Ειδήσεις

Πού πλασάρεται ο ελληνικός τουρισμός στον ανταγωνισμό

Τη δυναμική του έναντι του ανταγωνισμού διατηρεί ο ελληνικός τουρισμός με «όπλο» την υψηλή αεροπορική κίνηση, η οποία καλλιεργεί προσδοκίες για υπέρβαση των τουριστικών μεγεθών του 2019.

Ειδικότερα, το πρώτο δίμηνο του φετινού καλοκαιριού, τους μήνες Ιούνιο και Ιούλιο (σ.σ.: ο οποίος είναι ένας από τους δύο μήνες υψηλής ζήτησης) η Ελλάδα σημείωσε αύξηση 10% σε επίπεδο διεθνών πτήσεων έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2019, όταν η αντίστοιχη μέση άνοδος για τις χώρες της Μεσογείου διαμορφώθηκε στο 2%.

Η Τουρκία και η Αλβανία αναδεικνύονται ως οι δύο βασικές ανταγωνίστριες της Ελλάδας σε επίπεδο τουρισμού, με την αύξηση που καταγράφουν οι δύο χώρες ως προς τις πτήσεις για το δίμηνο Ιουνίου – Ιουλίου να διαμορφώνεται στο 9% και 81% έναντι του 2019. Ακολουθεί η Πορτογαλία με άνοδο σε επίπεδο πτήσεων σε ποσοστό 7% και έπονται Μαυροβούνιο στο 6%, Κύπρος στο 4% και Μάλτα στο 3%, σύμφωνα με τα στοιχεία του νέου τεύχους της σειράς μελετών συγκυρίας «Τάσεις του επιχειρείν» της Διεύθυνσης Οικονομικής Ανάλυσης της ΕΤΕ.

Οι ανεξάρτητοι
Παρόμοια εικόνα είναι και η εικόνα από τις κρατήσεις ανεξάρτητων τουριστών, όσων δηλαδή επέλεξαν να ταξιδέψουν χωρίς να απευθυνθούν σε τουριστικά πρακτορεία. Η Ελλάδα προσελκύει υψηλό ενδιαφέρον, με άνοδο της ζήτησης σε ποσοστό 10% έναντι του 2019, τη στιγμή που οι λοιπές μεσογειακές χώρες βρίσκονται κατά μέσο όρο κοντά στα προ-πανδημικά τους επίπεδα, με μικρή αύξηση 2% έναντι του 2019.

Ενδεικτικό της δυναμικής του ελληνικού τουρισμού είναι το γεγονός ότι η Ελλάδα το 12μηνο Μαΐου 2022 – Απριλίου 2023 έχει καταφέρει να διατηρήσει στο ακέραιο το μερίδιο της στα προ-πανδημικά του επίπεδα, δηλαδή στο 13% της μεσογειακής αγοράς. Μάλιστα, δεδομένης της αργής επαναφοράς του οδικού τουρισμού στην κανονικότητα (σχεδόν -30% στο 12μηνο έναντι 2019), η κάθετη ανάκαμψη των αεροπορικών αφίξεων (+6% έναντι 2019) διατηρεί σε υψηλό επίπεδο τις αφίξεις τουριστών στην Ελλάδα.

Όσον αφορά τις επιδόσεις των βασικών ανταγωνιστριών της Ελλάδας κατά το εξεταζόμενο 12μηνο, η Τουρκία, κυρίως λόγω της ανταγωνιστικής τιμολογιακής πολιτικής που έχει υιοθετήσει, έχει καταφέρει να ενισχύσει το μερίδιό της στη μεσογειακή αγορά κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες, στο 22% από 19% το 2019.

Αντίστοιχα, η Αλβανία, η οποία παραμένει για την ώρα «μικρός» σε ποσοτικούς όρους παίκτης της τουριστικής αγοράς, ξεχωρίζει με ισχυρούς ρυθμούς ανόδου, με το εν λόγω ποσοστό να διαμορφώνεται στο 24% σε σχέση με το 2019.

Μία ποσοστιαία μονάδα απώλεσε η Ισπανία, η οποία από το 33% βρίσκεται στο 32%, με την Ιταλία να αποδυναμώνεται, επίσης, σε μικρό ποσοστό και το μερίδιό της να διαμορφώνεται στο 19% από 20% το 2019.

Σταθερά στο 6% βρίσκεται η Πορτογαλία, η οποία συμπληρώνει την 5άδα (Ελλάδα, Ισπανία, Τουρκία, Ιταλία) των πιο «δυνατών» τουριστικά χωρών της Μεσογείου.

Πάντως, η Ελλάδα, όπως και η Κύπρος και η Μάλτα, διατηρούν το πλεονέκτημα σε όρους διάρκειας παραμονής έναντι των λοιπών μεσογειακών προορισμών, εν μέρει λόγω υψηλής εξάρτησης από αεροπορικές αφίξεις.

Πηγή euro2day.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου