Σημαντική μείωση των προσεγγίσεων κρουαζιερόπλοιων το 2017 «βλέπει» ο πρόεδρος της Ένωσης Εταιριών Κρουαζιέρας για την Ευρώπη. Την πορεία της αγοράς θα κρίνουν, όπως εκτιμά, οι υποδομές και τα έργα αναβάθμισής τους.
Μια δύσκολη χρονιά για την κρουαζιέρα θα είναι το 2017 σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Celestyal Cruises και πρόεδρο της Ένωσης Εταιριών Κρουαζιέρας για την Ευρώπη (CLIA Europe) Νίκο Αναστασιάδη.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της CLIA Europe, το 2017 θα καταγραφεί μείωση των προσεγγίσεων κρουαζιεροπλοίων της τάξης του 30%, χωρίς να είναι σε θέση, όπως ανέφερε, να εκτιμήσει πώς θα μεταφραστεί αυτό σε επίπεδο μείωσης επιβατών κρουαζιέρας.
Ο κ. Αναστασιάδης διευκρίνισε πως η προβληματική χρονικά, όπως εξελίχθηκε, του 2016 δεν ήταν μόνο αποτέλεσμα των προβλημάτων στην Τουρκία. Τα προβλήματα ανέφερε ξεκίνησαν με τις τρομοκρατικές επιθέσεις στο Παρίσι, στις Βρυξέλλες και στην Κωνσταντινούπολη, και αποτυπώθηκαν σε ακυρώσεις ταξιδιών κρουαζιέρας σε όλες τις εταιρίες του κλάδου.
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, η εξέλιξη οφείλεται στο γεγονός ότι από την ευρύτερη αγορά της Μεσογείου, αποκόπηκε αρχικά όλο το τμήμα των προορισμών της Βόρειας Αφρικής και στη συνέχεια η Τουρκία, με αποτέλεσμα η Ελλάδα να παραμείνει ουσιαστικά μόνη στην Ανατολική Μεσόγειο.
Μετά την απόπειρα πραξικοπήματος στην Τουρκία τον Ιούλιο, όλες οι εταιρίες κρουαζιέρας, όπως σημείωσε ο πρόεδρος της CLIA Europe, στράφηκαν στην Ελλάδα. Αυτό όμως είχε ως αποτέλεσμα να αναδειχθούν όλα τα προβλήματα υποδομής που αντιμετωπίζει η χώρα μας στην υποδοχή κρουαζιεροπλοίων.
Χαρακτηριστικά ανέφερε το παράδειγμα κρουαζιερόπλοιου χωρητικότητας 4.000 επιβατών της αμερικανικής Carnival, το οποίο αντιμετώπισε σοβαρά προβλήματα στην αποεπιβίβαση των επιβατών του σε ελληνικούς προορισμούς.
Από αυτήν την άποψη, κατέληξε ο κ. Αναστασιάδης, το καθοριστικό για το πώς θα εξελιχθεί τελικά η αγορά κρουαζιέρας στη χώρα μας το 2017 και τα επόμενα χρόνια, είναι η κατάσταση των υποδομών και τα έργα που θα γίνουν για την επέκταση και αναβάθμισή τους.
euro2day.gr