Πόλη ο αντιδήμαρχος τόνισε πως τα προβλήματα παραμένουν.
«Η κατάσταση επιδεινώνεται. Δεν έχουν αντιμετωπιστεί με τον τρόπο που θα ήθελα τα προβλήματα. Το φαινόμενο των καταλήψεων στους κοινόχρηστους χώρους γνωρίζει πολύ μεγάλη άνθηση στη Μεσαιωνική Πόλη. Δεν θα δοθεί όμως ούτε με την περισυλλογή των εμπορευμάτων οριστική λύση στο πρόβλημα. Χρειάζονται πιο δραστικά μέτρα», δήλωσε ο κ. Κακούλης.
Σε ερώτηση αν η δημοτική αρχή προτίθεται να προχωρήσει ακόμη και σε ανακλήσεις αδειών από επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στη Μεσαιωνική Πόλη, ο κ. Κακούλης δήλωσε:
«Θα πρέπει να εφαρμόσουμε πολύ αυστηρά μέτρα το καλοκαίρι του 2016. Αν χρειαστεί πρέπει να προχωρήσουμε και σε ανακλήσεις αδειών από επιχειρηματίες. Στο εξής θα είμαστε πολύ φειδωλοί και στην χορήγηση νέων αδειών για ίδρυση και λειτουργία καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος».
Ο αντιδήμαρχος αναφέρθηκε και στην περιοδεία που πραγματοποίησε μαζί με το δήμαρχο κ. Φώτη Χατζηδιάκο και τον εντεταλμένο δημοτικό σύμβουλο κ. Στέφανο Κυριαζή σε σημεία της πόλεως όπου εκτελούνται εργασίες από συνεργεία του Δήμου.
«Μαζί με τον εντεταλμένο δημοτικό σύμβουλο αρμόδιο για θέματα πρασίνου κ. Κυριαζή επισκεφθήκαμε διάφορα σημεία της πόλεως όπου γίνονται παρεμβάσεις από συνεργεία του Δήμου. Ο κ. Χατζηδιάκος επιθυμούσε να επισκεφθεί και το μνημείο της Καλλιθέας αλλά δεν διέθετε τον απαιτούμενο χρόνο», δήλωσε ο κ. Κακούλης και πρόσθεσε πως μέσα στις επόμενες ημέρες ο κ. Χατζηδιάκος θα μεταβεί στην Καλλιθέα για να ενημερωθεί για τις εργασίες που έχουν γίνει στη μικρή Ροτόντα.

 

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου