Με ολοσέλιδες καταχωρίσεις σε ξένες εφημερίδες η τράπεζα HSBC ούτε λίγο ούτε πολύ ζητά … συγγνώμη για τις καταγγελίες σύμφωνα με τις οποίες το υποκατάστημα της τράπεζας στην Ελβετία βοήθησε τους πελάτες του να φοροδιαφύγουν.
Στη σχετική καταχώρηση, περιλαμβάνεται ανοιχτή επιστολή του γενικού διευθυντή της τράπεζας Stuart Gulliver, στην οποία αναφέρει ότι τα πρόσφατα δημοσιεύματα για τις παρελθούσες πρακτικές της τράπεζας ήταν μια «οδυνηρή εμπειρία»
Στην επιστολή, η οποία απευθύνεται στους πελάτες και τους μετόχους της τράπεζας, ο γενικός διευθυντής αναφέρει:
«Θα θέλαμε να καθησυχάσουμε και να αναφέρουμε κάποια γεγονότα που βρίσκονται πίσω από τις ιστορίες. Τα μίντια έδωσαν έμφαση σε ιστορικά γεγονότα που δείχνουν ότι οι προδιαγραφές με τις οποίες λειτουργούμε σήμερα δεν είχαν τεθεί σε ισχύ εξ ολοκλήρου στις ελβετικές δραστηριότητες μας οκτώ χρόνια πριν. Πρέπει να δείξουμε ότι αντιλαμβανόμαστε πως οι κοινωνίες που υπηρετούμε περιμένουν πολλά από εμάς. Για αυτό εκφράζουμε την ειλικρινή συγνώμη μας», σημειώνει.
«Δεν έχουμε απολύτως καμία διάθεση να συνεργαστούμε με πελάτες που φοροδιαφεύγουν ή που αποτυγχάνουν να ανταποκριθούν στα πρότυπά μας για το οικονομικό έγκλημα», καταλήγει η επιστολή.
Υπενθυμίζεται ότι το 2008 ένας πρώην υπάλληλος της εταιρίας, ο Εβρέ Φαλτσιανί, απέσπασε δεδομένα από την τράπεζα τα οποία αποκάλυπταν ότι σειρά πελατών της διατηρούσε λογαριασμούς με χρήματα που δεν είχαν δηλωθεί στις χώρες τους.
Αποκαλύψεις για την υπόθεση έκανε προσφάτως και η Διεθνής Σύμπραξη Ερευνητών Δημοσιογράφων.
ΑΠΕ-ΜΠΕ