Με άνοδο κατά ποσοστό 40% σε σχέση με το 2019 οδεύει προς το τέλος του έτους, ο θαλάσσιος τουρισμός στην Ρόδο.
Αυτό τόνισε χτες, σε δηλώσεις που έκανε στους δημοσιογράφους, ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου κ. Βασίλης Παπαοικονόμου, εκφράζοντας την ικανοποίησή του για την εξέλιξη αλλά και για την άρτια λειτουργία των λιμενικών εγκαταστάσεων και υπηρεσιών της Ρόδου.
Αναλυτικότερα, δήλωσε τα εξής:
«Η σεζόν για την κρουαζιέρα, φέτος, εξελίσσεται πάρα πολύ ικανοποιητικά. Εάν λάβουμε υπόψη ότι μέχρι το τέλος του Σεπτέμβρη, είχαμε 270.225 επιβάτες που ήρθαν στην Ρόδο με 291 κρουαζιερόπλοια, καταλαβαίνουμε πόσο καλά πήγε η κίνηση. Αντίστοιχα, το 2019, ήρθαν στην Ρόδο 219.232 επιβάτες –με καταγεγραμμένη αύξηση της τάξης του 23,3% από την αρχή του 2022. Ένας από τους καλύτερους μήνες σε αφίξεις ήταν ο Σεπτέμβριος με 64.000 επιβάτες ενώ σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2019, σημειώθηκε αύξηση της τάξης του 49% (!)
Είναι ωστόσο ενθαρρυντικό το γεγονός πως με τους ίδιους αυξητικούς ρυθμούς, συνεχίζεται η κίνηση μέχρι το τέλος του 2022».
-Όπως ανέφερε, για τον μήνα που διανύουμε, τον Οκτώβριο, αναμένεται να καταπλεύσουν στο λιμάνι της Ρόδου, συνολικά 55 κρουαζιερόπλοια ενώ τον επόμενο μήνα, αναμένονται 29 προσεγγίσεις και 13 τον Δεκέμβριο.
Ερωτηθείς σχετικά με την κίνηση το 2023, ο κ. Παπαοικονόμου διαβεβαίωσε πως οι προκρατήσεις για προσεγγίσεις σε κρουαζιερόπλοια πλησιάζουν (μέχρι στιγμής) τις 410 αρχής γενομένης, την 1η του Γενάρη του 2023: «Ωστόσο, αναμένονται αρκετές μεταβολές το 2023 και ίσως να έχουμε παραπάνω προσεγγίσεις. Αυτό που καταφέραμε, φέτος, είναι ότι όλες οι εταιρείες έχουν σαφή εικόνα τόσο για την ημέρα άφιξης, όσο και για τις θέσεις που υπάρχουν διαθέσιμες στο λιμάνι για να δέσουν. Αυτό βοηθάει πολύ αφού γνωρίζουν ποιες μέρες μπορούν να προγραμματίσουν τις προσεγγίσεις τους και τα προγράμματά τους, ώστε να μην δημιουργούνται προβλήματα όταν έρχονται. Το μάξιμουμ των πλοίων που ήρθαν φέτος, ήταν έξι κρουαζιερόπλοια –χρησιμοποιώντας και το λιμάνι της Ακαντιάς. Ευτυχώς, φέτος δεν είχαμε προβλήματα με τις λιμενικές εγκαταστάσεις, ούτε χάσαμε κάποιο πλοίο ή εταιρεία λόγω έλλειψης θέσεων. Πρόσφατα, σε συνάντηση που έγινε στο Δημαρχείο με την Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιέρας (παρόντος και του δημάρχου Ρόδου) δεν εκφράστηκαν παράπονα για την λειτουργία του λιμανιού μας. Παράλληλα, ένα από τα πλεονεκτήματα της Ρόδου, είναι η μειωμένη τιμή του νερού (στα 3 ευρώ από 10,5 ευρώ που ίσχυε για πλοία εκτός ζώνης Σένγκεν)».
Ένα θέμα που απασχολεί τις λιμενικές αρχές είναι η φιλοξενία των κατασχεμένων αυτοκινήτων, τα οποία δημιουργούν μια άσχημη εικόνα στο λιμάνι αφού βρίσκονται στην είσοδο όπου δένουν τα πλοία. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΔΛΤ θα αναζητηθεί ένας χώρος όπου θα μεταφέρονται για να μην δημιουργούνται προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία του λιμανιού.
ΝΕΟ ΜΑΣΤΕΡ ΠΛΑΝ ΓΙΑ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ
Όπως ανακοίνωσε ο κ. Παπαοικονόμου, το ΔΛΤ βρίσκεται στην διαδικασία σύνταξης φακέλου, ώστε να επιτύχει χρηματοδότηση αφενός για την μελέτη του μώλου που μπορεί να κατασκευαστεί 800μ. έξω από το λιμάνι της Ακαντιάς για να βοηθήσει και στην προσέγγιση των κρουαζιερόπλοιων, αφετέρου προχωράει στην διαδικασία ανάθεσης ενός νέου ‘μάστερ πλαν’ (master plan) για το λιμάνι: «Το ισχύον μάστερ πλαν, είναι απαρχαιωμένο. Γι’ αυτό πρέπει να γίνει επικαιροποίηση με βάση τις σύγχρονες ανάγκες και τα νέα δεδομένα –λιμενικές εγκαταστάσεις, υπηρεσίες, κτηριακές υποδομές κ.λπ.».
Σε ερώτηση σχετικά με το καρνάγιο, ο πρόεδρος του ΔΛΤ δήλωσε πως η παραχώρηση έχει γίνει, όπως είναι γνωστό, για 40 χρόνια με σύμβαση ανάμεσα στο ΔΛΤ και την εταιρεία Α1. «Μέσα από την σύμβαση, προβλεπόταν να έχει προσκομίσει η εταιρεία εντός 18 μηνών, τις απαραίτητες μελέτες και αδειοδοτήσεις για τα έργα που πρόκειται να κατασκευάσει στο καρνάγιο. Σημειώθηκαν καθυστερήσεις λόγω προβλημάτων που προέκυψαν με τους Ρομά κ.λπ. γι’ αυτό και η εταιρεία ζήτησε μια παράταση την οποία και έλαβε μέχρι την ολοκλήρωση των έργων», κατέληξε.