Ειδήσεις

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η πρωτοβουλία Rhodes: Luxury is culture

Γράφει
ο Νεκτάριος Καλογήρου

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η πρωτοβουλία «Rhodes: Luxury is culture» που υποστηρίζεται από επώνυμους, τοπικούς επιχειρηματίες και αποσκοπεί στο να αναδείξει ό,τι καλύτερο διαθέτει σήμερα η Ρόδος. Μέρα με τη μέρα η πρωτοβουλία κερδίζει όλο και περισσότερους υποστηρικτές που όλοι τους αναγνωρίζουν πως απαιτείται πολλή και σκληρή δουλειά ώστε το νησί να βρεθεί ξανά στη θέση που του αξίζει.
Επιχειρηματίες του τουρισμού, επαγγελματίες του μάρκετινγκ, επώνυμοι φωτογράφοι, πολιτισμολόγοι, παραγωγοί βραβευμένων προϊόντων, σχεδιαστές, όλοι έχουν ανεβάσει μανίκια με σκοπό να ξεχωρίσουν την ποιότητα που βρίσκεται θαμμένη πίσω από την ασχήμια του εφήμερου κέρδους. Οι κράχτες, οι βιτρίνες που φτάνουν μέχρι τη μέση των δρόμων, οι μεταλλικές παράγκες, τα υπερκοστολογημένα τραπέζια δεν είναι αντιπροσωπευτικό δείγμα της Ρόδου κι όμως αυτά τα στοιχεία συμβάλλουν καθημερινά ώστε να βρίσκουν αφορμή οι τουρίστες να διαμαρτύρονται.
Μέσα από τη δουλειά των ανθρώπων της πρωτοβουλίας «Rhodes: Luxury is culture» έχει διαπιστωθεί ότι οι ασχημονούντες είναι λίγοι. Κι όμως αυτοί οι λίγοι λειτουργούν όπως το λάθος καρφί στο πέταλο που δεν αφήνει το άλογο να καλπάσει. Η Ρόδος είναι ένα άλογο κούρσας και μια χούφτα αναίσθητων είναι εκείνη που το έχει μετατρέψει σε υποζύγιο για τις αγγαρείες.
Τη σπουδαιότητα της όλης προσπάθειας αναγνώρισε η διοίκηση του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου και την έχει θέσει υπό την αιγίδα της. Η βοήθεια του Συλλόγου είναι πολύτιμη, μιας και όλη η δουλειά που γίνεται από την ομάδα του «Luxury», έχει προγραμματιστεί να προβληθεί σε όλες τις μεγάλες, διεθνείς τουριστικές εκθέσεις. Υποστήριξη δήλωσαν επίσης η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και ο Δήμος Ρόδου, που θα διαθέσουν χώρο στα περίπτερά τους για τις ανάγκες της προβολής.
Ειδικότερα, οι δράσεις και τα αποτελέσματα του «Rhodes: Luxury is culture» θα προβληθούν στις διεθνείς εκθέσεις:
– WTM 6- 08 Νοεμβρίου, Λονδίνο
– PHILOXENIA, 10 – 12 Νοεμβρίου, Θεσσαλονίκη
– TT WARSAW, 23 – 25 Νοεμβρίου, Βαρσοβία
– Ferien Messe, 11 – 14 Ιανουαρίου, Βιέννη
– ΙΜΤΜ, 06 – 07 Φεβρουαρίου, Τελ Αβίβ
– ΙΤΒ, 07 – 10 Μαρτίου, Βερολίνο
– ΜΙΤΤ, 13 – 15 Μαρτίου, Μόσχα

Σε πρώτη φάση θα προβληθούν δύο βιβλία – περιοδικά μεγάλου σχήματος (ένα ελληνοαγγλικό κι ένα γαλλογερμανικό), που βρίσκονται στο τελικό στάδιο δημιουργίας και είναι γεμάτα κείμενα που απαντούν στο ερώτημα: «Γιατί;». Γιατί στη Ρόδο; Γιατί κάποιος να βρεθεί στη Μεσαιωνική Πόλη ή στη Λίνδο; Γιατί πρέπει να αναζητήσει τα τοπικά προϊόντα; Γιατί να κάνει απευθείας κράτηση μέσω του site ενός καταλύματος κι όχι μέσω του booking.com ή άλλων αντίστοιχων μέσων; Γιατί η Ρόδος είναι ο πιο ασφαλής προορισμός στον κόσμο;
Η απάντηση του ερωτήματος αποσκοπεί να κάνει τον Ευρωπαίο να θέλει να έρθει στη Ρόδο και να κάνει την επιλογή αυτή συνειδητά από το σπίτι του κι όχι επειδή βρήκε ένα φθηνό πακέτο μέσο κάποιου tour operator. Τα κίνητρα που έχουν οι δυνητικοί επισκέπτες για να αποφύγουν τους μεγάλους τουριστικούς οργανισμούς είναι πολλά κι αν τελικά πληρώσουν κάτι παραπάνω για το πακέτο των διακοπών τους, θα το κάνουν γνωρίζοντας ότι αυτό το επιπλέον θα τους επιστραφεί στο πολλαπλάσιο.
Το κόστος όλων των παραπάνω θα καλυφθεί μέσα από τη συνεισφορά των επιχειρηματιών που συμμετέχουν στην προσπάθεια. Εκείνοι που συμμετέχουν, θα τύχουν και ιδιαίτερης προβολής στις διεθνείς εκθέσεις. Με τον τρόπο αυτό δημιουργείται ένας ουσιαστικός κύκλος προσφοράς, ανταμοιβής για την προσφορά και εν τέλει προκύπτει ένα αποτέλεσμα που μόνο οφέλη θα φέρει για τη Ρόδο (και τα κοντινά νησιά).
Επειδή ο στόχος δεν είναι το οικονομικό κέρδος, όσα επιπρόσθετα χρήματα εισπραχθούν μέσα από την πρωτοβουλία, θα διατεθούν για τη δημιουργία ιστοσελίδας και εφαρμογής στο κινητό, έτσι ώστε όλες οι δράσεις να είναι εναρμονισμένες με τη σύγχρονη επικοινωνία.
Στο επίκεντρο της προβολής θα βρεθούν όλοι εκείνοι που με τη δουλειά τους σέβονται τους πελάτες τους (είτε είναι ντόπιοι πελάτες, είτε είναι επισκέπτες), τους γείτονές τους και τον τόπο που δραστηριοποιούνται. Αν, για παράδειγμα, ένας έμπορος σέβεται τους πελάτες του, όμως τα εμπορεύματά του έχουν φτάσει μέχρι τη μέση του δρόμου, τότε ο επαγγελματίας αυτός δεν θα προβληθεί ως ένας από τους «άριστους» του τόπου. Το μεγάλο ζητούμενο είναι οι σοβαροί επαγγελματίες να αναδειχθούν και να αποτελέσουν το καλό παράδειγμα για όλους τους υπόλοιπους. Ο στόχος είναι δύσκολος, ωστόσο, με δουλειά και χρόνο μπορεί να γίνει μια καλή στροφή προς την ποιότητα, που με τη σειρά της γεννά την πολυτέλεια· διότι πολυτέλεια είναι το αποτέλεσμα μιας δουλειάς που γίνεται με αφοσίωση και μεράκι. Εφόσον όλοι αποφασίσουν να δουλέψουν με γνώμονα την ποιότητα, τότε θα επιτευχθεί ο στόχος η παραγωγή της πολυτέλειας να είναι η φιλοσοφία του σύγχρονου πολιτισμού (luxury is culture) της Ρόδου.

 

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

  • Marios Kordellas    14.09.2017 13:21

    Πείτε μου και μένα πως μπορώ να σηκώσω μανίκια!!

Σχολιασμός άρθρου