Ρεπορτάζ

Στο αρχείο μήνυση εις βάρος επιτελών «ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε.» για απίστευτα «κόλπα» ιδιωτών με ηλεκτροδότηση ακινήτου

• Τι προέκυψε από την έρευνα που διεξήχθη αρμοδίως

Με διάταξη της Εισαγγελέως Πλημμελειοδικών Ρόδου, που επικυρώθηκε από την Εισαγγελία Εφετών Δωδεκανήσου, τέθηκε στο αρχείο μήνυση μιας κατοίκου της Ιξιάς, κατά του νομίμου εκπροσώπου «ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε.», της διευθύντριας της περιοχής Ρόδου της «ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε.» και του τομεάρχη χρηστών περιοχής Ρόδου της «ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε.», με την οποία καταγγέλθηκε η σε βάρος της τέλεση εκ μέρους των εγκαλουμένων, κατά το χρονικό διάστημα από 8-10-2020 και εντεύθεν, των εγκλημάτων της αυτοδικίας, της διατάραξης οικιακής ειρήνης και της κλοπής ηλεκτρικού ρεύματος κατ’ εξακολούθηση.
Το ιστορικό της υπόθεσης σύμφωνα με την διάταξη έχει ως εξής:

Την 16η Ιουνίου 2021, ιδιώτης απευθύνθηκε στην «ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε.» με αίτημα να επανατοποθετηθεί η παροχή ν.2 (ισχύς 25 ΚνΑ) σε υφιστάμενο μετρητή, αντί παροχής ν. 4 (ισχύς 55 ΚνΑ), όπου έως τότε βρισκόταν, της οποίας τον αριθμό αγνοούσε.
Ενώ δηλαδή υπήρχε ο μετρητής, δεν υπήρχε η δυνατότητα αυτός να ταυτοποιηθεί με παροχή, με αποτέλεσμα να είναι αδύνατο να συμβληθεί ο ανωτέρω καταναλωτής με πάροχο.
Για τον λόγο αυτό, απευθύνθηκε στην «ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε.», στην οποία μάλιστα υπέβαλε και το μισθωτήριο συμβόλαιό του καθώς και υπεύθυνη δήλωση μηχανικού σχετικά με το μίσθιο.
Επιπρόσθετα, ο ανωτέρω, παρέκαμψε την «εξυπηρέτηση καταναλωτών» και απευθύνθηκε απευθείας στο Τεχνικό Τμήμα, επικαλούμενος επείγουσα κατάσταση και ασκώντας έντονη πίεση στους υπαλλήλους, καθώς επρόκειτο να λειτουργήσει κατάστημα παρασκευής και πώλησης παγωτών (ευπαθών προϊόντων), ενώ άμεσα θα παρελάμβανε και το εμπόρευμά του.
Προκειμένου η εταιρία να τον εξυπηρετήσει για μερικές ημέρες και δεδομένου ότι προσκόμισε το μισθωτήριο συμβόλαιό του με την εκμισθώτρια του ακινήτου, του χορήγησε νέα παροχή, καθώς ο υφιστάμενος αριθμός παροχής δεν κατέστη εφικτό να βρεθεί στα πληροφοριακά συστήματα της εταιρίας.
Στη συνέχεια, δεδομένου ότι ο υφιστάμενος μετρητής στον οποίο επανατοποθετήθηκε η νέα παροχή ήταν παλιάς τεχνολογίας, υποβλήθηκε από την εταιρία προς τον ιδιώτη προσφορά για αγορά νέου «έξυπνου» μετρητή, ποσού 334,80 ευρώ, το οποίο καταβλήθηκε αυθημερόν από τον ανωτέρω, οπότε και το συνεργείο της εταιρίας επανασύνδεσε προσωρινά τη νέα παροχή στον υφιστάμενο παλαιό μετρητή, εν αναμονή του συμβολαίου προμήθειας που θα προσκόμιζε ο καταναλωτής, αλλά και εν αναμονή του νέου μετρητή.
Αφού μεσολάβησαν όλες οι ανωτέρω ενέργειες, στις 16η Ιουλίου 2021, παραλήφθηκε από την εταιρία η εξώδικη όχληση της εγκαλούσας, και με την οποία γνωστοποίησε ότι δεν επιθυμεί την ηλεκτροδότηση του ακινήτου.
Ευθύς αμέσως, αρμόδιο συνεργείο της εταιρίας επισκέφθηκε το ακίνητο με σκοπό την αποκοπή της παροχής, πλην όμως, αυτό δεν κατέστη εφικτό καθώς οι αρμόδιοι τεχνικοί δέχθηκαν λεκτική επίθεση από την αδελφή της εγκαλούσας και μητέρα της εκμισθώτριας του ακινήτου και κατ’ επέκταση δεν τους επετράπη να πλησιάσουν τον μετρητή, με αποτέλεσμα να αναγκαστούν να αποχωρήσουν.
Στο μεταξύ, την 28η Ιουλίου 2021, ο ιδιώτης συμβλήθηκε με πάροχο και στις 29 Ιουλίου 2021 η εταιρία έλαβε επίσημα την εντολή ηλεκτροδότησης από τον πάροχο, ο οποίος είναι αρμόδιος για την ορθή αξιολόγηση των προσκομιζόμενων δικαιολογητικών από τον εκάστοτε καταναλωτή.
Η «ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε.», εφόσον λάβει εντολή ηλεκτροδότησης της παροχής, έχει δέσμια αρμοδιότητα για την εκτέλεση της εντολής και μάλιστα εντός 3 εργάσιμων ημερών, άλλως επιβάλλονται χρηματικές κυρώσεις.
Τον Οκτώβριο του έτους 2021, η εταιρία εντόπισε την υφιστάμενη παροχή μέσα από το σύστημα καταμέτρησης, καθώς διαπιστώθηκε παραβίαση της παροχής αυτής, οπότε και εκδόθηκε εντολή για την αποκοπή της.
Αρμόδιο τεχνικό συνεργείο, μετέβη στο ακίνητο και διαπίστωσε ότι η παραβιασμένη παροχή, αντιστοιχούσε στην υφιστάμενη παροχή που ηλεκτροδοτούσε κάποτε το ακίνητο που μίσθωνε ο ιδιώτης, τον οποίο αριθμό υποτίθεται πως αγνοούσε.
Η αποκοπή της παραβιασμένης παροχής δεν κατέστη εφικτή, καθώς και πάλι οι αρμόδιοι τεχνικοί υπάλληλοι δέχθηκαν λεκτική βία όταν ζήτησαν πρόσβαση στον μετρητή – δεδομένου ότι αυτός βρίσκεται εντός περίκλειστου ιδιωτικού χώρου.
Σύμφωνα με το πληροφοριακό σύστημα της εταιρίας, το αρμόδιο τεχνικό συνεργείο επισκέφθηκε τον μετρητή στις 20-11-2021, 17-12-2021, 22-12-2021, 19-1-2022, 16-2-2022 και 17-3-2022, αλλά καμία από όλες αυτές τις φορές δεν επετράπη η είσοδος των υπαλλήλων ούτε για καταμέτρηση ούτε για διακοπή.
Την 21η Ιανουαρίου 2022, η εταιρία, απάντησε στην εγκαλούσα με επιστολή της, με την οποία της γνωστοποίησε ότι καμία από τις συνιδιοκτήτριες δεν έχει την αποκλειστική χρήση του φερόμενου ως μισθωμένου τμήματος ακινήτου και για τον λόγο αυτό δε θα μπορούσε να υπάρξει νόμιμη σύμβαση ηλεκτροδότησης, αφού δεν υπήρχε συναίνεση και από τις δύο συνιδιοκτήτριες, ενώ παράλληλα της γνωστοποιήθηκε ότι εκ παραδρομής χορηγήθηκε η νέα παροχή και για τον λόγο αυτό θα έπρεπε να ακυρωθεί, αφού η υφιστάμενη παροχή, είναι εκείνη.
Και ενώ έτσι είχαν τα πράγματα, ο μισθωτής αντιλαμβανόμενος πλέον ότι έπρεπε να ακυρωθεί η παροχή, αφού εκ παραδρομής χορηγήθηκε και αφού πλέον γνώριζε τον υφιστάμενο αριθμό παροχής, απευθύνθηκε σε νέο πάροχο, με σκοπό να ηλεκτροδοτηθεί το ακίνητο, αυτή τη φορά από την άλλη παροχή.
Ακολούθως, η εταιρία έλαβε στις 15-5-2022 εντολή ηλεκτροδότησης της παροχής με, δηλαδή του υφιστάμενου αριθμού παροχής, εντολή την οποία εκτέλεσε κατά δέσμια αρμοδιότητά της.
Ωστόσο, ο πάροχος ο οποίος χορήγησε την ανωτέρω εντολή, καθώς για άλλη μία φορά δεν αξιολόγησε ορθά τα νομιμοποιητικά έγγραφα που της προσκόμισε ο μισθωτής, ενώ δεν αποκλείεται να εξαπατήθηκε με το από 9-10-2020 ιδιωτικό συμφωνητικό παραχώρησης οριζόντιων ιδιοκτησιών. Μετά ταύτα, η εταιρία κατάφερε να επισκεφθεί το ακίνητο στις 15 Μαϊου 2022, οπότε έλαβε την εντολή ηλεκτροδότησης της παροχής. Κατά την επίσκεψη αυτή κατάφερε να πραγματοποιήσει επιτέλους καταμέτρηση κατανάλωσης της παροχής, για την οποία δεν είχε γίνει ποτέ λόγω παρεμπόδισης με αποκλεισμό πρόσβασης και λεκτικής βίας που δεχόταν το αρμόδιο τεχνικό συνεργείο της εταιρίας. Η αξία της κατανάλωσης αυτής καταλογίστηκε στη παροχή.
Από όλα τα ανωτέρω, καθίσταται σαφές, ότι η ευθύνη για την ορθή αξιολόγηση των δικαιολογητικών φέρει αποκλειστικά ο εκάστοτε πάροχος και όχι η «ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε.», η οποία εκτελεί κατά δέσμια αρμοδιότητα (πλην των περιπτώσεων ρευματοκλοπών) τις εντολές του παρόχου και μάλιστα της επιβάλλονται χρηματικές κυρώσεις σε περίπτωση που δεν εκτελέσει άμεσα τις εντολές αυτές.
Ως συνήγοροι υπεράσπισης των επιτελών της “ΔΕΔΔΗΕ ΑΕ” παρέστησαν οι δικηγόροι κ.κ. Γιώργος Μαυρομμάτης και Τζένη Πάπα.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου