Την υποχρέωση ανάρτησης σε εμφανές σημείο Καρτέλας Ενημέρωσης Πελατών θα έχουν οι επιχειρήσεις τουριστικών καταλυμάτων όπως προβλέπει τελευταία νομοθετική ρύθμιση.Τις προϋποθέσεις και την έναρξη ισχύος του μέτρου θα καθορίσουν για λογαριασμό των ξενοδόχων η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων και για λογαριασμό των ενοικιαζόμενων δωματίων, διαμερισμάτων και βιλών η Συνομοσπονδία Επιχειρηματιών Τουριστικών Καταλυμάτων Ελλάδος. Επίσης, θα έχουν την ευθύνη διάθεσης των καρτελών σε συνεργασία με τις ενώσεις και τις ομοσπονδίες μέλη τους. Για τη διασφάλιση της διαδικασίας, οι δύο πανελλήνιοι συλλογικοί επαγγελματικοί φορείς υποχρεούνται να τηρούν αρχείο και να το υποβάλλουν περιοδικά στις αρμόδιες Περιφερειακές Υπηρεσίες Τουρισμού του υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού.
Η συνομοσπονδία επισημαίνει ότι η Καρτέλα Ενημέρωσης Πελάτη θα αναγράφει σε ελληνικά και αγγλικά τα κύρια δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των πελατών, όπως την ακυρωτική πολιτική, τις ώρες άφιξης/αναχώρησης, τον κανονισμό παράτασης της ώρας αναχώρησης, τη χρέωση πρόσθετης κλίνης κ.ά. Στο πλαίσιο αυτό, προσθέτει ότι κάθε επιχειρηματίας τουριστικού καταλύματος οφείλει να προμηθεύεται την εν λόγω καρτέλα καθώς με αυτό τον τρόπο όχι μόνο διασφαλίζεται η νόμιμη λειτουργία της επιχείρησής του αλλά λύνει και αρκετά προβλήματα σε σχέση με τους πελάτες του.
Εξάλλου, με την ίδια νομοθετική ρύθμιση προβλέπεται, για τα τουριστικά καταλύματα μέχρι 100 κλινών που διαπιστώνεται ότι λειτουργούν χωρίς να πληρούν τις τεχνικές και λειτουργικές προδιαγραφές της κατηγορίας στην οποία έχουν δηλώσει, η επιβολή προστίμου 5.000 ευρώ, για τα καταλύματα από 100 μέχρι και 400 κλινών η επιβολή προστίμου 10.000 ευρώ και για τα καταλύματα άνω των 400 κλινών η επιβολή προστίμου 15.000 ευρώ.
Καθημερινή