Η Κομισιόν βάζει στο… στόχαστρο τους οδηγούς ηλικίας 70 ετών. Ωστόσο προκαλεί αντιδράσεις σε αρκετούς υπουργούς Μεταφορών της ΕΕ.
Η Κομισιόν υποστηρίζει ότι ο μόνος τρόπος για πιο ασφαλείς δρόμους στην Ευρώπη, είναι η αυστηροποίηση των κριτηρίων ανανέωσης της άδειας οδήγησης, όταν ο οδηγός υπερβαίνει ένα συγκριμένο όριο ηλικίας.
Και η απαγόρευση σε περιπτωση που δεν πληρούνται αυτά τα κριτήρια.
Τα στατιστικά «δείχνουν» τους ηλικιωμένους
Όπως αναφέρει το newsauto.gr, η Κομισιόν βασίζεται στα στατιστικά στοιχεία, που καταδεικνύουν ότι ο αριθμός των ηλικιωμένων οδηγών που εμπλέκονται σε τροχαία ατυχήματά και δυστυχήματα, είναι αρκετά μεγάλος.
Ειδικά στη χώρα μας, το τελευταίο διάστημα, το πλήθος των περιστατικών επιβεβαιώνει τη στατιστική και τονίζει την ανάγκη, για πιο τακτικούς ιατρικούς ελέγχους. Αναδεικνύοντας ξανά το ερώτημα:
Σύμφωνα με τον ΚΟΚ ο κάτοχος της άδειας οδήγησης ενός Ι.Χ. θα πρέπει μετά το 65ο έτος της ηλικίας του να προχωρήσει σε ανανέωση ανά 3ετία καταβάλλοντας το σχετικό παράβολο.
Επίσης, προβλέπονται εκ νέου ιατρικές εξετάσεις από παθολόγο και οφθαλμίατρο.
Στην περίπτωση που ο κάτοχος της άδειας οδήγησης είναι άνω των 80 ετών απαιτούνται κάθε 2ετία επιπλέον των ανωτέρω πιστοποιητικών και δύο πιστοποιητικά ιατρικής εξέτασης από ωτορινολαρυγγολόγο και νευρολόγο (ή νευροψυχίατρο ή ψυχίατρο).
Αυτά προβλέπει ο νόμος. Τι λένε οι υπόλοιποι εμπλεκόμενοι; Οι ασφαλιστές θεωρούν ότι είναι καλό οι άδειες οδήγησης να ανανεώνονται κάθε πέντε χρόνια από την ηλικία των 70 ετών, μέσω μιας αυτοαξιολόγησης.
Οι Σχολές Οδηγών από την άλλη μεριά, προτείνουν να υπάρχουν κάποια υποχρεωτικά μαθήματα οδήγησης σε άτομα άνω των 75 ετών ώστε το δίπλωμά τους να παραμένει σε ισχύ.
δεν ντρεποαμαστε λιγακι,οι ηλικιωμενοι που οδηγουν συντηρητικα σας φταινε,οι μικροι που κανουν ενα σωρο παραβασεις,τα μηχανακια,οι ντιλιβεραδες που πανε αναποδα και ολοι οι αλλοι που σκοτωνονται καθε μερα?αμεσως ολοι να βγαλουν λεφτα απο τον παππου,ευρωπη του κωλου,απο το κακο στο χειροτερο καθε μερα παμε…
Ε βέβαια να μην το εκμεταλευτουν οι σχολές οδηγών … τώρα για το ποιός κάνει τα περισσότερα δυστυχήματα ας δουν τις ηλικίες
.
Συμφωνώ με το δημοσίευμα, αλλά το σύστημα εξετάσεων είναι σαθρό, δεν γίνονται σωστές επιλογές για την εξέταση οδήγησης των νέων οδηγών, θα πρέπει να υποβάλλονται σε δοκιμασίες σε ολισθηρό οδόστρωμα και τέστ αντανακλαστικών, όχι γράψαμε δύο σελίδες σήματα και μια βόλτα χαριετιζοντας και αύριο θα κλαίνε τι έπαθε ο άνθρωπος, αυστηρά μέτρα ασφαλείας για τον υπόλοιπο κόσμο, ευχαριστώ για την φιλοξενία