Στην έγκριση παραχώρησης χώρου εντός της χερσαίας και θαλάσσιας ζώνης του λιμένα που βρίσκεται στη θέση «Λιβάδια» της Τήλου, προχώρησε το Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου, για τη λειτουργία Υδατοδρομίου.
Ειδικότερα, το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου, λαμβάνει απόφαση για την παραχώρηση χρήσης χώρου ως υδατοδρομίου εντός της ζώνης του λιμένα που βρίσκεται στη θέση Λιβάδια νήσου Τήλου, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 2971/2001, όπως ισχύει.
Η επιφάνεια του προς παραχώρηση χώρου και οι εγκαταστάσεις του Υδατοδρομίου είναι 151,04 τμ και αποτυπώνονται στον Ορθοφωτοχάρτη.
Να σημειωθεί ότι το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο έχει ήδη προχωρήσει στην παραχώρηση χώρου εντός της χερσαίας θαλάσσιας ζώνης των λιμένων πόλεως Ρόδου όπως επίσης και στη Λάρδο, για τη λειτουργία υδατοδρομίων.
Υπενθυμίζεται ότι η Πάτμος είναι επίσημα ο πρώτος προορισμός υδροπλάνων στα Δωδεκάνησα με σχετική απόφαση που εκδόθηκε από το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού σε συνεργασία με την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας και το υπουργείο Ναυτιλίας.
Το υδατοδρόμιο της Πάτμου είναι η πρώτη υποδομή υδροπλάνων στα Δωδεκάνησα και ένα από τα πρώτα στην Ελλάδα και συγκαταλέγεται στο δίκτυο υδατοδρομίων Νοτίου Αιγαίου.
Η εταιρεία «Ελληνικά Υδατοδρόμια» μετά την ψήφιση του Νόμου 4146/13 και με σκοπό την δημιουργία ενός βιώσιμου και λειτουργικού συγκοινωνιακού δικτύου υδροπλάνων έχει ήδη αναλάβει στα Δωδεκάνησα την Αδειοδότηση των Υδατοδρομίων:
• Καλύμνου (ιδιοκτησίας του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Καλύμνου)
• Λέρου (ιδιοκτησίας του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πάτμου)
• Ρόδου (ιδιοκτησίας του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου)
• Σύμης (ιδιοκτησίας του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου)
• Καστελλόριζου (ιδιοκτησίας του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου)
• Καρπάθου (ιδιοκτησίας του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου)
• Χάλκης (ιδιοκτησίας του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου).
Αξίζει να σημειωθεί πως σχεδιάζεται η λειτουργία 11 υδατοδρομίων στα Δωδεκάνησα και 9 στις Κυκλάδες. Η Ρόδος θα διαθέτει 2 υδατοδρόμια ενώ υδατοδρόμια θα λειτουργήσουν επίσης σε Χάλκη, Σύμη, Τήλο, Κάρπαθο, Καστελλόριζο, Αγαθονήσι, Νίσυρο, Αστυπάλαια, Κάσο και στις Κυκλάδες σε Μύκονο, Σαντορίνη, Κύθνο, Κέα, Άνδρο, Σίκινο, Σέριφο, Δονούσα και Ανάφη.
Συνολικά στην Ελλάδα, έχουν υποβληθεί τεχνικοί φάκελοι για πάνω από 60 υδατοδρόμια, τα οποία βρίσκονται σε διάφορα στάδια έγκρισης και υλοποίησης.
Η ανάπτυξη υδατοδρομίων στα Δωδεκάνησα αποτελεί μία σημαντική πρωτοβουλία που αναμένεται να προσφέρει πολυάριθμα οφέλη τόσο στην τοπική κοινωνία όσο και στην ευρύτερη περιοχή του Αιγαίου. Η ιδιαίτερη γεωγραφία των Δωδεκανήσων, με τα πολλά και διάσπαρτα νησιά, καθιστά την ύπαρξη ενός ευέλικτου και αποδοτικού συστήματος μεταφορών ζωτικής σημασίας για την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της περιοχής. Παρακάτω αναφέρονται τα κύρια οφέλη που θα προκύψουν από τη λειτουργία των υδατοδρομίων.
Η λειτουργία υδατοδρομίων και στα Δωδεκάνησα αποτελεί μία σημαντική επένδυση που μπορεί να φέρει πολλαπλά οφέλη στην περιοχή. Από τη βελτίωση της συγκοινωνίας και την ενίσχυση του τουρισμού, μέχρι την οικονομική ανάπτυξη τα υδατοδρόμια μπορούν να συμβάλουν καθοριστικά στην αειφόρο ανάπτυξη των νησιών και στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων τους. Η υλοποίηση αυτού του έργου απαιτεί συντονισμένες προσπάθειες και συνεργασία από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, με στόχο την αξιοποίηση των δυνατοτήτων που προσφέρει η μοναδική αυτή μορφή μεταφοράς.
Η έναρξη της λειτουργίας των υδατοδρομίων μετατίθεται από χρόνο σε χρόνο.
H γραφειοκρατία, είναι και σε αυτή την περίπτωση το σοβαρό εμπόδιο και σε σχετικές δηλώσεις του στην εφημερίδα «Καθημερινή», ήδη από τον Ιανουάριο 2023 ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιώργος Χατζημάρκος είχε -ορθώς- εκτιμήσει πως θα είναι εξαιρετικά δύσκολο να ξεκινήσουν οι πτήσεις το ίδιο έτος: «Οταν αποφασίσαμε να αναλάβουμε τη διαδικασία αδειοδότησης 28 υδατοδρομίων σε 26 νησιά του Νοτίου Αιγαίου δεν μπορούσαμε να φανταστούμε πόσο δύσκολο θα ήταν το εγχείρημα. Βρεθήκαμε αντιμέτωποι με προεδρικά διατάγματα, βάσει των οποίων δεν επιτρέπεται κάθε είδους μόνιμη κατασκευή σε λιμάνι. Σε άλλες περιπτώσεις, βασιλικά διατάγματα απαγορεύουν να δημιουργηθεί κιόσκι στον προβλήτα ενός υδατοδρομίου στις Κυκλάδες. Αυτά είναι ορισμένα μόνον από τα δεκάδες εμπόδια που έπρεπε να υπερπηδήσουμε, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις χρειάστηκε να αλλάξει και η νομοθεσία», είχε πει στην «Κ» ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιώργος Χατζημάρκος, που έχει, μέσω προγραμματικών συμβάσεων με τα λιμενικά ταμεία, αναλάβει να «τρέξει» τη διαδικασία της αδειοδότησης.
Τα υδροπλάνα, δοκιμασμένα εδώ και δεκαετίες σε πολλές ξένες χώρες μπορούν να αποτελέσουν και στην Ελλάδα μια αξιόπιστη λύση ως επιπλέον συγκοινωνιακή επιλογή. Εξάλλου στη Ρόδο την περίοδο της ιταλοκρατίας, εκτελούσαν πτήσεις και μάλιστα με μεγάλη επιτυχία, υδροπλάνα.
https://www.dimokratiki.gr/14-08-2024/parachorisi-chorou-stin-tilo-gia-ti-litourgia-ydatodromiou/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.