Το ζήτημα της αναβάθμισης της τουριστικής εκπαίδευσης αναδεικνύει με ερώτηση που κατέθεσε προς την υπουργό Τουρισμού, ο βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας.
Ταυτόχρονα με το περιεχόμενο της ερώτησης, ο κ. Κόνσολας αναδεικνύει και 4 άξονες προτάσεων, που η υλοποίησή τους συμβάλλει στην αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης.
Οι άξονες αυτοί είναι:
α. Η ισοτιμία των πτυχίων που χορηγούνται με αυτά των ΤΕΙ και η δυνατότητα ένταξης των αποφοίτων των τουριστικών σχολών σε μεταπτυχιακά προγράμματα.
β. Ένα νέο θεσμικό πλαίσιο που θα επιτρέψει σε σχολές, όπως η ΑΣΤΕΡ και η ΑΣΤΕΑΝ να αξιοποιήσουν τις εγκαταστάσεις και τις υποδομές τους και να αποκτήσουν έσοδα.
γ. Η επικαιροποίηση και ο εκσυγχρονισμός των προγραμμάτων σπουδών.
δ. Η φοίτηση αλλοδαπών φοιτητών με συνακόλουθη καταβολή διδάκτρων.
Το πλήρες κείμενο της ερώτησης του κ. Κόνσολα, έχει ως εξής:
E Ρ Ω Τ Η Σ Η
Προς
Κυρία Υπουργό Τουρισμού
ΘΕΜΑ: ”Αναβάθμιση του θεσμικού πλαισίου της τουριστικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα”
Κυρία Υπουργέ,
Η Ελλάδα, μία χώρα που στηρίζεται στην τουριστική ανάπτυξη, δεν μπορεί να μη δίνει τη δέουσα προσοχή στο νευραλγικό και καθοριστικό τομέα της τουριστικής εκπαίδευσης.
Κατά το παρελθόν, το επίπεδο της τουριστικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα αποτέλεσε πρότυπο για άλλες χώρες.
Υπήρχαν σχολές, όπως η ΑΣΤΕΡ που λειτουργεί από το 1956 και άνοιξε νέους δρόμους στην τουριστική εκπαίδευση αλλά και στην επαγγελματική κατάρτιση του ανθρώπινου δυναμικού που απασχολήθηκε και απασχολείται στον τομέα του τουρισμού.
Οι συνθήκες έχουν αλλάξει.
Η τουριστική ανάπτυξη αποτελεί ένα διαχρονικό και σταθερό στόχο της χώρας στο διηνεκές.
Αναγκαία προϋπόθεση για την ευόδωση αυτού του στόχου είναι η αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης στη χώρα μας.
Όποιος μένει ακίνητος και αδρανής τον προσπερνά η εποχή του και έχει έρθει η στιγμή για μία μεγάλη και βαθιά θεσμική τομή στο ζήτημα της τουριστικής εκπαίδευσης.
Είναι επιβεβλημένο να γίνουν αλλαγές που θα αναβαθμίσουν όχι μόνο τα πτυχία που χορηγούν οι σχολές τουριστικής εκπαίδευσης αλλά και το ίδιο το πρόγραμμα σπουδών.
Η προοπτική αυτή ανοίγει νέους ορίζοντες, μπορεί να καταστήσει τις σχολές τουριστικών επαγγελμάτων πόλο έλξης, όχι μόνο για τους νέους και τις νέες της χώρας μας αλλά και για την ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου.
Η Ελλάδα διαθέτει τις προϋποθέσεις, τις υποδομές αλλά και το ανθρώπινο δυναμικό για να υποστηρίξει μία τέτοια προοπτική, αναγκαία συνθήκη της οποίας είναι η αναβάθμιση του θεσμικού πλαισίου της τουριστικής εκπαίδευσης.