Συνεντεύξεις

«Ο κ. Γ. Χατζημάρκος έχει ένα διαφορετικό τρόπο αντίληψης για τη διακυβέρνηση της Περιφέρειας»

Την πεποίθηση ότι για ακόμη μια φορά ο Γιώργος Χατζημάρκος δεν ακολουθεί την πεπατημένη σε ό,τι αφορά στο νέο διοικητικό σχήμα της ΠΝΑι εκφράζει σήμερα στην “δ” ο νέος εντεταλμένος σε θέματα τουριστικής ανάπτυξης, υδατοδρομίων και ακτοπλοΐας κ. Κώστας Χρυσοχοΐδης.
Επιπλέον μιλάει για τις νέες του αρμοδιότητες, τα σχέδιά του αλλά και τις προοπτικές της αγοράς.

• Κύριε Χρυσοχοΐδη, ο περιφερειάρχης κ. Χατζημάρκος ανακοίνωσε την Τρίτη το νέο διοικητικό σχήμα για την νέα θητεία της περιφερειακής αρχής. Θα ήθελα κατ’ αρχήν ένα πρώτο σχόλιο από εσάς για την φιλοσοφία στην οποία στηρίχθηκε ο περιφερειάρχης για να πάρει τις αποφάσεις του.
Ο Περιφερειάρχης κ. Γιώργος Χατζημάρκος για μια ακόμη φορά αποδεικνύει πως δεν ακολουθεί την πεπατημένη. Από την πρώτη πενταετία έκανε σαφές ότι έχει έναν εντελώς διαφορετικό και καινοτόμο τρόπο αντίληψης στην άσκηση της διακυβέρνησης της Περιφέρειας. Ουσιαστικής διακυβέρνησης και αντιμετώπισης των προβλημάτων με πραγματικές και ρηξικέλευθες λύσεις που για πρώτη φορά εφαρμόστηκαν πανελλαδικά.
Η αποκέντρωση σε ένα πολυνησιωτικό σύμπλεγμα όπως το δικό μας, είναι επιβεβλημένη. Και στην προηγούμενη θητεία του ο Περιφερειάρχης δοκίμασε σχήματα, στα οποία χρησιμοποίησε συμβούλους από τα νησιά. Το εγχείρημα πέτυχε και θέλησε τώρα να το διευρύνει περισσότερο. Και τώρα θα πετύχει. Επιπλέον, είναι σημαντικό και για όλους εμάς τους περιφερειακούς συμβούλους να έχουμε όλοι μας, μηδενός εξαιρουμένου, συγκεκριμένους τομείς για να δουλέψουμε και να προσφέρουμε στον τόπο μας.
• Πώς βλέπετε την νέα θητεία που ξεκίνησε; Ποιες θα είναι οι προκλήσεις για την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου στην επόμενη τετραετία;
Η νέα θητεία θα είναι δυσκολότερη από την προηγούμενη. Για ένα και μόνο λόγο. Ο πήχυς την προηγούμενη πενταετία μπήκε πολύ ψηλά. Σε όλα τα επίπεδα. Ξέρετε ο πρωταθλητής οφείλει να παραμείνει πρωταθλητής και αυτό απαιτεί σκληρή δουλειά. Αυτό που ανταγωνιζόμαστε είναι οι δικές μας επιδόσεις! Έχουμε, όμως, έναν χαρισματικό Περιφερειάρχη που υπεραγαπά τα νησιά, πιστεύει στις απεριόριστες δυνατότητές τους και εργάζεται για να τους δώσει τα εχέγγυα εκείνα, που θα οδηγήσουν σε μεγαλύτερη ανάπτυξη και θα τους επιτρέψει να κρατήσουν τον πληθυσμό τους. Οι απαιτήσεις είναι πολλές όσες είναι οι προκλήσεις και οι ευκαιρίες. Βλέπετε, τα νησιά στερήθηκαν πάρα πολλά τα προηγούμενα χρόνια, ακόμα και σε έργα υποδομών. Εμείς συνεχίζουμε, με ακόμη μεγαλύτερη όρεξη για δουλειά και συναίσθηση ευθύνης που απορρέει από την αμέριστη εμπιστοσύνη των νησιωτών μας, η οποία αποτυπώθηκε σε αυτό το εκπληκτικό αποτέλεσμα των εκλογών του Μαΐου. Στους νησιώτες θα ανταποδώσουμε αυτή την εμπιστοσύνη, με σκληρή δουλειά, για να ανεβάσουμε στα νησιά μας στις κορυφές που αξίζουν.
• Σ’ εσάς, εμπιστεύτηκε τον πλέον νευραλγικό τομέα, της τουριστικής ανάπτυξης, των υδατοδρομίων, της κρουαζιέρας, της ακτοπλοΐας και των αερομεταφορών. Μιλήστε μου για τις προτεραιότητές σας και για τους τομείς αυτούς.
Διαβάζοντας το σύνολο των αρμοδιοτήτων δημιουργείται μια καταρχήν εντύπωση ότι όλα αυτά είναι άσχετα και μη συγκοινωνούντα “δοχεία”. Όμως κάθε άλλο.
Όλα μαζί αφορούν τη στήριξη της αειφόρου ανάπτυξης του τουριστικού προϊόντος.
Η ανάπτυξη της τουριστικής βιομηχανίας στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου αποτελεί τον σημαντικότερο παράγοντα της οικονομίας της. Σύμφωνα με τελευταία μελέτη – έρευνα του ΟΟΣΑ το 97,5% του Ακαθάριστου Προϊόντος της Περιφέρειάς μας προέρχεται άμεσα ή έμμεσα από το τουριστικό προϊόν σε σχέση με την Περιφέρεια Κρήτης που το ποσοστό της είναι περίπου στο 48%.
Το ποσοστό αυτό από μόνο του “τρομάζει” γιατί εκφράζει μια μονομέρεια της οικονομίας μας που για τους τεχνοκράτες – οικονομολόγους είναι επικίνδυνο.

Τους λόγους που φτάσαμε σε αυτό το σημείο δεν μπορούμε να τους αναπτύξουμε γιατί θα πρέπει να γράψουμε βιβλίο και όχι άρθρο σε ημερήσια εφημερίδα και θα πρέπει να ανατρέξουμε σε πολιτικές και πρακτικές των τελευταίων 50 ετών.
Ο Περιφερειάρχης μας αντιλαμβανόμενος ήδη από την πρώτη θητεία το πόσο σημαντική είναι η στήριξη του τουριστικού προϊόντος αλλά και η ανάπτυξη του, έχει εκπονήσει και υλοποιήσει τον τουριστικό σχεδιασμό από το 2016 και έχει καταφέρει να δούμε δείκτες ανάπτυξης πρωτόγνωρους. Τώρα πρέπει να σχεδιάσουμε τα επόμενα βήματα.
Θέλω τώρα παραστατικά να σας δώσω να καταλάβετε πώς όλοι αυτοί οι τομείς εμπλέκονται μεταξύ τους.
Έχουμε έναν πολίτη Άγγλο που επιθυμεί να κάνει διακοπές και δεν έχει αποφασίσει ακόμα που θα τις κάνει. Τι είναι αυτό που θα τον κάνει να διαλέξει τα νησιά μας;
Τα ακούσματα που έχει για τον προορισμό ή την εμπειρία του.
Από τι αποτελείται αυτό;
Αποτελείται αφενός από το κόστος μεταφοράς και διαμονής βεβαίως, αλλά είναι ένα θέμα που δεν αποτελεί αντικείμενο παρέμβασης από εμάς.
Αφετέρου δε αποτελείται από την ποιότητα πρόσβασης στα νησιά μας, που αυτά άπτονται της ακτοπλοΐας, των αερομεταφορών, τώρα και των υδροπλάνων με την κατασκευή των υδατοδρομίων.
Φυσικά δεν πρέπει να παραβλέπουμε και την ύπαρξη άλλων παραγόντων όπως είναι η γενικότερη ασφάλεια, αλλά και η εξειδικευμένη όπως είναι π.χ. η υγειονομική περίθαλψη, η ποιότητα του οδικού δικτύου κ.ά.
Όπως αντιλαμβάνεστε ο στρατηγικός σχεδιασμός για την Τουριστική Ανάπτυξη δεν είναι ένα τυχαίο πόνημα του εκάστοτε Περιφερειάρχη ή Αντιπεριφερειάρχη.
Είναι ένα λεπτομερές σχέδιο δράσεων της Περιφέρειας αφού έχει αποτιμήσει τις ανάγκες και το πού θέλουμε να πάμε. Είναι ένα σύνολο δράσεων που πρέπει να υλοποιηθούν, καταρχήν στην προβολή των νησιών μας – και αυτό έχει γίνει στην προηγούμενη θητεία της Περιφερειακής Αρχής με εντυπωσιακά αποτελέσματα, στην εύρυθμη λειτουργία των αεροδρομίων και των λιμανιών μας, όπως επίσης στον τομέα των τεχνικών έργων (π.χ. οδοποιία, ύδρευση, αποχέτευση κα), στον τομέα της υγείας, της άθλησης κλπ.
Βέβαια δεν πρέπει να παραβλέπουμε ότι ο Β’ βαθμός τοπικής Αυτοδιοίκησης μπορεί να “φέρνει” χρήματα κι αυτό ο Γιώργος Χατζημάρκος το έχει αποδείξει, αλλά από ένα σημείο και μετά θα πρέπει και οι Δήμοι να είναι συνεργάσιμοι και κυρίως να “θέλουν” να απορροφήσουν κονδύλια για το καλό του τόπου μας.
Τώρα για την κρουαζιέρα είναι μια ελαφρώς πονεμένη ιστορία που άπτεται, για τη Ρόδο, στο αν θα καταφέρει να γίνει Home Port. Πάντως και σε αυτό το κομμάτι μέσα από συγκεκριμένες επαφές θα προσπαθήσουμε να εντάξουμε όσο πιο πολλά νησιά μας στο πρόγραμμα προσεγγίσεων.
• Είστε άνθρωπος της “αγοράς”. Χειμερινός τουρισμός ή επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου;
Μέσα από τη θητεία μου στο Επιμελητήριο Δωδεκανήσου και φυσικά μέσα από τη δουλειά μου πιστεύω ότι χειμερινός τουρισμός έτσι όπως τον εννοείτε στην παρούσα χρονική στιγμή είναι χίμαιρα. Όμως επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου μπορούμε να έχουμε και αυτός είναι ο στόχος μας.
Έχω ταύτιση απόψεων με το κ. Χατζημάρκο όσον αφορά το θεματικό τουρισμό. Όπως επίσης ότι οποιαδήποτε διαφορά και αν έχουμε σε επίπεδο ακριβότερου ή φθηνότερου destination αυτό μπορούμε να το καλύψουμε με την διαφορετικότητα και την ποιότητα.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

  • Νικόλαος Λιόλιος    15.09.2019 11:38

    Με τις ενναλαχτικές μορφές τουρισμού τόσα χρόνια γιατί δεν γίνεται κάτι για τον θρησκευτικό τουρισμό, τον αγροτουρισμό να αναπτυχθούν στο νησί ;

Σχολιασμός άρθρου