«Εχω ήδη δεσμευτεί ενώπιον του περιφερειακού συμβουλίου ότι θα δουλέψω ακούραστα, με υπευθυνότητα και διαφάνεια, έχοντας την σταθερή πεποίθηση ότι μέσα από την ανεξάρτητη αρχή για την οποία έχω την ευθύνη, ο πολίτης θα μπορέσει να βελτιώσει της σχέσεις του με την διοίκηση και τις υπηρεσίες της».
Αυτό δηλώνει, σε συνέντευξή του στη “δ”, ο Συμπαραστάτης του Πολίτη και της Επιχείρησης κ. Φίλιππος Τριομμάτης με την ευκαιρία της ανάληψης των καθηκόντων του.
«Είναι η πρώτη φορά που στο Νότιο Αιγαίο θα λειτουργήσει αυτή η δομή και είναι χρέος και καθήκον μου να δικαιώσω το σύνολο του περιφερειακού συμβουλίου για την επιλογή. Ο θεσμός δημιουργήθηκε προκειμένου να είναι δίπλα στον πολίτη και στην επιχείρηση και να διευκολύνει την σχέση του με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου όσο και με τα νομικά πρόσωπα τα οποία αυτή εποπτεύει», εξηγεί ο κ. Τριομμάτης.
Όπως επισημαίνει ο κ. Τριομμάτης ο Συμπαραστάτης του Πολίτη και της Επιχείρησης δεν υποκαθιστά τα ελεγκτικά όργανα της πολιτείας.
«Σκοπός είναι η τάχιστη εξυπηρέτηση των πολιτών στις δαιδαλώδεις διαδρομές της περιφερειακής αυτοδιοίκησης. Θα πρέπει να τονίσω ότι ο συμπαραστάτης δεν επιλαμβάνεται υποθέσεων που εκκρεμούν ή έχουν πάρει τον δρόμο της δικαιοσύνης και υποθέσεων που κρίνονται πρόδηλα αβάσιμες, αόριστες ή και ασήμαντες», τονίζει ο κ. Τριομμάτης.
Σε λίγες ημέρες θα ξεκινήσουν, όπως τονίζει ο κ. Τριομμάτης ενημερωτικές συναντήσεις προκειμένου να αναδειχθούν οι δυνατότητες του θεσμού, καθώς και ο τρόπος λειτουργίας του για τα επόμενα πέντε χρόνια.
Η συνέντευξη του κ. Φ. Τριομμάτη, αναλυτικά:
• Εδώ και λίγες ημέρες έχετε αναλάβει τα καθήκοντά σας ως συμπαραστάτης του πολίτη και της επιχείρησης στην Περιφέρεια. Ποιους εκπροσωπεί ο θεσμός;
Ξεκινώντας θα ήθελα να ευχαριστήσω τα μέλη του περιφερειακού συμβουλίου για την μεγάλη τιμή που μου επεφύλαξαν να με εκλέξουν στην θέση του Περιφερειακού Συμπαραστάτη με την αυξημένη μάλιστα πλειοψηφία των 2/3, όπως απαιτεί ο θεσμός. Είναι η πρώτη φορά που στο Νότιο Αιγαίο θα λειτουργήσει αυτή η δομή και είναι χρέος και καθήκον μου να δικαιώσω το σύνολο του περιφερειακού συμβουλίου για την επιλογή. Ο θεσμός δημιουργήθηκε προκειμένου να είναι δίπλα στον πολίτη και την επιχείρηση και να διευκολύνει την σχέση του με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου όσο και με τα νομικά πρόσωπα τα οποία αυτή εποπτεύει.
•
Ποια είναι τα καθήκοντα που θα έχετε στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου; Για ποια θέματα θα απευθύνονται σε σας οι πολίτες;
Ο περιφερειακός συμπαραστάτης είναι μια ανεξάρτητη αρχή η οποία υποστηρίζεται διοικητικά από την Περιφέρεια, δέχεται καταγγελίες άμεσα θιγόμενων πολιτών και επιχειρήσεων για κακοδιοίκηση των υπηρεσιών της των νομικών της προσώπων και επιχειρήσεων και διαμεσολαβεί προκειμένου να επιλυθούν τα σχετικά προβλήματα. Είναι υποχρεωμένος να απαντά εγγράφως εντός 30 ημερών στους πολίτες που έχουν απευθυνθεί στον θεσμό.
•
Πως θα αντιμετωπιστούν περιστατικά μη σωστής λειτουργίας των υπηρεσιών;
Υπάρχει σχετική πρόβλεψη στον Καλλικράτη για περιπτώσεις δυσλειτουργίας των υπηρεσιών. Σύμφωνα με αυτήν ο Συμπαραστάτης μπορεί να προβαίνει στην διατύπωση προτάσεων βελτίωσης της περιφερειακής διοίκησης και των σχέσεων της με τους πολίτες τόσο στα πλαίσια της ετήσιας έκθεσης του όσο και επ΄ ευκαιρία σημαντικών προβλημάτων κακοδιοίκησης που ο ίδιος εντοπίζει. Σε αυτή την περίπτωση οι προτάσεις υποβάλλονται στον περιφερειάρχη και κοινοποιούνται στο περιφερειακό συμβούλιο και τον εκτελεστικό γραμματέα. Σε κάθε περίπτωση η αγαστή συνεργασία της νέας ανεξάρτητης αρχής και των διοικούντων, αλλά και των υπηρεσιών της περιφέρειας αποτελεί το συστατικό επιτυχίας του θεσμού.
• Είναι και ελεγκτικός ο ρόλος του συμπαραστάτη του πολίτη; Σε τι αποσκοπεί η σύνταξη εκθέσεων για τη λειτουργία των υπηρεσιών;
Ο συμπαραστάτης συντάσσει ετήσια έκθεση πεπραγμένων στην οποία παρουσιάζει τις σημαντικότερες ή το σύνολο των υποθέσεων που έχει επιληφθεί και παράλληλα ενημερώνει για την διαδικασία ανάπτυξης του θεσμού. Ο συμπαραστάτης δεν παράγει πολιτική και δεν υποκαθιστά τα ελεγκτικά όργανα της πολιτείας. Σκοπός είναι η τάχιστη εξυπηρέτηση των πολιτών στις δαιδαλώδεις διαδρομές της περιφερειακής αυτοδιοίκησης. Τέλος θα πρέπει να τονίσω ότι ο συμπαραστάτης δεν επιλαμβάνεται υποθέσεων που εκκρεμούν ή έχουν πάρει τον δρόμο της δικαιοσύνης και υποθέσεων που κρίνονται πρόδηλα αβάσιμες, αόριστες ή και ασήμαντες.
•
Ποια είναι τα συμπεράσματά σας απο τη μέχρι τώρα λειτουργία των υπηρεσιών της Περιφέρειας;
Καθήκοντα έχω αναλάβει στις 31 Μαρτίου. Είναι αυτονόητο λοιπόν ότι πρωταρχικό μέλημά μου είναι η οργάνωση της νέας δομής σε σταθερά θεμέλια προκειμένου ο θεσμός να λειτουργεί ανεξαρτήτως προσώπων και πολιτικών. Πρέπει σε αυτό το σημείο να τονίσω ότι σε αυτά τα πρώτα βήματα οργάνωσης υπάρχει η αμέριστη συμπαράσταση τόσο από τις υπηρεσίες της Περιφέρειας όσο και από τον ίδιο τον περιφερειάρχη κ. Γιώργο Χατζημάρκο, ο οποίος από την πρώτη στιγμή πίστεψε στον θεσμό και είναι δίπλα μου συνεχώς προκειμένου οι όποιες αρχικές οργανωτικές δυσλειτουργίες να επιλύονται τάχιστα.
•
Μπορεί ο συμπαραστάτης του πολίτη να επιλαμβάνεται υποθέσεων από τους δυο νομούς; Υπάρχουν ηδη υποθέσεις που πρέπει να εξετάσετε και τι αφορούν;
Αυτές τις πρώτες μέρες δουλεύω ακατάπαυστα προκειμένου να μπορέσει η νέα δομή να εξυπηρετεί πολίτες και επιχειρήσεις σε όλο το μήκος και το πλάτος της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου χωρίς να χρειαστεί να ταλαιπωρηθούν μετακινούμενοι οι πολίτες. Πρόθεσή μου είναι να το οργανώσω με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε η πρόσβαση να γίνεται και από το πιο απομακρυσμένο επαρχείο και από το πιο απομονωμένο νησί. Δομή θα υπάρχει και στην Σύρο και στην Ρόδο. Σε αυτό το κομμάτι πρέπει να ομολογήσω ότι σημαντικότατο ρόλο θα παίξουν τα επαρχεία μας τα οποία πρόθεσή μου είναι να αποτελέσουν αρχικό και τελικό σημείο συνάντησης του πολίτη και της νέας δομής
• Ποιες είναι οι δεσμεύσεις σας προς τους πολίτες αλλά και την περιφερειακή αρχή;
Έχω ήδη δεσμευτεί ενώπιον του περιφερειακού συμβουλίου ότι θα δουλέψω ακούραστα με υπευθυνότητα και διαφάνεια έχοντας την σταθερή πεποίθηση ότι μέσα από αυτή την ανεξάρτητη αρχή ο πολίτης θα μπορέσει να βελτιώσει τις σχέσεις του με την διοίκηση και τις υπηρεσίες της. Σε αυτή την κατεύθυνση άμεσα θα γίνουν ενημερωτικές συναντήσεις προκειμένου να αναδειχθούν οι δυνατότητες και τα πλεονεκτήματα του θεσμού και ο τρόπος που ο περιφερειακός συμπαραστάτης του πολίτη και της επιχείρησης θα λειτουργεί για τα επόμενα πέντε χρόνια.