Ειδήσεις

Νέες προκλητικές ΝΟΤΑΜ της Αγκυρας για το Αιγαίο

Την ώρα που η Ελλάδα δίνει μάχη για την διάσωση μεταναστών στο Αιγαίο ,η Τουρκία σπεύδει να εκμεταλλευθεί την κατάσταση και δημιουργώντας σύγχυση για το status quo του Αιγαίου διεκδικεί για λογαριασμό της την αρμοδιότητα Έρευνας και Διάσωσης μέχρι την μέση του Αιγαίου.

Και μάλιστα στην μια από τις δυο περιπτώσεις που προέκυψαν σήμερα τούρκικο ελικόπτερο εισήλθε χωρίς άδεια στην περιοχή του FIR Αθηνών βόρεια από το Καρλόβασι προκειμένου αμφισβητεί την ελληνική αρμοδιότητα.

Συγκεκριμένα το πρωί οι ελληνικές Αρχές με δυο ΝΟΤΑΜ Α2239/16 (στις 10:06) και την ΝΟΤΑΜ Α2242/16(στις 10.57) ανήγγειλαν την έναρξη επιχείρησης Έρευνας και Διάσωσης (Search and Rescue-SAR) για δυο διαφορετικές περιπτώσεις σκαφών με μετανάστες η πρώτη στην περιοχή μεταξύ Αρκών και Φούρνων και η δεύτερη βορειοδυτικά από το Καρλόβασι.

Με τις αναγγελίες αυτές η ΥΠΑ ζητούσε από όλα τα ιδιωτικά μέσα στην περιοχή να αποφύγουν να εισέλθουν στις συγκεκριμένες περιοχές και ζητούσε να αποκαταστήσουν επικοινωνία με το συντονιστικό κέντρο του Πειραιά (Piraeus JRCC)

Η Τουρκία με δυο δικές της ΝΟΤΑΜ (Α4540/16 και Α4535/16) έσπευσε να δηλώσει ότι δεν αναγνωρίζει την αρμοδιότητα της Ελλάδας για Έρευνα και Διάσωση στις συγκεκριμένες περιοχές ,παρά το γεγονός ότι βρίσκονται εντός του FIR Αθηνών προβάλλοντας τον γνωστό ισχυρισμό ότι εμπίπτουν στην Τουρκική περιοχή θαλάσσιας Έρευνας και Διάσωσης όπως έχει καταγράφει στον παγκόσμιο σχετικό χάρτη του ΙΜΟ(International Maritime Organization).

Με τις δυο αυτές ΝΟΤΑΜ μάλιστα η Άγκυρα απαιτεί από τα ευρισκόμενα στην περιοχή μέσα να συντονίσουν με τις τουρκικές Αρχές.

Οι ελληνικές Αρχές έσπευσαν να απαντήσουν στους τουρκικούς ισχυρισμούς δηλώνοντας ότι οι τουρκικές ΝΟΤΑΜ είναι άκυρες και χωρίς ισχύ καθώς αφορά περιοχές εντός του FIR Αθηνών οπού η μόνη αρμόδια Αρχή να εκδίδει ΝΟΤΑΜ σύμφωνα με τις προβλέψεις του ICAO. Παρατίθεται επίσης όλο το πλαίσιο που στηρίζει την ελληνική θέση : Επισημαίνεται ότι η ευθύνη SAR εντος του FIR Αθηνών σύμφωνα με την απόφαση της Περιφερειακής Διάσκεψης Αεροπλοΐας της Κωνσταντινούπολης(1950) ,των Παρισίων (1952) και της Γενεύης (1958) που έγιναν αποδεκτές από τα συμμετέχοντα κράτη συμπεριλαμβανομένης και της Τουρκίας και εγκρίθηκαν με ομόφωνες αποφάσεις του Συμβούλιου του ICAO, έγιναν αποδεκτές και κυκλοφόρησαν και στον ΙΜΟ(SAR.8/CIRC.1/CORR.3,ANNEX 2)

Οι Ελληνικές Αρχές έτσι επαναλαμβάνουν ότι οι ελληνικές θέσεις ταυτίζονται με τις συστάσεις του ΙΜΟ και του ICAO για ευθυγράμμιση των συνόρων της Έρευνας και Διάσωσης με εκείνα των αντίστοιχων FIR και συνεπώς οι τουρκικές ΝΟΤΑΜ είναι άκυρες και τον συντονισμό των επιχειρήσεων Έρευνας και Διάσωσης εντος του FIR Αθηνών ,έχει το Κέντρο του Πειραιά.

Με τις ενέργειες αυτές η Τουρκία όχι μόνο δυσχεραίνει τις επιχειρήσεις Έρευνας και Διάσωσης θέτοντας σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές ,αλλά επιχειρεί να γκριζάρει το Αιγαίο ,καθώς έστω και μέσω της διαδικασίας των ΝΟΤΑΜ παρουσιάζει το Αιγαίο διχοτομημένο, οπού μια σοβαρή κυριαρχικού περιεχομένου αρμοδιότητα οπως αυτή της Έρευνας και Διάσωσης ανήκει στην Τουρκία ακόμη και σε περιοχές δυτικά των ελληνικών νησιών…

thetoc.gr

 

 

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου