Παρά τις συνθήκες της πανδημίας που βιώσαμε τη τρέχουσα σχολική χρονιά, οι μαθητές και οι Εκπαιδευτικοί των Εκπαιδευτηρίων «ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ», συνεχίζουν να δημιουργούν να συμμετέχουν με μεγάλη επιτυχία σε Διαγωνισμούς έχοντας ως στόχο την ευγενή άμιλλα, τη μάθηση μέσα από το παιγνίδι και τη δημιουργικότητα. Οι μαθητές της ΣΤ Δημοτικού υπό την καθοδήγηση διδασκαλία και άμεση εποπτεία του Διευθυντού τους και υποψηφίου Διδάκτορα του Πανεπιστημίου Αιγαίου, κου Σπύρου Σπύρου, διακρίθηκαν στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό STEAM for All που διοργάνωσαν το Κολλέγιο Ανατόλια και η πρωτοβουλία εκπαιδευτικών STEMigrants.eu υπό την αιγίδα της UNHCR, του Οργανισμού για τους πρόσφυγες των Ηνωμένων Εθνών, στην Ελλάδα.
Την Παρασκευή 04/06/2021 πραγματοποιήθηκε εξ αποστάσεως εκδήλωση τις ώρες 11:00- 12:30. Στην εκδήλωση παρουσίασαν τα παιδιά της Στ΄τη δράση με την οποία είχαν βραβευτεί. Η δράση έγινε στο πλαίσιο του μαθήματος “Think, Plan & Technology” κι ονομάζεται “The Catapult Challenge”.
To «Think, Plan & Technology» είναι ένα μάθημα που πραγματοποιείται στο Δημοτικό των Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων Ρόδου “Πυθαγόρας” από το 2018 στην Ε΄και Στ΄ Δημοτικού. Το μάθημα αυτό διέπεται από τις αρχές της εκπαίδευσης STEM (Science Technology Engineering Mathematics). Η εισαγωγή του μαθήματος αυτού έγινε με γνώμονα, αρχικά, οι μαθητές/τριές να έρχονται στο σχολείο με χαρά κι αγάπη και με σύνθημα το «School is Fun». Επίσης, εισάχθηκε αυτό το μάθημα για εντρυφήσει τα παιδιά στην εκπαίδευση STEM, η οποία νοείται ως η ενασχόληση με τέσσερα σχετικά αλλά διαφορετικά θεματικά πεδία που ωστόσο σπάνια συνδυάζονται στην πράξη. Ο κεντρικός πυλώνας της φιλοσοφίας STEM είναι μια διαθεματική κι ενοποιημένη προσέγγιση που δίνει έμφαση στη μάθηση στην πράξη (learn by doing) και συνδέει τις συνιστώσες του STEM με την καθημερινή ζωή και τον πραγματικό κόσμο των μαθητών/τριών. Το μάθημα “Think, Plan &Technology” συνδυάζει τη θεωρητική προσέγγιση με την πρακτική εργασία των μαθητών/τριών και οι κύριοι στόχοι του είναι οι μαθητές/τριες, ακολουθώντας τον Κύκλο Σχεδίασης:
· Να εντοπίζουν και να αναλύουν ένα πρόβλημα και τα χαρακτηριστικά του.
· Να διερευνούν, να σχεδιάζουν και να οργανώνουν λύσεις.
· Να εφαρμόζουν τις ιδέες που έχουν σχεδιάσει.
· Να αξιολογούν την εφαρμογή των πιθανών λύσεων και να βελτιώνουν τις διαδικασίες και τις τεχνικές που ακολούθησαν.
Στο χρονικό διάστημα 2018 – 2021 πραγματοποιήθηκαν πάρα πολλές δραστηριότητες STEM με τα παιδιά των Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού κάθε χρονιάς και δια ζώσης και εξ αποστάσεως. Μερικές από αυτές είναι: Δραστηριότητες δια ζώσης «Think, Plan & Technology at School»:
· The Catapult Challenge
· Build a volcano
· Send a rocket to mars
· Solar System Challenge
· Moon Phases: The Challenge
· Build a Robot
· Monuments Around The World Project
· The Parthenon Project
· The bucket tower challenge
· Cylinder, rectangular parallelepiped, Triangular Prism. Which geometric solid is the strongest?
· Traveling Water: Μπορεί να “ταξιδέψει” το νερό σε ένα κομμάτι κορδόνι;
· Snowstorm in a jar
· Lego Domino Chain Reaction
· Find your balance
· Build a Simple Paper Bridge as a Science Experiment
· STEM Design Challenge: Building Earthquake Proof Buildings
Σε όλη τη διάρκεια των τριών καραντινών πραγματοποιήθηκαν, εξ αποστάσεως, μία σειρά από πειραματικές, εκπαιδευτικές δραστηριότητες STEM με το σύνθημα «Distance Learning is Fun!» Δραστηριότητες εξ αποστάσεως Think, Plan & Technology at Home:
· Blow Up a Balloon with Yeast
· Make your own rock candy
· Build a tabletop hovercraft
· Σουφλέ ΣΑΠΟΥΝΙΟΥ (Soap Soufflé)
· Why Does Water Rise?
· Make a rain cloud in a jar
· Tornado in a jar
· Make your very own Lava Lamp in a jar
· Magic Milk – Explosion of colors
· Make your own snow
· Christmas Magic: Make your own rainbow
· Blow-Up a Balloon Using Science!
· Keep a Paper Towel Dry Under Water
· Η υδρόφοβη κανέλα
· Το αόρατο μελάνι
· Pepper and Water Science Trick
· Πηδηχτούλης αλατόκοκκος
Ο Πρόεδρος των Εκπαιδευτηρίων «ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ» και Δ.Σ κος Αντωνιάδης Κωνσταντίνος συγχαίρει τους μαθητές για την Πανελλήνια Διάκρισή τους, τους Εκπαιδευτικούς και τον Διευθυντή για την άμεση καθοδήγηση και αμέριστη συμπαράσταση και τους γονείς για την αδιάλειπτη υποστήριξη.