Aκόμη μια δικογραφία εις βάρος άγνωστων δραστών για απόπειρα απάτης μεγέθους με θύμα μια 45χρονη οικονομολόγο κάτοικο Ρόδου σχημάτισαν οι αστυνομικοί της Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Ρόδου.
Η 45χρονη κατόρθωσε για καθαρή τύχη, λόγω της τραπεζικής αργίας της Καθαρής Δευτέρας, να γλυτώσει απώλεια 15.000 ευρώ από τον λογαριασμό της στην Alpha Bank, που είχαν μεταφέρει οι απατεώνες μέσω εικονικής ιστοσελίδας – κλώνου της τράπεζας.
Πιο συγκεκριμένα την 7η Μαρτίου 2022 η 45χρονη κατήγγειλε απάτη μέσω υπολογιστή σε βάρος της. Την 13.30 ώρα της 7ης Μαρτίου 2022 εισήλθε ειδικότερα στη μηχανή αναζήτησης Google όπου πληκτρολόγησε τη φράση «ALPHA BANK» κι επέλεξε την πρώτη σελίδα που της προτάθηκε από το διαδίκτυο, όπου εμφανίστηκε σελίδα που προσομοίαζε με αυτή της τράπεζας.
Εκεί, όπως κατήγγειλε, καταχώρησε όνομα χρήστη και τον κωδικό της, της εστάλη κωδικός ασφαλείας στο κινητό της τηλέφωνο, δύο φορές, τους οποίους και πληκτρολόγησε.
Την 13:04′ ώρα έλαβε μήνυμα στο ηλεκτρονικό της ταχυδρομείο από την τράπεζα ότι πραγματοποιήθηκε μεταφορά χρηματικού ποσού ύψους 15000 ευρώ σε λογαριασμό.
Κάλεσε την εξυπηρέτηση πελατών της τράπεζας τρεις φορές και επειδή μεσολάβησε η τραπεζική αργία κατόρθωσε να αναστείλει την απάτη εις βάρος της.
Σχετικά ενημερώθηκε η αρχή καταπολέμησης της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες.
-Αλλα θύματα της ίδιας απάτης ωστόσο δεν είναι τόσο τυχερά ενώ οι τράπεζες μετακυλούν την ευθύνη για τα όσα λαμβάνουν χώρα σε περιβάλλοντα στο internet που προσομοιάζουν με τα δικά τους, στους πελάτες τους!
Ολοένα και περισσότερο αυξάνονται τα μηνύματα που λαμβάνουν πολίτες από επιτήδειους οι οποίοι προσποιούμενοι τις τράπεζες τους καλούν να καταχωρήσουν τους προσωπικούς τους κωδικούς με την μέθοδο του phishing.
Τα μηνύματα αυτά, περιέχουν παραπλανητικό περιεχόμενο και οι αποστολείς τους υποδύονται την ταυτότητα ενός νόμιμου οργανισμού/εταιρείας/τράπεζας.
Επιτήδειοι προσποιούμενοι την Εθνική Τράπεζα προσπαθούν να κινητοποιήσουν τον πελάτη μέσω SMS.
Οι αστυνομικοί της Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Ρόδου έχουν εξιχνιάσει πρόσφατα υπόθεση με θύμα μια κάτοικο της Ρόδου η οποία ωστόσο δεν έχει αποζημιωθεί και δεν έχει ανακτήσει τα χρήματα που έχασε.
Οχι μόνο αυτό αλλά έλαβε και επιστολή από την τράπεζα που την καθιστά ουσιαστικά αποκλειστικά υπεύθυνη!!
Την 28η Φεβρουαρίου 2022 καταγγέλθηκε από μια ημεδαπή, κάτοικο του νησιού, ότι περί ώραν 16:34 της 24ης Φεβρουαρίου 2022 δέχτηκε ένα μήνυμα στο κινητό της τηλέφωνο από ένα περιβάλλον παρόμοιο με αυτό της Εθνικής Τράπεζας, το οποίο ανέφερε ότι έχει απενεργοποιηθεί η χρεωστική της κάρτα και περιείχε έναν υπερσύνδεσμο έτσι ώστε να τον ακολουθήσει για να την ενεργοποιήσει. Δεν αντιλήφθηκε την απάτη και εισήγαγε τον κωδικό ασφαλείας ηλεκτρονικής τραπεζικής της και τους κωδικούς ασφαλείας ΟΤΡ, που δέχτηκε ως μήνυμα στο κινητό της τηλέφωνο.
Την επόμενη ημέρα ενημερώθηκε από την Εθνική Τράπεζα ότι είχαν πραγματοποιηθεί από τον λογαριασμό της αγορές αξίας 300 ευρώ, 900 ευρώ και 300 ευρώ με αιτιολογία «ΑΓΟΡΑ REVOLUT».
Από την έρευνα των αστυνομικών που ακολούθησε προέκυψε ότι δράστης είναι ένας 32χρονος Ρουμάνος.
Το θύμα απευθύνθηκε στην τράπεζα με αμφισβήτηση της συναλλαγής και έλαβε μήνυμα, που φέρεται ότι είναι τυποποιημένο για το σύνολο των θυμάτων απατών του είδους:
«…, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι, για τις αγορές στο διαδίκτυο με τη χρήση καρτών σε πιστοποιημένα ηλεκτρονικά καταστήματα, τηρούνται υποχρεωτικά οι προδιαγραφές της υπηρεσίας ισχυρής ταυτοποίησης του κατόχου, με στόχο τη διενέργεια ασφαλών συναλλαγών, σύμφωνα με τις απαιτήσεις του ισχύοντος κανονιστικού πλαισίου. H πιστοποίηση (authentication) κάθε συναλλαγής γίνεται μέσω της εφαρμογής Internet Banking, μέσω της εφαρμογής NBG Authenticator ή μέσω της εφαρμογής Mobile Banking. Για πιστοποίηση μέσω της εφαρμογής Internet Banking, το ΟΤΡ αποστέλλεται με sms / viber στο κινητό τηλέφωνο ή στο e-mail του πελάτη, σύμφωνα με τα στοιχεία που ο ίδιος έχει προσκομίσει/ δηλώσει και τηρούνται στα συστήματα της Τράπεζας. Σε καμία περίπτωση το OTP δεν αποστέλλεται ταυτόχρονα σε κινητό τηλέφωνο και email. Η πιστοποίηση μέσω των εφαρμογών NBG Authenticator και Mobile Banking απαιτούν έγκριση συναλλαγής από τον κάτοχο μέσω του κινητού του τηλεφώνου. Οι συναλλαγές που πραγματοποιήθηκαν την 25/02/2022 στην επιχείρηση Revolut**4659, έχουν διενεργηθεί σε ασφαλές περιβάλλον Internet και ως εκ τούτου, δε δύναται να διεκδικηθούν, με βάση τους κανονισμούς των Διεθνών Οργανισμών (VISA/MasterCard). Κατόπιν των ανωτέρω, δυστυχώς, δεν είναι δυνατή η ικανοποίηση του αιτήματός σας και η απαλλαγή σας από τα ποσά που αντιστοιχούν στις συναλλαγές. Ευχαριστούμε για τη συνεργασία και παραμένουμε στη διάθεσή σας για κάθε περαιτέρω».
https://www.dimokratiki.gr/15-03-2022/oikonomologos-thyma-phishing-me-para-ligo-ofelos-ypsoys-15-000-eyro-gia-toys-apateones/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.