Ειδήσεις

Δημήτρης Μανιάτης: Στρατηγική για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας

Η κρουαζιέρα αποτελεί ένα δυναμικό και ταχέως αναπτυσσόμενο τομέα στον τουρισμό, με τους επιβάτες να διπλασιάζονται τα τελευταία χρόνια και τη διεθνή ζήτηση να εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 30 εκατ. το 2016 από 20 εκατ. το 2011.

Τα ελληνικά λιμάνια αυξάνουν τα ετήσια έσοδά τους από τον κλάδο της κρουαζιέρας σημαντικά.
Οταν αναφερόμαστε σε θαλάσσιο τουρισμό εννοούμε το σύνολο των τουριστικών δραστηριοτήτων που αναπτύσσονται στο θαλάσσιο χώρο, όπως π.χ. η κρουαζιέρα, οι θαλάσσιες περιηγήσεις με σκάφη αναψυχής, ημερόπλοια και υποβρύχια, θαλάσσιες αθλητικές δραστηριότητες όπως οι καταδύσεις, το υποβρύχιο ψάρεμα κ.ά.
Η Καλαμάτα λόγω των καλών καιρικών συνθηκών, των ιστορικών μνημείων αλλά και του ισχυρού brand name παγκοσμίως, συγκεντρώνει όλες τις προϋποθέσεις για μια δυναμική τουριστική ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια.
Η άρση του καμποτάζ δημιουργεί μια νέα αναπτυξιακή δυναμική ύστερα από δεκαετίες ύφεσης.
Πρέπει να μετατρέψουμε το λιμάνι της Καλαμάτας σε λιμάνι home port επενδύοντας σε υποδομές, με την ανάπτυξη άμεσων συνεργιών εντός του τριγώνου «λιμάνι-πόλη-φορείς», με συμμετοχή των φορέων του δήμου – Επιμελητηρίου – Περιφέρειας, σε συνεργασία με τις εταιρείες κρουαζιέρας.
Η Καλαμάτα έχει το πλεονέκτημα του αεροδρομίου, που είναι σημαντικός συνδυασμός για την ανάπτυξη του home port, διότι απέχει μόλις 15 λεπτά από το λιμάνι.
Είναι αναγκαίο να δημιουργηθεί Φορέας Διαχείρισης Λιμένος από τους ανωτέρω φορείς, ο οποίος εκτός των άλλων θα αναπτύξει στρατηγική marketing που θα προωθεί τον προορισμό Καλαμάτα και ως προϊόν κρουαζιέρας στα διεθνή κέντρα αποφάσεων.
Ο ελληνικός τουρισμός είναι στο δεύτερο έτος μιας νέας σημαντικής άνθησης και σε αυτό παίζει σημαντικό ρόλο και ο κλάδος της κρουαζιέρας, ο οποίος την τελευταία δεκαετία αναπτύσσεται δυναμικά στην Ανατολική Μεσόγειο.
Πρέπει να κινηθούμε στην αύξηση εσόδων από την κρουαζιέρα, διότι παρά το σημαντικό μερίδιο της Ελλάδας, οι εισπράξεις δεν είναι ανάλογες.
Ο κλάδος της κρουαζιέρας υπόκειται σε σημαντικές ανταγωνιστικές πιέσεις, τόσο από ανταγωνίστριες χώρες, όσο και από τους σχεδιασμούς των εταιρειών και δεν πρέπει να εφησυχάζουμε και να αρκούμεθα στην φυσική ομορφιά και στο ιστορικό ή πολιτιστικό κεφάλαιο.
Πρέπει να κατανοήσουμε τις ιδιαιτερότητες της βιομηχανίας της κρουαζιέρας, να δουλέψουμε συστηματικά για να επιτύχουμε μια σταθερή παρουσία κρουαζιερόπλοιων transit, αλλά κυρίως να καθιερώσουμε την Καλαμάτα λιμάνι home port στη Μεσόγειο.
Αυτή η προσπάθεια θα φέρει αυξημένα έσοδα, όχι μόνο στον φορέα διαχείρισης του λιμανιού, αλλά κυρίως στον εμπορικό κόσμο και κατ’ επέκταση στην τοπική οικονομία.


Η στρατηγική μας πρέπει να απευθύνεται τόσο στις εταιρείες κρουαζιέρας, όσο και προς τους επισκέπτες-πελάτες των εταιρειών.
Είναι γνωστό ότι οι ευχαριστημένοι επισκέπτες αποτελούν το καλύτερο διαφημιστή για ένα προορισμό, στις χώρες προέλευσης τους, προσθέτοντας ότι οι ίδιοι δύνανται να αποτελέσουν τμήμα του «Συμβατικού Τουρισμού», αφού πολλοί επισκέπτες κρουαζιέρας γυρίζουν και διαμένουν, ως τουρίστες, στις περιοχές που τους εντυπωσίασαν.
Μετά την άρση του καμποτάζ και αναφέρομαι στο home porting, η γραφειοκρατία, ο κρατικός παρεμβατισμός, μαζί με την προβληματική οικονομική συγκυρία συνεχίζουν να δημιουργούν εμπόδια στην εφαρμογή του και στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην χώρα μας, ενώ στελέχη εταιρειών κρουαζιέρας τονίζουν ότι το αυστηρό νομοθετικό πλαίσιο, η έλλειψη σύγχρονης και λειτουργικής υποδομής, οι υψηλές και αυθαίρετες χρεώσεις, η έλλειψη κοινής πολιτικής λιμένων για τα κρουαζιερόπλοια, είναι τα βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η βιομηχανία της κρουαζιέρας στην Ελλάδα.

[Του Δημήτρη Μανιάτη, προέδρου του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας]Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr

 

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου