Για τον Τουρκικό στόλο αναβιώνει ξανά ο εφιάλτης του περασμένου Αυγούστου όταν τα Ελληνικά υποβρύχια και πάλι είχαν καταλάβει καίριες θέσεις τόσο στην κρίσιμη περιοχή ανατολικά της Ρόδου όσο και σε άλλα θαλάσσια περάσματα σε ολόκληρο το Αιγαίο.
Πριν καν το Oruc Reis πλεύσει μέσα στην περιοχή της παράνομης Τουρκικής navtex τα πρώτα Ελληνικά υποβρύχια κλάσης ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ είχαν αναπτυχθεί ανατολικά της Ρόδου και περίμεναν τόσο το Τουρκικό ερευνητικό όσο κυρίως την αρμάδα πολεμικών πλοίων που συνοδεύει το Oruc Reis.
Οι πληροφορίες για ενδεχόμενη νέα προκλητική ενέργεια της Άγκυρας είχαν ήδη σημάνει “αθόρυβο” συναγερμό στο Αρχηγείο Στόλου με τα Ελληνικά υποβρύχια να συγκλίνουν προς την “καυτή” περιοχή και να καταλαμβάνουν καίριες θέσεις. Παρά τη χαμηλή ταχύτητα με την οποία κινούνται για τρίτη φορά μέσα σε λίγους μήνες οι αόρατοι θηρευτές του Στόλου κατάφεραν όχι απλά να κινητοποιηθούν άμεσα αλλά να αποκτήσουν τακτικό πλεονέκτημα. Να φτάσουν δηλαδή σε προκαθορισμένες περιοχές και εκεί να “κρυφτούν”, μένοντας ακόμα και ακίνητοι σε μεγάλα βάθη.
Με δεδομένη την τεχνολογία των τεσσάρων υποβρυχίων “214” αλλά και του αναβαθμισμένου ΩΚΕΑΝΟΣ είναι σχεδόν αδύνατο να εντοπιστούν εάν καταφέρουν να προσεγγίσουν την περιοχή ενδιαφέροντος, καταδυθούν σε μεγάλο βάθος και περιορίσουν κάθε κίνηση.
Ήδη η αγωνία του Τουρκικού επιτελείου για να εντοπίσει τα Ελληνικά υποβρύχια είναι κάτι παραπάνω από έκδηλη. Από την περασμένη Κυριακή όταν εκδόθηκε η παράνομη Τουρκική navtex και η Άγκυρα έβγαλε στόλο και ερευνητικό ξεκίνησε η αναζήτηση των υποβρυχίων του ΠΝ. Συνολικά 13 αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας CN-235 απογειώθηκαν από τα Τουρκικά αεροδρόμια ενώ στο κυνήγι των Ελληνικών υποβρυχίων βρέθηκαν και τουλάχιστον 7 ανθυποβρυχιακά ελικόπτερα S-70 τα οποία απονηώθηκαν από τις Τουρκικές φρεγάτες.
Για τον Τουρκικό στόλο αναβιώνει ξανά ο εφιάλτης του περασμένου Αυγούστου όταν τα Ελληνικά υποβρύχια και πάλι είχαν καταλάβει καίριες θέσεις τόσο στην κρίσιμη περιοχή ανατολικά της Ρόδου όσο και σε άλλα θαλάσσια περάσματα σε ολόκληρο το Αιγαίο. Για περισσότερο από ένα μήνα τα “214” παρέμειναν στους χώρους ευθύνης τους χωρίς να εντοπιστούν ούτε στιγμή από τα Τουρκικά ανθυποβρυχιακά μέσα είτε από τα πλοία των γειτόνων είτε από τα εναέρια μέσα τα οποία “σάρωναν” τεράστιες εκτάσεις με τις ηχοβολιστικές τους συσκευές. Και μάλιστα όπως αποδεικνύουν οι πτήσεις των Τουρκικών αεροσκαφών και ελικοπτέρων ο μεγάλος φόβος του Τουρκικού επιτελείου είναι να φτάσουν αθόρυβα τα Ελληνικά υποβρύχια ακόμα και έξω από τους ναυστάθμους των γειτόνων σε Ακσάζ και Σμύρνη είτε να κλείσουν τα Δαρδανέλια.
Όμως η διάταξη και ανάπτυξη του Τουρκικού Στόλου σε μεγάλες ομάδες πλοίων και κλειστούς σχηματισμούς τόσο στην περιοχή της navtex όσο και συνολικά στο Αιγαίο και την ανατολική Μεσόγειο δίνει μεγάλο πλεονέκτημα στους “σιωπηλούς θηρευτές” να τα προσεγγίσουν και να τα στοχοποιήσουν.
Εκτός όμως από τα Ελληνικά υποβρύχια ανάλογο τακτικό πλεονέκτημα έχουν αποκτήσει ήδη και οι Μονάδες επιφανείας με τα πλοία του Στόλου να έχουν καταλάβει θέσεις στον άξονα Καστελόριζο-Ρόδος-Κάρπαθος-Κρήτη ενώ το Αρχηγείο Στόλου κρατά δυνάμεις και σε άλλες περιοχές έτοιμες να ενισχύσουν εάν απαιτηθεί. Απέναντι στην Τουρκική διάθεση για εντυπωσιασμό με την αρμάδα του Oruc Reis, το Πολεμικό Ναυτικό απαντά με ουσιαστική επιχειρησιακή ανάπτυξη του Στόλου και περιμένει εντολές. Ήδη όλα τα σενάρια έχουν εξεταστεί και υπάρχουν οι σχεδιασμένες απαντήσεις από το Ελληνικό επιτελείο έτοιμες να εφαρμοστούν.
Πηγή : newpost.gr
του Κώστα Σαρικά