Τοπικές Ειδήσεις

Διαχειριστικός έλεγχος στην ΤΕΔΚ Δωδ/σου για τα οικονομικά έτη 2007-2011!!

Τη διενέργεια διαχειριστικού ελέγχου στην ΤΕΔΚ Δωδεκανήσου που εκκρεμούσε κατόπιν εισαγγελικής παραγγελίας από το έτος 2013 κίνησε μόλις πρόσφατα η Γενική Διεύθυνση Δημοσιονομικών Ελέγχων (ΔΥΕΕ Νομού Δωδεκανήσου) του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους!
Με έγγραφό τους οι τρεις επιθεωρητές που έχουν οριστεί έχουν ζητήσει από την ΤΕΔΚ Δωδεκανήσου να τους αποστείλουν πλήρη φάκελο ενταλμάτων επιχορηγήσεων του Δήμου Ροδίων προς την ΤΕΔΚΔ για τα έτη 2007-2011 συμπεριλαμβάνοντας τις εγκριτικές αποφάσεις των Οργάνων Διοίκησης για τις συγκεκριμένες επιχορηγήσεις καθώς και τα επιβεβαιωτικά αποσπάσματα από τους αντίστοιχους απολογισμούς του Δήμου.

Ο διαχειριστικός έλεγχος ακολουθεί προηγούμενο, που διενεργήθηκε από ορκωτή λογίστρια της εταιρείας «Ελεγκτικός Κύκλος ΕΠΕ».
Η συγκεκριμένη εταιρεία, ήλεγξε το σύνολο των εσόδων και των εξόδων της πενταετίας 2007 – 2011 και επικεντρώθηκε στις επιχορηγήσεις διαδημοτικών δράσεων μέσω του φόρου εισοδήματος και του δημοτικού φόρου.
Όπως απεκάλυψε η «δημοκρατική», η έρευνα ξεκίνησε μετά από ανώνυμη καταγγελία με την οποία υποστηρίζετο, μεταξύ άλλων, ότι η διαχείριση της ΤΕΔΚ Δωδεκανήσου από τη σύσταση μέχρι και τη λύση της, δεν ελέγχθηκε από επιθεωρητές, ενώ γινόταν ειδική μνεία σε πρόσθετη επιχορήγηση της ΤΕΔΚ Δωδεκανήσου, ύψους 350.000 ευρώ, το έτος 2006.
Ο ίδιος ανώνυμος υποστήριξε ότι η ΤΕΔΚ Δωδεκανήσου εισέπραττε επί σειράν ετών παράνομα κονδύλια από τον ΔΗΦΟΔΩ, ενώ αυτά όφειλαν να αποδίδονται εξ ολοκλήρου στους Δήμους της Δωδεκανήσου με βάση τον σχετικό νόμο.
Στο πλαίσιο της προκαταρκτικής εξέτασης, που έχει διενεργηθεί, είχαν καταθέσει 13 μέλη του διοικητικού συμβουλίου της Τοπικής Ένωσης Δήμων και Κοινοτήτων Δωδεκανήσου, από το έτος 2006 έως το 2010.
Επεσήμαναν στις καταθέσεις τους ότι οι αποφάσεις, που αφορούσαν στην χρηματοδότηση διαδημοτικών δράσεων της ΤΕΔΚ Δωδεκανήσου, ελήφθησαν ομοφώνως από γενικές συνελεύσεις και εγκρίθηκαν από τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα.
Τόνισαν επιπλέον ότι οι προϋπολογισμοί και οι απολογισμοί της ΤΕΔΚ εγκρίθηκαν από τη γενική συνέλευση των μελών και το εποπτικό συμβούλιο, ενώ συμπληρωματικώς όλες οι αποφάσεις, που αφορούσαν στην κατανομή και διαχείριση του ΔΗΦΟΔΩ είχαν εγκριθεί από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου. Εξήγησαν επιπλέον ότι όλες οι δαπάνες εγίνοντο μέσω της ταμειακής υπηρεσίας.
Από τον έλεγχο, που διενεργήθηκε, από την ως άνω εταιρεία, διαπιστώθηκε ότι δεν εντοπίστηκαν στο αρχείο των οικονομικών υπηρεσιών του Δήμου Ρόδου, εντάλματα τα οποία αφορούσαν επιχορηγήσεις του πρώην Δήμου Ροδίων προς την ΤΕΔΚ Δωδεκανήσου, ενώ επιπλέον διαπιστώθηκε ότι υπήρξαν επιχορηγήσεις από τον φόρο εισοδήματος και τον δημοτικό φόρο οι οποίες δεν είχαν υποβληθεί για προληπτικό έλεγχο στον επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
Εξαιρετικό ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι η πραγματογνώμων θεωρεί ότι όλες οι επιχορηγήσεις προς την ΤΕΔΚ Δωδεκανήσου από τον φόρο εισοδήματος αλλά και τον δημοτικό φόρο έγιναν δυνάμει αποφάσεων που είχαν λάβει συλλογικά όργανά της, οι οποίες ωστόσο δεν προβλέπονται από νόμο.

Πέραν των άλλων, από την έρευνα διαπιστώθηκε ότι στην διετία 2009-2010 υπήρξαν χρηματοδοτήσεις από κατανομή Φόρου Εισοδήματος και ΔΗΦΟΔΩ., οι οποίες δεν έτυχαν του προληπτικού ελέγχου από τον επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, γεγονός που καθιστά ουσιαστικά τα εντάλματα με βάση τα οποία έγιναν οι καταβολές μη σύννομα.
Μνεία γίνεται μάλιστα, και σε κατανομή ύψους 875.000 ευρώ που έγινε από τον φόρο εισοδήματος στην ΤΕΔΚ Δωδεκανήσου, παρά τις αντιρρήσεις των αρμοδίων των οικονομικών υπηρεσιών του πρώην Δήμου Ροδίων, με «εντέλεσθαι» πρώην δημάρχου και στο γεγονός ότι το ένταλμα παρότι φαίνεται να έχει αποσταλεί στον επίτροπο για προληπτικό έλεγχο, δεν έφτασε στον προορισμό του και φυσικά δεν εγκρίθηκε.
Από τον έλεγχο των εξόδων διαπιστώθηκε από τον ίδιο έλεγχο αδυναμία προσδιορισμού του τρόπου με τον οποίο διατέθηκαν από τον ΠΡΟΤΟΥΡ, την ΕΤΑΙΠΡΟΦΥΚΑ και τα Island Games.
Η πραγματογνώμων φέρεται να εκφράζει τις επιφυλάξεις της για το αν η ΤΕΔΚ Δωδεκανήσου είχε δικαίωμα για συμμετοχή στις εταιρείες αυτές.
Ενδιαφέρον έχει και η διαπίστωση ότι η ΤΕΔΚ Δωδεκανήσου κάλυπτε το σύνολο της επιχορήγησης προς την ΕΤΑΙΠΡΟΦΥΚΑ, παρότι όφειλε να καλύπτει το 49% όσο ήταν και το ποσοστό συμμετοχής της.
Φέρεται επιπλέον να έχει προκύψει αδυναμία ελέγχου των δαπανών που έγιναν αφού δεν υφίστανται απολογιστικά στοιχεία για κάθε μια από τις δράσεις που χρηματοδοτούντο.
Βρέθηκαν, μεταξύ άλλων, ιδιωτικά συμφωνητικά χωρίς ημερομηνία και οικονομικές ενισχύσεις σε φορείς χωρίς έλεγχο και χωρίς να υφίσταται προς τούτο νόμιμο δικαίωμα.
Η πραγματογνώμων φέρεται να κατέληξε γενικώς, στο συμπέρασμα παραθέτοντας συγκεκριμένα παραδείγματα, ότι η διαχείριση του δημοσίου χρήματος εγίνετο πλημμελώς.
Νομικοί κύκλοι θεωρούν πάντως ότι το κύριο σκέλος της ανωτέρω δικογραφίας οδεύει στο αρχείο ένεκα δεδικασμένου, που προκάλεσε η ομόφωνη απόφαση του Τριμελούς Εφετείου Δωδεκανήσου επί κακουργημάτων, στην πολύκροτη υπόθεση του πρώην Δήμου Ροδίων.
Μια εκ των σοβαρών κατηγοριών, που αντιμετώπιζαν οι κατηγορούμενοι αιρετοί και υπάλληλοι αφορούσε συγκεκριμένα στις διαδικασίες κατανομής του Δημοτικού Φόρου Δωδεκανήσου.
Η απόφαση του Τριμελούς Εφετείου Δωδεκανήσου επί κακουργημάτων έκρινε συγκεκριμένα σύννομη τη διαδικασία που ακολουθήθηκε για την κατανομή ποσοστού του ΔΗ.ΦΟ.ΔΩ. υπέρ της ΤΕΔΚ Δωδεκανήσου.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου