Στο παρά πέντε της εφαρμογής των μέτρων κατά της ακρίβειας, οι νέες υπουργικές αποφάσεις που δημοσιεύονται σήμερα. Ολα τα προϊόντα και οι κατηγορίες που μπαίνουν, ποιες βγαίνουν και τι ποσοστό του τζίρου των σούπερ μάρκετ αντιπροσωπεύουν. Ποιοι προμηθευτές δεν επηρεάζονται.
Στο παρά πέντε της εφαρμογής των μέτρων κατά της ακρίβειας -η εφαρμογή τους εκκινεί την 1η Μαρτίου-, που ανακοινώθηκαν στις 10 Ιανουαρίου και θεσπίστηκαν στο τέλος του περασμένου μήνα, το υπουργείο Ανάπτυξης προχωρά σε εκ βάθρων αλλαγή τους.
Με τις προωθούμενες αλλαγές, τα μέτρα γίνονται οριζόντια επηρεάζοντας πάνω από το 85% των προϊόντων που διατίθενται σήμερα στο σούπερ μάρκετ, αναφέρουν πηγές με γνώση των αλλαγών. Κάτι που επιβεβαιώνουν στο Euro2day.gr και κυβερνητικοί αξιωματούχοι. «Κάνουμε πιο γενικές τις κατηγορίες, ώστε να περιλαμβάνονται και άλλα προϊόντα και προσθέσαμε και κάποιες ακόμη», αναφέρουν χαρακτηριστικά.
Με βάση τα όσα ισχύουν μέχρι σήμερα, από τις υπουργικές αποφάσεις που εκδόθηκαν τέλη Ιανουαρίου μετά την ψήφιση της τροπολογίας, αρκετά προϊόντα που διακινούνται εντός των σούπερ μάρκετ έμεναν εκτός νυμφώνος και μόνο μια περιορισμένη ομάδα προϊόντων-υποκατηγοριών, 60 στο σύνολο, βρίσκονταν εντός της περιμέτρου των ελέγχων.
Αυτό πρόκειται να αλλάξει άμεσα, πιθανότατα και εντός των επόμενων ωρών, όπως προβλέπουν οι δύο νέες Υπουργικές Αποφάσεις που έχει στα χέρια του το Euro2day.gr. Με τις προωθούμενες νέες Υπουργικές Αποφάσεις, που τροποποιούν τις προγενέστερες, σφίγγει ακόμη περισσότερο ο κλοιός στις προωθητικές ενέργειες και διευρύνεται το πεδίο των κατηγοριών που εμπίπτουν στο μέτρο.
Στη νέα λίστα, οι κατηγορίες μειώνονται μεν στις 59 από 60 που είναι σήμερα, όμως συμπτύσσονται αρκετές από αυτές που υπήρχαν και προστίθενται νέες. Πλέον στη λίστα περιλαμβάνονται σαπούνια και σε υγρή και σε στερεή κατάσταση, όλα τα αλλαντικά και όχι μόνο η γαλοπούλα και η πάριζα, μπαίνει το κρασί, ο χαλβάς, όλες οι κονσέρβες, τα φυτικά προϊόντα και τα επιδόρπια.
Εξειδικεύεται περαιτέρω τι θα ισχύσει στο πεδίο των εκπτώσεων, των πιστώσεων και των άλλων παροχών από τους προμηθευτές προς τα σούπερ μάρκετ. Προστίθεται 13η κατηγορία στα απορρυπαντικά και στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής ενώ γίνονται πολύ πιο αυστηρά τα πρόστιμα.
Οι αλλαγές στα μέτρα
Με βάση τις προωθούμενες αλλαγές, το τρίμηνο μπλόκο στη διενέργεια προωθητικών ενεργειών σε όσους προμηθευτές έχουν προχωρήσει σε ανατιμήσεις μετά τη 10η Ιανουαρίου αφορά τις εξής κατηγορίες προϊόντων:
Ρύζι
Ψωμί και ψωμί για τοστ
Αρτοσκευάσματα
Φρυγανιές
Μακαρόνια
Αλεύρι
Όσπρια
Αλλαντικά
Κονσέρβες
Κατεψυγμένα ψάρια
Νωπό χοιρινό
Νωπό κοτόπουλο και μέρη κοτόπουλου
Νωπό μοσχάρι
Γάλα φρέσκο πλήρες και με χαμηλά λιπαρά
Γάλα υψηλής παστερίωσης (μακράς διάρκειας) πλήρες και με χαμηλά λιπαρά
Σοκολατούχο γάλα
Φυτικά ροφήματα
Γάλα εβαπορέ
Γιαούρτι και επιδόρπια γιαουρτιού
Κρέμες και ρυζόγαλο
Τυρί
Χυμός τομάτας
Σάλτσες και κύβοι ζωμών
Μαγιονέζες
Κέτσαπ
Αυγά
Βούτυρα και μαργαρίνες
Μαρμελάδες και είδη επάλειψης
Ελαιόλαδο
Σπορέλαια
Κατεψυγμένα λαχανικά
Κατεψυγμένες ζύμες
Ζάχαρη και Γλυκαντικές ουσίες
Προϊόντα βρώμης
Κρέμα βρεφικής ηλικίας
Γάλα βρεφικής ηλικίας
Καφές συσκευασμένος
Χυμοί
Αναψυκτικά
Μπύρα
Νερό
Σοκολάτα (στερεή και ροφήματα)
Κρασί
Καύσιμες ύλες (καυσόξυλα, pellets, μπρικέτες)
Απορρυπαντικά παντός είδους
Χαρτί κουζίνας
Χαρτί υγείας
Προϊόντα στοματικής υγιεινής
Προϊόντα ξυρίσματος
Σερβιέτες ή ταμπόν
Σαμπουάν και προϊόντα περιποίησης μαλλιών
Αφρόλουτρο ή αντίστοιχα
Σαπούνια σε υγρή και στερεή κατάσταση
Πάνες ακράτειας
Πάνες για μωρά
Μωρομάντηλα
Σαμπουάν για μωρά
Τροφές για σκύλους
Τροφές για γάτες
Χαλβάς
Για τα προϊόντα των επιχειρήσεων για τα οποία ανακοινώνεται αύξηση τιμής, δεν επιτρέπονται για 3 μήνες οι εξής προωθητικές ενέργειες:
α) η πώληση προϊόντος για το οποίο δηλώνεται με οποιονδήποτε τρόπο ότι πωλείται σε χαμηλότερη τιμή από οποιαδήποτε τιμή αναφοράς (λ.χ. έκπτωση ή προσφορά),
β) η πώληση προϊόντος για το οποίο δηλώνεται με οποιονδήποτε τρόπο ότι πωλείται σε συσκευασία που περιέχει επιπλέον ποσότητα ως «δώρο» για τον καταναλωτή,
γ) η πώληση πολυσυσκευασίας, αποτελούμενης από περισσότερα του ενός όμοια μεταξύ τους συσκευασμένα προϊόντα, για την οποία δηλώνεται με οποιοδήποτε τρόπο ότι εμπεριέχει μία ή περισσότερες συσκευασίες «ΔΩΡΟ» ή ότι προσφέρεται σε χαμηλότερη τιμή από οποιαδήποτε τιμή αναφοράς (λ.χ. έκπτωση ή προσφορά),
Πηγή euro2day.gr