Το Καζούλλειο Γυμνάσιο έχει την τύχη να συμμετάσχει σε διετές γαλλόφωνο επιμορφωτικό πρόγραμμα Erasmus KA220 με θέμα την συμπερίληψη και τα παιδαγωγικά εργαλεία και τίτλο «Outils pédagogiques pour un college inclusif». Συντονιστικό σχολείο είναι το Collège du Capendu που βρίσκεται στο ομώνυμο χωριό του γαλλικού νότου, με πρωτεργάτη τον κ. Jérôme Cavaroc, καθηγητή βιολογίας. Συνολικά, στο πρόγραμμα συμμετέχουν 6 Γυμνάσια από 6 χώρες της Ευρώπης: Γαλλία,Ελλάδα, Πορτογαλία, Σουηδία , Πολωνία και Ρουμανία.
Κατά την περίοδο 26-11-2022 έως 3-12-2022 πραγματοποιήθηκε η πρώτη κινητικότητα του προγράμματος στο Collège du Capenduστη Γαλλία. Το 4ο Γυμνάσιο – Καζούλλειο εκπροσωπήθηκε από την υπεύθυνη του προγράμματος κα Ναυσικά Ξηροταγάρου, καθηγήτρια γαλλικών, από την κα Αγγελική Γιαννίκη, φιλόλογο και από την κα Ζαχαρένια Τσιριντάνη, καθηγήτρια χημείας. Στο πλαίσιο της ανταλλαγής των εκπαιδευτικών πραγματοποιήθηκε παρατήρηση διδασκαλίας (job shadowing) στο γυμνάσιο του Capendu καθώς και στο IME Capendu (Institut Medico-Εducatif). Ο πρώτος άξονας παρατήρησης των καινοτόμων διδασκαλιών που παρείχαν οι γάλλοι συνάδελφοι ήταν η παιχνιδοποίηση της διδακτικής προσέγγισης. Πριν από την ανταλλαγή προηγήθηκε συζήτηση, ανταλλαγή απόψεων , καλών πρακτικών καθώς και δημιουργία διδακτικού υλικού. Το παιδαγωγικό υλικό και των 6 εταίρων βρίσκεται στο ηλεκτρονικό αποθετήριο, στο site που δημιουργήθηκε ειδικά για την διάχυση των αποτελεσμάτων του προγράμματος. Το site μας θα εμπλουτίζεται συνεχώς κατά την εξέλιξη του προγράμματος. Επιστέγασμα της εξαιρετικής επιμόρφωσης ήταν η διάλεξη του σπουδαίου Frédéric Guilleraye, εκπαιδευτικού, συγγραφέα, conférencier και συν-δημιουργού του site https://federationfresco.fr (διδάσκω και μαθαίνω με τις γνωστικές επιστήμες) ο οποίος μας ενημέρωσε για τις τελευταίες ερευνητικές εξελίξεις όσον αφορά την λειτουργία του εγκεφάλου, τη διατήρηση της μνήμης και την πρακτική εφαρμογή των επιστημονικών πορισμάτων στην εκπαίδευση.
Ο επόμενος σταθμός μας στο φετινό μονοπάτι της επιμόρφωσης θα είναι στην Πορτογαλία το Φεβρουάριο του 2023 με άξονα παρατηρήσεων τη διαμόρφωση και το κλίμα της σχολικής τάξης και στη συνέχεια, στη Σουηδία τον Μάιο του 2023 με άξονα την χρήση ψηφιακών εργαλείων στην εκπαίδευση.