Την καμπάνια του για την επικείμενη Black Friday 2022 ανακοίνωσε μόλις χθες το γκρουπ Public, εκκινώντας πολύ νωρίτερα τη διαδικασία «αφύπνισης» της αγοράς, κίνηση που προφανώς θα ακολουθήσουν και τα υπόλοιπα μεγάλα λιανεμπορικά δίκτυα.
Πριν ακόμη κατεβάσουμε χειμωνιάτικα, το λιανεμπόριο που έχει ήδη υποστεί πίεση εξαιτίας των έντονων πληθωριστικών πιέσεων και του περιορισμού του διαθέσιμου εισοδήματος εισέρχεται επιθετικά στη διεκδίκηση μέρους της κατανάλωσης.
Πέραν του ότι το γκρούπ Public (η ομώνυμη αλυσίδα, το ψηφιακό της κανάλι αλλά πλέον και η Media Markt) ήταν το πρώτο που εισήγαγε στην ελληνική αγορά τον εμπορικό θεσμό της Black Friday το 2016, η φετινή κίνηση ερμηνεύεται ως μια οργανωμένη προσπάθεια προσέλκυσης των καταναλωτών σε μια εποχή που άλλες κατηγορίες δαπανών «κλέβουν» μερίδια.
Σύμφωνα με τις εξαμηνιαίες μελέτες του ΣΕΛΠΕ, του θεσμικού οργάνου της μεγάλης λιανικής (πλην τροφίμων), η κατανάλωση βαίνει μειούμενη σε αρκετές κατηγορίες προϊόντων με τον οικιακό εξοπλισμό να εμφανίζει μεγάλες «ταλαντώσεις». Η τόνωση από τα επιδοτούμενα προγράμματα αντικατάστασης συσκευών δημιούργησε ένα αντίβαρο, ωστόσο, κρίνεται μη ικανό να αντισταθμίσει τη συγκράτηση του όγκου πωλήσεων, όπου για κάποιους μήνες της χρονιάς έφτασε να κινείται και κάτω του 10%.
Παράγοντες της αγοράς σημειώνουν επίσης πως με δεδομένη την υπέρογκη αύξηση δαπανών για θέρμανση και εξυπηρέτηση πάγιών και ανελαστικών εξόδων τα νοικοκυριά θα περιορίσουν ακόμη περισσότερο τις αγορές, ωστόσο, μια πρόταση «στη σωστή τιμή και την κατάλληλη στιγμή» εκ μέρους του λιανεμπορίου, θα ξεκλειδώσει κάποιες αγορές.
Επίσης, το λιανεμπόριο επιχειρεί να απαντήσει στον έμμεσο ανταγωνισμό του λιανεμπορίου που αναμένεται να λανσάρει το «καλάθι του νοικοκυριού» με τα 50 προϊόντα συγκρατημένων τιμών. Παράγοντες της αγοράς σημειώνουν πως η ενημέρωση για προσφορές και εκπτώσεις δεν έχουν πάψει καμιά περίοδο της χρονιάς, ωστόσο, φέτος με την έντονη επικοινωνία της πρωτοβουλίας για το «καλάθι», το λιανεμπόριο των άλλων κατηγοριών, όφειλε να απαντήσει με τις δικές του value for money προτάσεις.
Στο δια ταύτα, οι εκτιμήσεις για την καταναλωτική συμπεριφορά το τελευταίο τρίμηνο (και το πιο εμπορικό) της χρονιάς παραμένουν εύθραυστες. Οι ίδιες δε οι αλυσίδες έρχονται αντιμέτωπες με σταθερή πίεση του περιθωρίου κέρδους τους αφενός λόγω της προσπάθειας συγκράτησης των τιμών, αλλά και λόγω της μεγάλης αύξησης των δικών τους λειτουργικών εξόδων από την ενέργεια και τα μεταφορικά.
Πηγή News247.gr