Ειδήσεις

Δεκάδες μαθητές των ΕΠΑΛ δεν μπορούν να κάνουν εγγραφή

Δεκάδες μαθητές στη Ρόδο, παρακολουθούν μαθήματα στα ΕΠΑΛ χωρίς να μπορούν να κάνουν εγγραφή. Το σύστημα υποβολής ηλεκτρονικής δήλωσης προτίμησης e epal έκλεισε οριστικά, με αποτέλεσμα ένας μεγάλος αριθμός μαθητών που θέλει να φοιτήσει στα επαγγελματικά λύκεια, να μην έχει πλέον τη δυνατότητα να κάνει εγγραφή.
Σύμφωνα με το σύστημα που ισχύει φέτος, οι μαθητές που επιθυμούν να εγγραφούν, ή να ανανεώσουν την εγγραφή τους και να μετεγγραφούν σε οποιαδήποτε τάξη Ημερησίων και Εσπερινών ΕΠΑΛ για το σχολικό έτος 2017-2018, έπρεπε να υποβάλουν «Ηλεκτρονική Δήλωση Προτίμησης για τα ΕΠΑ.Λ.», μέσω της εφαρμογής e-epal στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://e-epal.minedu.gov.gr, συμπληρώνοντας όλα τα απαραίτητα στοιχεία, από τη 19η Ιουνίου έως την 23η Ιουνίου 2017. Δόθηκε παράταση μέχρι και τις 11 Σεπτεμβρίου, οπότε το σύστημα έκλεισε οριστικά.
Στο μεταξύ, υπάρχουν μαθητές και γονείς οι οποίοι υποστηρίζουν ότι δεν είχαν ενημερωθεί για την αλλαγή του συστήματος εγγραφών φέτος, οπότε και έχασαν τις προθεσμίες, ενώ άλλες οικογένειες αναφέρουν ότι δεν είχαν πρόσβαση στο διαδίκτυο. Πολλές είναι όμως οι περιπτώσεις μαθητών που ήρθαν στη Ρόδο με τις οικογένειές τους από άλλες πόλεις της Ελλάδας και θέλουν να κάνουν εγγραφή σε ένα από τα ΕΠΑΛ του νησιού, ενώ τέλος υπάρχουν και μαθητές οι οποίοι θέλουν να πάρουν μετεγγραφή από το ένα επαγγελματικό λύκειο στο άλλο. Όλοι αυτοί οι μαθητές είναι αυτή τη στιγμή στον «αέρα», καθώς γίνονται μεν αποδεκτοί από τα σχολεία, δεν έχει όμως διευθετηθεί το ζήτημα της εγγραφής τους και το Υπουργείο συνεχίζει να μην δίνει καμία απάντηση.
Για την αναστάτωση που έχει προκληθεί με τις εγγραφές, ο διευθυντής του 1ου ΕΠΑΛ Ρόδου, κ. Γιάννης Καραμήτσας δήλωσε στη «δημοκρατική»: «Υπάρχουν αυτή τη στιγμή δεκάδες μαθητές οι οποίοι δεν μπορούν να κάνουν εγγραφή στα ΕΠΑΛ. Για να μπορέσουμε να δηλώσουμε την εγγραφή στο My School, έπρεπε πρώτα ο κάθε μαθητής να είχε ολοκληρώσει την ηλεκτρονική δήλωση προτίμησης στην πλατφόρμα e-epal. Γενικά έγινε ένα μεγάλο μπέρδεμα με αποτέλεσμα να μην μπορούμε τώρα να προχωρήσουμε στις εγγραφές μεγάλου αριθμού μαθητών. Υπάρχουν πολλά παιδιά που παρακολούθησαν την πρώτη λυκείου στα ΓΕΛ (είναι κοινή τάξη για ΕΠΑΛ και ΓΕΛ) και θέλουν να συνεχίσουν πλέον σε εμάς. Υπάρχουν παιδιά που έχουν έλθει από άλλες πόλεις της Ελλάδας, ενώ τέλος έχουμε και μαθητές οι οποίοι επιθυμούν να πάρουν μετεγγραφή από το ένα ΕΠΑΛ της Ρόδου στο άλλο. Εμείς δεν μπορούμε να διώξουμε όλα αυτά τα παιδιά. Τα δεχόμαστε και ελπίζουμε ότι κάποια στιγμή θα διευθετηθεί το ζήτημα».

Τα ολιγομελή τμήματα
Τη στιγμή που δεκάδες μαθητές στη Ρόδο δεν έχουν τη δυνατότητα να ολοκληρώσουν την εγγραφή τους στα επαγγελματικά λύκεια, εμφανίζονται να υπάρχουν ολιγομελή τμήματα τα οποία κινδυνεύουν να κλείσουν. Σύμφωνα με εγκύκλιο του Υπουργείου, θα εξετασθεί κατά πόσο θα μπορούν να υπάρχουν σε νησιά και ακριτικές περιοχές ολιγομελή τμήματα, διαφορετικά θα «εκλείψουν» ειδικότητες με τους μαθητές να μην έχουν πολλά περιθώρια επιλογών.
«Μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου ο κάθε μαθητής έχει τη δυνατότητα να αλλάξει ηλεκτρονικά την ειδικότητα που δήλωσε αρχικά. Πώς όμως θα γίνει αυτό όταν η ηλεκτρονική πλατφόρμα δεν λειτουργεί; Σύμφωνα με εγκύκλιο που λάβαμε το Υπουργείο θα εγκρίνει εάν θα συνεχίσουν να λειτουργούν ολιγομελή τμήματα και αν θα πρέπει να καταργηθούν. Και σε αυτή την περίπτωση δημιουργείται σύγχυση καθώς τη στιγμή που υπάρχουν δεκάδες μαθητές τους οποίους δεν μπορούμε να εγγράψουμε, παρουσιάζονται τμήματα με λίγα άτομα. Και αν λοιπόν καταργηθούν κάποια τμήματα και ειδικότητες, θα πρέπει ένας μαθητής ο οποίος π.χ. ήθελε να γίνει γραφίστας να επιλέξει την ειδικότητα του ηλεκτρολόγου ή υδραυλικού; Ελπίζουμε να βρεθεί τρόπος να λυθούν όλα αυτά τα ζητήματα», είπε ο κ. Καραμήτσας.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου