Αξιοσημείωτες (επιεικώς…) καθυστερήσεις της Γενικής Γραμματείας Στρατηγικών και Ιδιωτικών Επενδύσεων, στην επιβολή κυρώσεων προς επιχείρηση που παρανόμως έλαβε επιχορήγηση, γεννούν πλήθος ερωτημάτων, καθώς συνεπάγονται την απομύζηση πολύτιμων εθνικών πόρων από αετονύχηδες, που πλουτίζουν ανενόχλητοι.
Οι διαδοχικές αναβολές λήψης οριστικής απόφασης επιστροφής των χρημάτων αφήνουν την υπόθεση «ανοιχτή», την ώρα που το 5άστερο ξενοδοχείο λειτουργεί κανονικά, παρά τις διαμαρτυρίες Ρακιντζή. Η περίπτωση αφορά ξενοδοχειακή-οικοδομική και τουριστική επιχείρηση, με αντικείμενο την εκμετάλλευση ξενοδοχείου στην περιοχή Αγίου Φωκά, της Κω. Η Γενική Γραμματεία, παρ’ ότι είχε ενημερωθεί, όπως εξάλλου παραδέχεται, ήδη από το 2011 ότι η επιχορήγηση, ύψους 12,35 εκατ. ευρώ, που έλαβε η εταιρεία βασίστηκε σε πλαστά και εικονικά τιμολόγια και ως εκ τούτου θα έπρεπε να επιστραφεί, ακόμη και σήμερα παραπέμπει το θέμα στις ελληνικές καλένδες. Το καταβληθέν ποσό προήλθε μάλιστα από αμιγώς εθνικά κονδύλια!
Το χρονικό
Το κουβάρι της υπόθεσης άρχισε να ξετυλίγεται ύστερα από αλλεπάλληλες παρεμβάσεις του γενικού επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης Λέανδρου Ρακιντζή, ο οποίος για περισσότερο από ένα χρόνο ζητά να προχωρήσουν οι προβλεπόμενες διαδικασίες. Ομως, οι διαδοχικές αναβολές λήψης οριστικής απόφασης επιστροφής των χρημάτων αφήνουν την υπόθεση «ανοιχτή», την ώρα που το 5άστερο ξενοδοχείο λειτουργεί κανονικά.
Αναλυτικότερα, το 2007, με απόφαση των υπουργού και υφυπουργού Οικονομίας εγκρίθηκε η υπαγωγή της εταιρείας στις διατάξεις νόμου για την ενίσχυση επένδυσης που αφορούσε ίδρυση ξενοδοχειακής μονάδας 5 αστέρων, δυναμικότητας 180 δωματίων, 360 κλινών στον Αγιο Φωκά Κω. Η συνολική δαπάνη της επένδυσης ανήλθε στα 24,7 εκατ. ευρώ και το ποσοστό επιχορήγησης κάλυψε το 50%, ήτοι 12,35 εκατ. ευρώ.
Οι δόσεις άρχισαν να καταβάλλονται σταδιακά από τον Οκτώβριο του 2007 και ολοκληρώθηκαν τον Δεκέμβριο του 2010. Η συμμετοχή από ίδιους πόρους ανήλθε στο ποσόν των 7,352 εκατ. ευρώ που αποτελεί ποσοστό 28,93% του συνολικού κόστους της επένδυσης, ενώ ένα ποσοστό 21,07% προήλθε από τραπεζικό δάνειο.
Κι ενώ τον Δεκέμβριο του 2010 πιστοποιήθηκε η ολοκλήρωση-οριστικοποίηση του κόστους και η έναρξη της λειτουργίας της επένδυσης, δύο μήνες μετά -και συγκεκριμένα τον Φεβρουάριο του 2011- αλλά και τον Μάρτιο του 2012, η Γενική Γραμματεία Στρατηγικών και Ιδιωτικών Επενδύσεων του υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας ενημερώθηκε εγγράφως από το ΣΔΟΕ Νοτίου Αιγαίου «ότι από τον έλεγχο που διενεργήθηκε στην εταιρεία διαπιστώθηκε η λήψη και καταχώριση στα βιβλία της μερικώς εικονικών φορολογικών στοιχείων συνολικής εικονικής αξίας συναλλαγών 9,276 εκατ. ευρώ».
Ο λόγος, δε, της λήψης των ανωτέρω φορολογικών στοιχείων, σύμφωνα με την ειδική έκθεση ελέγχου του ΣΔΟΕ, ήταν για να υπερτιμολογηθεί το έργο, δηλαδή η ανέγερση ξενοδοχείου, και να ωφεληθεί η εταιρεία με επιχορηγήσεις σε επενδυτικά προγράμματα, με επιστροφές ΦΠΑ κ.λπ.
Ταυτόχρονα, το ΣΔΟΕ ενημέρωσε τη Γενική Γραμματεία Στρατηγικών και Ιδιωτικών Επενδύσεων για την αποστολή πορισματικής αναφοράς, που σχημάτισε εις βάρος τής εν λόγω εταιρείας, προς τον εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Κω. Σύμφωνα με αυτήν, η επιχείρηση «κάνοντας χρήση 54 μερικώς εικονικών ως προς την αξία τιμολογίων πώλησης, με αξία εικονικότητας 9,061 εκατ. ευρώ και 3 εικονικών στο σύνολό τους φορολογικών στοιχείων, συνολικής καθαρής αξίας 214.000 ευρώ (συνολικά καθαρή αξία εικονικών συναλλαγών 9,276 εκατ. ευρώ), έλαβε επιδότηση για ίδρυση ξενοδοχειακής μονάδας 5 αστέρων».
Τον Ιούνιο του 2012 η Γενική Γραμματεία απάντησε στο ΣΔΟΕ ότι θα προβεί άμεσα σε ενέργειες, ώστε να ανακληθεί η απόφαση επιχορήγησης, αλλά και να επιστραφεί εντόκως το καταβληθέν ποσό. Ομως το «άμεσα» στη συγκεκριμένη περίπτωση αποδείχθηκε μια έννοια πολύ υποκειμενική…
Επτά μήνες αργότερα η υπηρεσία ενημέρωσε το γενικό επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης ότι στο σχετικό εισηγητικό σημείωμα, που έχει συντάξει, προτείνει την ανάκληση της υπουργικής απόφασης που εντάσσει την εταιρεία σε ευνοϊκές ρυθμίσεις επιχορήγησης και ταυτόχρονα συστήνει την επιβολή κυρώσεων με τη μορφή της ολικής έντοκης επιστροφής του ποσού των 12,702 εκατ. ευρώ.
Η τελική απόφαση έπρεπε, όπως σημειωνόταν, να ληφθεί από την αρμόδια Κεντρική Γνωμοδοτική Επιτροπή, η οποία σε συνεδρίασή της τον περασμένο Φεβρουάριο ομόφωνα αποφάσισε την αναβολή της εξέτασης του ζητήματος, λόγω της επικείμενης ψήφισης του νέου επενδυτικού νόμου. Τη σχετική εισήγηση έκανε ο πρόεδρος της Επιτροπής και γενικός γραμματέας Στρατηγικών και Ιδιωτικών Επενδύσεων, Πέτρος Σελέκος, με το σκεπτικό ότι ο νέος νόμος περιείχε σχετική με την υπόθεση ρύθμιση.
Τελικώς, η ψήφιση του νόμου τον Απρίλιο του 2013 δεν επέφερε ουσιαστικές αλλαγές στην αρχική εισήγηση της Γενικής Γραμματείας. Ετσι στις 16.9.2013 προτείνει εκ νέου την ανάκληση της υπουργικής απόφασης επιχορήγησης, καθώς και την έντοκη επιστροφή των χρημάτων.
Κι ενώ θα περίμενε κανείς στο σημείο αυτό να δρομολογηθούν εξελίξεις, στις 4 Οκτωβρίου 2013 έγγραφο της Γενικής Γραμματείας (και συγκεκριμένα της Γενικής Διεύθυνσης Ιδιωτικών Επενδύσεων) έρχεται να παρατείνει την εκκρεμότητα, παραπέμποντας ακόμη μια φορά τη λήψη αποφάσεων σε επόμενη συνεδρίαση της Κεντρικής Γνωμοδοτικής Επιτροπής…
Πηγή: Ελευθεροτυπία
https://www.dimokratiki.gr/15-01-2014/sta-azitita-12-ekat-evro-tou-dimosiou/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.