Συνεντεύξεις

Α. Μαρίνος: Οσα πρέπει να ξέρουν οι υποψήφιοι των Πανελληνίων Εξετάσεων

• Δημοκρατική: Αύριο    Δευτέρα, 16 Μαΐου   ξεκινούν οι εξετάσεις των Πανελληνίων; Τι έχετε να πείτε
Μαρίνος  Ανδρέας: Σε  λίγες  ώρες  συνολικά 103.366 μαθητές  θα προσπαθήσουν να  πάρουν  μία από τις 69.985 θέσεις στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.  Οι περισσότεροι από τους υποψηφίους είναι μαθητές των γενικών λυκείων, που έχουν επιλέξει να εξεταστούν με το νέο σύστημα, δηλαδή σε τέσσερα μαθήματα.  Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, οι απόφοιτοι που επέλεξαν το παλαιό σύστημα (εξέταση σε  έξι μαθήματα) είναι 3.395 και αποτελούν το 4% των υποψηφίων των ημερήσιων ΓΕΛ.Όσον αφορά τους υποψηφίους των Επαγγελματικών Λυκείων ο αριθμός όσων επέλεξε το παλαιό σύστημα με την Ομάδα Α (υποψήφιοι για ΤΕΙ- με 4 μαθήματα εξέταση) είναι  2.457, αποτελώντας το 13.8% συνολικά των συμμετεχόντων των Ημερησίων ΕΠΑΛ. Επίσης, υπάρχουν και 56 υποψήφιοι που κατέθεσαν αίτηση συμμετοχής με την Ομάδα Β των Ημερησίων ΕΠΑΛ.
• Δημοκρατική:  Με ποιο μάθημα  ξεκινάνε;
Μαρίνος  Ανδρέας: Ξεκινούν  με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας, στην οποία θα εξεταστούν οι υποψήφιοι των γενικών λυκείων, είτε δίνουν με το παλιό, είτε με το νέο σύστημα, αλλά και οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ (ομάδα Β’) που δίνουν με το παλιό σύστημα. Με το ίδιο μάθημα, μία μέρα αργότερα, την Τρίτη, 17 Μαΐου, θα ξεκινήσουν οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ που δίνουν με το νέο σύστημα και οι υποψήφιοι ΕΠΑΛ (ομάδα Α’) που δίνουν με το παλιό σύστημα.
• Δημοκρατική:  Πώς προκύπτει ο τελικός γραπτός βαθμός του μαθήματος και τι γίνεται στη περίπτωση αναβαθμολόγησης;
Μαρίνος  Ανδρέας: Μετά την ολοκλήρωση της βαθμολόγησης των γραπτών δοκιμίων κάθε μαθήματος , η επιτροπή του Βαθμολογικού Κέντρου  ελέγχει τις διαφορές βαθμολογίας μεταξύ των δύο βαθμολογητών κάθε γραπτού δοκιμίου. Αν η διαφορά βαθμολογίας είναι ίση ή μικρότερη των δώδεκα (12) μονάδων στην κλίμακα 0−100, τελικός γραπτός βαθμός υπολογιζόμενος στην κλίμακα (0−20) είναι το πηλίκο της διαίρεσης του αθροίσματος των βαθμών των δύο βαθμολογητών δια του δέκα (10).
Αν η διαφορά μεταξύ των βαθμολογιών του α ́ και β ́ βαθμολογητή είναι μεγαλύτερη από δώδεκα (12) μονάδες στην κλίμακα 0−100, τότε καλύπτονται από την Επιτροπή του Βαθμολογικού Κέντρου  οι βαθμοί και των δύο βαθμολογητών και το γραπτό δίνεται για αναβαθμολόγηση σε τρίτο βαθμολογητή (αναβαθμολογητή). Ο τρίτος βαθμολογητής (αναβαθμολογητής), ο οποίος επιλέγεται μεταξύ των βαθμολογητών με μεγαλύτερη εκπαιδευτική εμπειρία και είναι κατά προτίμηση Σχολικός Σύμβουλος ή Διευθυντής Λυκείου ή καθηγητής με αρκετά χρόνια προϋπηρεσίας της οικείας ειδικότητας που έχει διδάξει το μάθημα, κατά προτίμηση για ένα τουλάχιστον έτος κατά την τελευταία διετία, διορθώνει το γραπτό δοκίμιο με μαύρο στυλό και γράφει το βαθμό «κατάλληλα» ώστε να εξασφαλιστεί το απόρρητο.
Τελικός βαθμός του γραπτού δοκιμίου σε περίπτωση αναβαθμολόγησης του είναι το πηλίκο της διαίρεσης του αθροίσματος των δύο μεγαλύτερων βαθμών των βαθμολογητών δια του δέκα (10).
• Δημοκρατική:  Πότε μπορεί να βγει ένας υποψήφιος από την αίθουσα;
Μαρίνος  Ανδρέας: Κατά τη διάρκεια της εξέτασης δεν επιτρέπεται στους εξεταζόμενους να βγουν από την αίθουσα εκτός από εξαιρετικές περιπτώσεις. Στην περίπτωση αυτή καλείται ο εφεδρικός/αναπληρωματικός επιτηρητής, να  συνοδεύσει το μαθητή
• Δημοκρατική:  Κατά την άφιξή τους  οι υποψήφιοι στο εξεταστικό κέντρο τι  δεν πρέπει να φέρουν μαζί τους;
Μαρίνος  Ανδρέας: Οι υποψήφιοι κατά την είσοδο τους στην αίθουσα της εξέτασης δεν επιτρέπεται να φέρουν μαζί τους βιβλία, τετράδια, σημειώσεις, διορθωτικό υγρό ή ταινία, κινητά τηλέφωνα, υπολογιστικές μηχανές, ηλεκτρονικά μέσα μετάδοσης πληροφοριών ή επικοινωνίας, ή άλλα αντικείμενα, εκτός από αυτά που επιτρέπονται σύμφωνα με τις οδηγίες της Κ.Ε.Ε. ή της Διεύθυνσης Εξετάσεων και Πιστοποιήσεων.
• Δημοκρατική:  Πότε μηδενίζεται   το γραπτό ενός  υποψηφίου;
Μαρίνος  Ανδρέας: Αν ο υποψήφιος που εξετάζεται στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα φέρει μαζί του αυτά που σας ανέφερα  στη προηγούμενη ερώτηση  σας ή αντιγράφει κατά τη διάρκεια της εξέτασης από βιβλίο ή οποιουδήποτε είδους σημειώσεις ή από γραπτό δοκίμιο άλλου εξεταζομένου, ή θορυβεί και δε συμμορφώνεται με τις υποδείξεις των επιτηρητών επιχειρώντας να αντιγράψει ή εμποδίζοντας την εξέταση άλλων εξετα− ζομένων ή δολιεύεται με άλλο τρόπο την εξέταση του, απομακρύνεται από την αίθουσα εξέτασης με αιτιολογημένη απόφαση της Λυκειακής επιτροπής και το γραπτό δοκίμιο βαθμολογείται από τη Λυκειακή επιτροπή με τον κατώτερο βαθμό μηδέν. Η Λυκειακή επιτροπή πριν από την επιβολή της ανωτέρω ποινής καλεί σε προφορική απολογία τον υποψήφιο και συντάσσει σχετικό πρακτικό που υπογράφεται από την τριμελή Λυκειακή Επιτροπή και τον γραμματέα αυτής. Τα οποιαδήποτε αποδεικτική στοιχεία επισυνάπτονται στο πρακτικό.
• Δημοκρατική:  Αν ένας μαθητής δηλώσει συμμετοχή σε ειδικό μάθημα αλλά τελικά το μετανιώσει. Τι είδους επιπτώσεις  έχει  στον υπολογισμό των μορίων του και στα Τμήματα που δεν απαιτούν εξέταση σε ειδικό μάθημα;
Μαρίνος  Ανδρέας: Αν δηλώσει  εξέταση σε ειδικό μάθημα και τελικά δεν  εξεταστεί, απλώς θα αποκλειστείτε από τα τμήματα που απαιτούν εξέταση σε αυτό.
• Δημοκρατική:  Αν ένας  μαθητής  δηλώσει  συμμετοχή σε 5ο μάθημα αλλά τελικά δεν έρχεται να  εξεταστεί. Τι γίνεται σε αυτή την περίπτωση;
Μαρίνος Ανδρέας: Αν υποψήφιος δηλώσει ότι θα εξεταστεί σε μάθημα και δεν προσέλθει στην εξέταση, τότε θεωρείται ότι εξετάστηκε και πήρε γραπτό βαθμό μηδέν (0). Τα μόρια για κάθε πεδίο προκύπτουν από τα τέσσερα μόνο μαθήματα του κάθε πεδίου.
Για να λάβει μέρος στη διαδικασία επιλογής για εισαγωγή στις Σχολές και τα Τμήματα της  Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης θα πρέπει να συμμετάσχει στις πανελλαδικές εξετάσεις σε ένα τουλάχιστον μάθημα της Ομάδας Προσανατολισμού που έχει επιλέξει και το οποίο ανήκει στα τέσσερα εξεταζόμενα μαθήματα του Επιστημονικού Πεδίου που δηλώνει.
• Δημοκρατική:  Τι θα θέλατε  να συστήσετε  στους  γονείς;
Μαρίνος Ανδρέας: Οι γονείς ενθαρρύνουν τα παιδιά, όταν ακούν τις ανησυχίες τους και είναι σημαντικό να του λέει  πόσο πολύ τα αγαπούν, είτε γράψουν καλά, είτε δεν γράψουν καλά στις εξετάσεις. Επίσης καλό θα  είναι  να μην κάνουν συνεχώς κήρυγμα στα παιδιά όσον αφορά το πότε και πώς πρέπει να διαβάζουν, κάτι το οποίο γίνεται συχνά. Το παιδί ξέρει πολύ καλά πώς πρέπει να διαβάσει, πότε χρειάζεται να διαβάσει και αν έχει διαβάσει. Επίσης  οι γονείς θα πρέπει να  δείχνουν  σεβασμό στη   προσπάθεια του παιδιού και να εξασφαλίζουν το κατάλληλο περιβάλλον για διάβασμα. Για παράδειγμα  να μην υπάρχουν εντάσεις στο σπίτι, να  μην υπάρχουν συσκευές όπως ραδιόφωνα τηλεοράσεις κ.ο.κ.   Καλό επίσης  είναι να  μην γίνονται συγκρίσεις με  αδέλφια, συμμαθητές, ξαδέλφια  ή ακόμα  και με τους ίδιους τους γονείς όταν ήταν μαθητές. Τέλος καλό είναι αυτές τις μέρες  ο γονιός να αλλάξει το πρόγραμμα  του ώστε να  είναι  στο σπίτι τις ώρες που το χρειάζεται το παιδί του.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου