Την ικανοποίηση του εξέφρασε ο Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας, για το γεγονός ότι με διάταξη του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας, κατοχυρώνεται νομικά το ιδιαίτερο εκκλησιαστικό καθεστώς των Ιερών Μητροπόλεων της Δωδεκανήσου και της Πατριαρχικής Εξαρχίας της Πάτμου, που ήταν σε εκκρεμότητα από το 1947.
Ο κ. Κόνσολας, μιλώντας για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, εξέφρασε την αντίθεσή του για τις συγκρουσιακές αναφορές και τους τοξικούς χαρακτηρισμούς που ευτελίζουν το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου.
Επεσήμανε ότι: «η ψηφιακή οικονομία, τα νέα πεδία γνώσης, τα νέα προτάγματα, ο μετασχηματισμός του οικονομικού και κοινωνικού μοντέλου, επιβάλλουν τις αναγκαίες αλλαγές, προσαρμογές και μεταρρυθμίσεις στην ανώτατη εκπαίδευση, για να μην μας προσπεράσει η νέα εποχή που είναι ήδη εδώ».
Ο κ. Κόνσολας αναφέρθηκε στις θετικές πτυχές και προβλέψεις του νομοσχεδίου, όπως:
– Το θεσμό του ελληνικού Erasmus που δίνει τη δυνατότητα σε ένα φοιτητή να διευρύνει τους ορίζοντες του σε άλλα γνωστικά αντικείμενα, που δίνει για παράδειγμα το δικαίωμα σε ένα φοιτητής της νομικής να μπορεί να παρακολουθήσει για ένα ακαδημαϊκό εξάμηνο το πρόγραμμα σπουδών σε τμήμα πληροφορικής.
– Τη θέσπιση διεπιστημονικών κοινών, διπλών προπτυχιακών προγραμμάτων μεταξύ τμημάτων του ίδιου ή άλλων ΑΕΙ, εντός και εκτός Ελλάδας,
– Την αναβάθμιση του επιπέδου, αλλά και της διαδικασίας πρακτικής άσκησης των φοιτητών με την δημιουργία Μονάδας πρακτικής άσκησης σε όλα τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα σε κάθε τμήμα. Ταυτόχρονα, θεσπίζεται η υποχρεωτική ασφάλιση των φοιτητών και φοιτητριών κατά τη διάρκεια της πρακτικής τους και το όριο του ελάχιστου μισθού.
– Την ενίσχυση της έρευνας με την ίδρυση ερευνητικών κέντρων και δι-ιδρυματικών ερευνητικών κέντρων σε συνεργασία με πανεπιστήμια του εξωτερικού αλλά και η δυνατότητα ίδρυσης Πανεπιστημιακού Κέντρου Έρευνας και Καινοτομίας σε κάθε ΑΕΙ με απόφαση της Συγκλήτου, που θα λειτουργεί ως αυτόνομη μονάδα.
– Τη δυνατότητα συμμετοχής φοιτητών, διδακτόρων και μεταδιδακτόρων σε νεοφυείς επιχειρήσεις startups για την ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών. Η startup θα στεγάζεται στο πανεπιστήμιο και θα μπορεί να χρησιμοποιεί τον εξοπλισμό του.
– Την ενίσχυση της λειτουργίας των Κέντρων Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης με πιστοποίηση της ποιότητας των προγραμμάτων τους από την Εθνική Αρχή. Τα Πανεπιστήμια, με αυτό το τρόπο, θα μετατραπούν σε ανοιχτές πηγές γνώσης, προσβάσιμες σε όλους τους πολίτες, που επιθυμούν να συμμετέχουν σε ποιοτικά προγράμματα δια βίου μάθησης.
«Ένα από τα πεδία που επιβάλλουν τη σύγκλιση και τη συναίνεση είναι η Παιδεία. Ταυτόχρονα, όμως, η Παιδεία αποτελεί και ένα τομέα στον οποίο η ίδια η εξέλιξη επιβάλλει διαρκείς αλλαγές, προσαρμογές και μεταρρυθμίσεις», τόνισε ο Μάνος Κόνσολας.